X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המטרה: להפוך את אפי פיתוח לחברה פרטית של לבייב כיום, אפי היא בשליטת אפריקה-השקעות, והפסדי ההון הצפויים שלה יעלו למעלה לחברה האם כשאפי פיתוח תהיה חברה פרטית, זה לא יקרה
▪  ▪  ▪
[צילום: סיון פרג']

לב לבייב מנהל מגעים על עסקה, שבה ירכוש אישית מבעלי אפי פיתוח את השליטה בחברה, ויהפוך אותה לחברה פרטית בבעלותו. הבעלים כיום הם אפריקה-השקעות, ובצידם פרטיים שרכשו בעבר מניות של החברה בבורסת לונדון. מטרתו של לבייב היא לאפשר לאפי פיתוח להגיע להסדר עם הבנק הרוסי VTB, מבלי שהדבר יגרום להפסדי הון גדולים באפריקה-השקעות.
אפי פיתוח חייבת לבנק הרוסי 618 מיליון דולר, והבנק דורש פירעון מיידי, או להעביר אליו, בתמורה למחיקת החוב, את קניוו אפימול ובנייני משרדים במוסקבה. שווי נכסים אלו הוא כ-880 מיליון דולר. העברת הנכסים תגרום לאפי פיתוח הפסדי הון של 260 מיליון דולר, שיעלו למעלה, אל החברה-האם אפריקה השקעות, וירעו את מצבה. אפריקה-השקעות כיום במצב מורכב. היא חייבת 3.2 מיליארד שקל לבעלי האג"ח, ומנהלת איתם מו"מ להסדר.
זה שבועות שאפי פיתוח והבנק הרוסי מנהלים מו"מ על הסכם כלשהו, אך לפי שעה ללא תוצאות. לבייב הציע להעמיד לטובת הבנק הרוסי ערבות אישית של 191 מיליוני דולר להבטחת החוב, אך VTB עדיין לא הסכים. לבייב ניסה להשיג לאפי פיתוח אשראי מבנקים אחרים, אך לא הצליח.
הרעיון של לבייב פשוט ביסודו: הוא ירכוש את השליטה באפי פיתוח, כלומר יקנה את המניות הנמצאות בידי פרטיים ומשקיעים. היא תהפוך לחברה פרטית שלו. חברה זו לא תחויב להעביר את הפסדי ההון למעלה, לאפריקה-השקעות, וכך תמנע ממנה מצב מביך של רישום הפסדי הון בכמיליארד שקל, שיחמיר את מצבה.
הצעתו של לבייב כרוכה בעסקה מורכבת, ולא ברור אם תוכל לצאת לפועל. אחת הבעיות היא ש-85% ממניות אפי פיתוח משועבדות לבעלי אג"ח, וללא הסכמתם אי-אפשר להעביר את המניות ללבייב. בנוסף, על לבייב לגייס בתוך זמן קצר סכום גדול, כדי לרכוש את המניות.
בנק VTB כבר נתן כמה אורכות לאפי פיתוח לפרוע את חובותיה או להגיע להסדר. המועד האחרון החדש שנקבע הוא 1 באוגוסט, בעוד פחות משבועיים.
במקביל, פועלת קבוצת אפריקה למימוש נכסים כדי לשפר את נזילותה. אתמול (יום א', 17.7.16) הודיעה שחתמה על חוזה למכירת בנייני המגורים ושטחי המסחר שלה בברלין לחברה מחו"ל, ב-125 מיליון אירו, שהם כ-550 מיליון שקל. אולם מדובר במזכר הבנות לא מחייב, ואין ביטחון שהעסקה תצא לפועל. אפריקה אומרת שהמכירה היא משיקולים עסקיים בלבד.

תאריך:  18/07/2016   |   עודכן:  18/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 לב לבייב / Lev Lebayev
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת לב לבייב
אלעזר לוין
עד 1 באוגוסט יתברר אם יהיה הסדר לחובות הענק של אפי פיתוח שבשליטת לבייב לבנק הרוסי VTB, או שהבנק יחלט או יקבל את הנכסים תמורת החובות    אפי עלולה לרשום הפסד ענק שישפיע על הקבוצה כולה
אלעזר לוין
לב לבייב מציע לבנק הרוסי VTB לתת ערבות אישית של 191 מיליון, תמורת עיכוב הליכי עסקת הברטר    הבנק ידון בכך בשבועות הקרובים    סך החוב - 614 מיליון
אלעזר לוין
איש העסקים משה בדש, המתגורר בסמוך לאחוזה הנבנית של לב לבייב בסביון, טוען: תוכניות הבנייה אושרו לפני שנים על-ידי ול"ל, ועדה שהוקמה כדי לספק פתרונות דיור לעולים    "לבייב בונה, למרות שפג תוקף האישור"   אפריקה-השקעות: "הליכי הבנייה אושרו כחוק"
עומרי כהן
מנכ"ל אפריקה ישראל באסיפת מחזיקי האג"ח: "לבייב ברוסיה ומנהל מגעים עם הבנקים ומנסה לעדן את הגזירות ולהגיע להישגים"
יואב יצחק
העסקה בהיקף כ-50 מיליון דולר - שיסודה במתן פיצוי ללבייב בסכום זה - בוצעה עם האחים מרטין קליין ואברהם-דוד קליין תוך מעורבות אישית ופלילית מצד שני המגשרים: ישראל זהבי וז'קי ברונר    רישום פיקטיבי של מכירת מניות לאחים קליין כעסקת מכר של יהלומים איפשר ללב לבייב להתחמק מתשלום מיסים בהיקף עשרות מיליוני דולרים    לבייב נואש בגלל קריסת עסקיו ולכן הוא נדחף לביצוע פעולות העלולות להובילו לבית האסורים    קבוצת לבייב: "טענות חסרות שחר, שקריות ומטעות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il