X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרכז המידע של הכנסת: יש לעדכן את החקיקה נציגי פייסבוק לא הגיעו לדיון בכנסת על הפגיעה בפרטיות מקלב: נראה אם לא יגיעו גם כאשר נחוקק חוק נגדם
▪  ▪  ▪
צוקרברג. "לא נורמה חברתית" [צילום: AP /Pablo Martinez Monsivais]

החקיקה בתחום הגנת הפרטיות בישראל מיושנת ודורשת עידכון והתאמה לאתגרי עידן המידע - קובע (18.7.16) מרכז המידע של הכנסת. הדברים נאמרו בחוות דעת שהוגשה לוועדת המדע והטכנולוגיה, לקראת הדיון שקיימה (יום ג', 19.7.16), יחד עם ועדת החוקה, בנושא הגנת הפרטיות באינטרנט.
בהתייחסו לטלפונים חכמים אומר מרכז המידע, כי "העקבות הדיגיטליות של המשתמש קיימות בשכבות מידע שונות ובשליטה של גורמים שונים בשרשרת, וקשה לשלוט בהן ובתפוצה שלהן או למחוק אותן כליל". חוות הדעת ממליצה לחייב יצרני אפליקציות לספק למשתמשים מדיניות פרטיות קריאה, מובנת ונגישה בקלות; להיות מודעים לכך שהסכמה אינה מקנה לגיטימציה לעיבוד מידע אישי בהיקפים נרחבים ולא מידתיים; להגדיר משך זמן סביר לשמירת המידע ותנאים קבועים מראש למועד מחיקת מידע של משתמש לא פעיל.
לדעת מרכז המידע, "יש מקום לדון בשאלות הנוגעות למידת השליטה שלנו במידע על-אודותינו, לשקיפות המידע באשר לדפוסי האיסוף והניטור של מידע אישי ולשימושים בו, למידת הבחירה שיש כיום למשתמשי הרשת ולמשתמשי טלפונים חכמים ביחס לאיסוף המידע האישי שלהם, ולהסכמה המודעת לאיסוף זה. בנוסף, נראה כי יש מקום לדון בשאלה האם יש להטיל מגבלות על סוג המידע הנאסף, מידת הפירוט שלו, ההצדקות לאיסופו ומשך שמירתו".
נציגי פייסבוק לא הגיעו לדיון למרות שהוזמנו, ויו"ר ועדת המדע, ח"כ אורי מקלב, הגיב: "אני רוצה לראות האם גם כשתהיה חקיקה שתגביל את האפשרויות שלהם עלינו, הם לא יגיעו".
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי, הגיב אף הוא: "זה דבר שערורייתי שפייסבוק מבריזים, וגוגל מודיעים על כך הבוקר. הם עושים צחוק, אומרים: תעבור השיירה בפנינו. הגשתי הצעת חוק בנושא הזה, שלא בכל פעם יוכלו לעדכן ולשאוב פרטים נוספים אלא יידרשו להסכמתנו, ושלא יוכלו לשלול את השימוש ממי שמסרב. אני מוכן לוותר על נוחות בשימוש בפייסבוק לתקופה מסוימת ולארגן מרד צרכני, בכדי להשיב לנו את הזכות הבסיסית לפרטיות. בואו נפסיק לשלושה חודשים, שיעשו את החשבונות הכלכליים שלהם".
ח"כ מיכל רוזין אמרה בתגובה: "אנחנו לא קוראים לחרם על פייסבוק, יש חשיבות מאוד גדולה לרשתות החברתיות, הן הפכו אותנו לחזקים יותר, המהפכות החברתיות גם בישראל התחילו בפייסבוק וברשתות. לצד כך השקיפות היא קריטית כדי שנדע איך אפשר להתמודד".
ח"כ רויטל סויד אמרה: "מארק צוקרברג אומר שהפרטיות אינה עוד נורמה חברתית, כולנו מבינים מה האינטרס הכלכלי שלו, השאלה אם אנחנו הציבור הרחב מיישרים קו כשאנחנו מוותרים לחלוטין על הפרטיות שלנו. ברגע שאנחנו מניחים את הטלפון בצד, שאיננו ברשת, זה השלב בו אנו מבקשים: אל תחדרו לנו לפרטיות. הגענו לרגע שהוא כמעט אל-חזור".
ח"כ עליזה לביא הזהירה: "הורים שחשבו שהמקום הבטוח ביותר הוא החדר של הילד מגלים המקום המוגן הפך לאויב, החדירה לפרטיות היא מעבר לכל דמיון. אנחנו צריכים לחנך, לא יכול להיות שבמערכת החינוך לא יהיה אף שיעור בנושא הזה. המציאות משתנה מול עינינו".

תאריך:  19/07/2016   |   עודכן:  19/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה: על-פי החוק והפסיקה - מעשיו של הרב הראשי לשעבר מהווים קבלת שוחד    "בשונה ממשפט הולילנד - לא מדובר בעד מדינה בעייתי"
איתמר לוין
הודתה שסייעה לסוכן הביטוח אבנר קופל להתחמק מניכוי במקור בשנים 2009-2007    ביהמ"ש: לא מדובר בטעות אלא בפעולה אקטיבית של מסירת ידיעות שגויות
מחלקה ראשונה
הקיסר הצרפתי נפוליאון השלישי פתח במלחמה עם הפרוסים
איציק וולף
ועדת האתיקה של הכנסת קבעה כי חברי הכנסת ישראל אייכלר ויצחק כהן חרגו מחופש הביטוי וכינו באופן לא לגיטימי את ח"כ יהודה גליק רוצח בטענה כי הוא אחראי לשפיכות הדמים באינתיפאדה בגלל פעולותיו לעליית יהודים להר-הבית    למרות זאת - לא ננקטו אף סנקציות נגד אייכלר וכהן
איציק וולף
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמבקשת לקבוע חובת סגירה ליומיים של אתר בנייה שבו אירעה תאונה קטלנית או כזו שהובילה לפציעה חמורה    מפקח עבודה יוכל לאשר סגירה לשלושה ימים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il