X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירכוש מאפריקה-השקעות את מניותיה בחברה-הבת ב-550 מיליון שקל, כפליים משווי המניות בבורסה אפריקה תרשום הפסד של 2.5 מיליארד שקל, אך ההתחייבויות יקטנו ב-3 מיליארד אפריקה תעביר את הכסף לבעלי האג"ח, לפירעון חלק מהחובות עסקה של "לית ברירה"
▪  ▪  ▪
לב לבייב [צילום: יח"צ]

לב לבייב ירכוש מאפריקה-השקעות ב-550 מיליון שקל את מניותיה, כ-65%, בחברת אפי פיתוח - זו העסקה שאפריקה-השקעות הגישה (יום ב', 18.7.16 ) לאישור בית המשפט המחוזי בתל אביב. אישור בית המשפט דרוש, כי המניות משועבדות לבעלי אג"ח של החברה. אפריקה אומרת שיש לאשר את העסקה בדחיפות עד 1 באוגוסט, שאם לא כן עלולות אפי פיתוח ואפריקה-השקעות להיקלע לקשיים.
העסקה תביא להפסד הון של 2.5 מיליארד שקל לאפריקה, אבל אין לה ברירה. הגיעה שעת האמת של הקבוצה, והיא משלמת עתה את מחיר המשבר הכלכלי ברוסיה וגורמים אחרים, שהביאו להסתבכות הנדל"ן שלה ברוסיה בכלל ובמוסקבה בפרט.
אפריקה-השקעות הגישה לבית המשפט מסמך מורכב בן 59 עמודים. זו תמצית העסקה:
אפי פיתוח, הרשומה בבורסת לונדון, נמצאת בבעלות אפריקה-השקעות (65%) והציבור (35%). החברה חייבת 618 מיליון דולר לבנק הרוסי VTB. היא מפגרת בפירעון החוב. הבנק הרוסי הפעיל את סעיפי הפירעון המוקדם בחוזי ההלוואות, והודיע שיעמיד לפירעון מיידי את כל ההלוואות. לאפי פיתוח אין כסף לממן את הפירעון. היא ניסתה לקבל הלוואות בבנקים אחרים או לקבל כסף מאפריקה-השקעות, אך החברה-האם בעצמה בקשיים, ואינה יכולה לעזור.
בשבועות האחרונים גובש הסדר, שלפיו ימחוק הבנק את ההלוואות, אך יקבל בתנורה את שלושת הנכסים העיקריים של אפי פיתוח, כולם ברוסיה: קניון אפימול במוסקבה, בנייני המשרדים אוזרקובסקיה, ומלון אקוואמרין. שווי הנכסים בספרים - 877 מיליון דולר. העברתם לבנק, מול מחיקת ההלוואה, תגרום לאפי פיתוחי הפסד הון של 253 מיליון דולר, שגם יקשה מאוד על אפריקה השקעות.
לבייב הציע בשבוע שעבר לבנק הרוסי ערבות אישית של 191 מיליון דולר, תמורת דחיית פרעון ההלוואות. נכון להיום, הבנק לא הסכים, וספק אם יסכים. מדוע שיסכים, אם הוא עומד לקבל שלושה נכסים, שיביאו לו רווחי הון גבוהים? הבנק הרוסי קבע ששעת האפס להשגת הסדר היא 1 באוגוסט, ונראה שלא יתן דחייה.
לכן אין ללבייב ברירה אלא לקנות מאפריקה-השקעות את מניותיה באפי פיתוח, ובכך לחלץ אותה מהצרה הזו - על חשבונו הפרטי.
הכל ירוויחו חוץ מאפי פיתוח
לבייב מבקש לרכוש מאפריקה-השקעות את מניותיה באפי פיתוח (65%), ב-550 מיליון שקל, כמעט כפליים משווי המניות בבורסה. אפריקה תעביר את הכסף לנושיה, בעלי האג"ח, שהיא חייבת להם 3.2 מיליארד שקל. משמעות העסקה היא לכאורה שכל הצדדים ירוויחו, מי יותר ומי פחות, חוץ מאפי פיתוח ובעלי המניות שלה מהציבור.
  • בעלי האג"ח יקבלו פרעון מוקדם חלקי של האג"ח, וזה ירגיע אותם.
  • בנוסף, יקבלו בעלי האג"ח אופציה לשלוש שנים לקנות מלבייב 10% מאפי פיתוח ב-110 מיליוןן שקל. הם יעשו זאת, אם מחיר המניה בבורסה יהיה גבוה יותר, כך שהם צפויים אולי לרווח נוסף. לא יהיה כדאי - לא יקנו.
  • אפריקה השקעות אומנם תרשום הפסד הון של 2.5 מיליארד שקל, אבל ההתחייבויות שלה יפתחו ב-3 מיליארד שקל - תוצאה של רישומים חשבונאיים.
  • אפי פיתוח תהיה מעתה בבעלות לבייב אישית, וגורלה לא ישפיע על מצבה של אפריקה השקעות.
לבייב יפסיד, אבל פחות
  • לבייב יפסיד, אבל יחסית פחות ממה שהיה עלול להפסיד בהסדר אחר: 550 מיליון השקל שישלם הם 48 מיליון דולר פחות מהערבות שהיה אמור להעמיד לרשות אפי פיתות, שוודאי הייתה ממומשת בבוא העת על-ידי הבנק הרוסי. לבייב בבעיה, אם כי את הכסף לא יעביר מיד, אלא 36 יום לאחר שהעסקה תאושר בבית המשפט ויתמלאו שורת תנאים. לבייב יצטרך לגייס סכומים גדולים כדי לקנות את אפי פיתוח.
  • הבנק הרוסי יתפוס את נכסי אפי פיתוח, או יעמיד את ההלוואות לפרעון ויגבה את חובותיו מתוך מכירת שלשות הנכסים האמורים. אפי פיתוח תחדל בעצם להתקיים כחברה פעילה. בעלי המניות מהציבור יפסידו מה שלא הפסידו עד היום.

תאריך:  19/07/2016   |   עודכן:  19/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 לב לבייב / Lev Lebayev
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבייב יקנה את אפי פיתוח ב-550 מיליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת לב לבייב
אלעזר לוין
המטרה: להפוך את אפי פיתוח לחברה פרטית של לבייב    כיום, אפי היא בשליטת אפריקה-השקעות, והפסדי ההון הצפויים שלה יעלו למעלה לחברה האם    כשאפי פיתוח תהיה חברה פרטית, זה לא יקרה
אלעזר לוין
עד 1 באוגוסט יתברר אם יהיה הסדר לחובות הענק של אפי פיתוח שבשליטת לבייב לבנק הרוסי VTB, או שהבנק יחלט או יקבל את הנכסים תמורת החובות    אפי עלולה לרשום הפסד ענק שישפיע על הקבוצה כולה
אלעזר לוין
לב לבייב מציע לבנק הרוסי VTB לתת ערבות אישית של 191 מיליון, תמורת עיכוב הליכי עסקת הברטר    הבנק ידון בכך בשבועות הקרובים    סך החוב - 614 מיליון
אלעזר לוין
איש העסקים משה בדש, המתגורר בסמוך לאחוזה הנבנית של לב לבייב בסביון, טוען: תוכניות הבנייה אושרו לפני שנים על-ידי ול"ל, ועדה שהוקמה כדי לספק פתרונות דיור לעולים    "לבייב בונה, למרות שפג תוקף האישור"   אפריקה-השקעות: "הליכי הבנייה אושרו כחוק"
עומרי כהן
מנכ"ל אפריקה ישראל באסיפת מחזיקי האג"ח: "לבייב ברוסיה ומנהל מגעים עם הבנקים ומנסה לעדן את הגזירות ולהגיע להישגים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il