X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רפאל אוחנה הוציא מקורבנותיו מיליוני שקלים בצורה שיטתית הנשיא פרקש מותח ביקורת על העונש הקל יחסית שביקשה המדינה, בעקבות גישור אצל השופט אמנון כהן
▪  ▪  ▪
מצג שווא על "תרומות" [צילום אילוסטרציה]

נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, אהרון פרקש, גזר (יום ג', 19.7.16) ארבע שנות מאסר על רפאל אוחנה, אשר הוציא במרמה מיליוני שקלים במשך שנים.
אוחנה הודה שהוציא במרמה 3 מיליון שקל מהרב דוד איזאווי בן ה-82, העוסק בניהול גמ"ח, כאשר הציג בפניו מצג שווא, לפיו ביכולתו להעביר לו כספי תרומות מקרן גמ"ח קנדית - שאותה ואת מנהליה בדה מליבו. במשך חמש שנים שב וביקש אוחנה מאיזאווי סכומי כסף שונים, שלטענתו נועדו לכסות הוצאות שהיו לו לשם השגת התרומות מאותה "קרן". עוד הודה אוחנה בביצוע הונאות נוספות במאות אלפי שקלים, כולל נגד גבאי של בית כנסת בירושלים - באוזניו טען שהוא שוכר עבורו את עו"ד יעקב וינרוט (עימו לא היה לו שום קשר).
פרקש אומר: "במעשיו של הנאשם בולט התחכום הרב, וההקפדה על תכנונן וביצוען. מדובר בעבירות שלצורך הוצאתן לפועל צריך היה הנאשם לתכנן צעדיו מראש, להמציא סיפורי כיסוי ודמויות פיקטיביות (אליהן אף ניסה להעביר את האשמה) ולהצטייד בשיקים ומסמכים שאינם כשרים. הנאשם אף גייס את מיארה שיעזור לו לתעתע בקורבנותיו, וכן השתמש בקורבנותיו האחד נגד השני".
פרקש מוסיף: "הנאשם סובל מהתמכרות להימורים. כביכול, ניתן להתייחס במסגרת זו לשיקול "יכולת הנאשם להימנע מהמעשה", שכן התמכרות להימורים הנה מחלה ממארת, שככל התמכרות אחרת, יש בה להשפיע על שיקול דעת החולה בה. ברם, הגם שניתן להכיר בכך שהתנהגות הנאשם מותנה או מוטה, אינני מקבל שהוא נעדר שליטה עליה. בעיקר נוכח התחכום הרב שנדרש לצורך ביצוע מעשי המרמה בהם הורשע".
עוד ציין פרקש, כי לאוחנה 16 הרשעות קודמות, כולל במעשי מרמה, ומאסרים על תנאי לא הרתיעו אותו. הוא גם אומר, כי העונש שביקשה המדינה - ארבע שנות מאסר - "נמוך ביחס למכלול המעשים שביצע הנאשם בקורבנותיו, וראוי היה להעלות את הרף בצורה משמעותית", אך הוא החליט לסטות ממנו. יצוין, כי ההסדר הושג בגישור פלילי בפני השופט אמנון כהן, עמיתו של פרקש. את המדינה ייצג עו"ד דניאל מור, ואת אוחנה - עו"ד מיכאל עירוני.

תאריך:  19/07/2016   |   עודכן:  19/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
4 שנות מאסר לנוכל סדרתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תמונה מצורפת
משקיף אום 2016  |  19/07/16 19:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
החליף את גנרל דיוויד רודריגז, שפרש לגמלאות    הפיקוד אחראי לפעילות האמריקנית בכל רחבי יבשת אפריקה, ומפקדתו נמצאת בשטוטגארט שבגרמניה
איתמר לוין
כמו בשביתה הקודמת, גם הפעם מערכת "נט המשפט" לא הייתה זמינה במשך מספר שעות - למרות שהיא מופעלת בידי גורם חיצוני    אין גישה ליומנו של בית המשפט העליון ולמידע על תיקים שנפתחו בו
איתמר לוין
השופט המחוזי משה דרורי לא הרשיע בני-עשרה יהודים שיידו אבנים על מכוניות ערביות ובן-עשרה פלשתיני שיידה אבנים על מכוניות יהודיות    למרות שהפלשתיני הודה בעבירות חמורות בהרבה, ערערה המדינה רק על ההימנעות מהרשעת היהודים    הפרקליטות: כל רמז לאפליה הוא חסר שחר ואינו הגון
מחלקה ראשונה
אומר יו"ר ההסתדרות הרפואית בדיון על יישום דוח העוני    יו"ר ועדת הבריאות: "מערכת הבריאות לא תמיד יודעת לדבר עם האוכלוסייה החלשה"
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים על החלטת שב"ס להגביל ביקורי עורכי דין בכלא ל-45 דקות: יש תחושה שקרה משהו לא מבושל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il