X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון הורה למשרד הביטחון להכיר כאם שכולה באמו של איש שב"כ שנהרג בעת חופשה בתאילנד, שכן באותה עת - בשנת 2003 - היה נהוג לתת הכרה כזאת לפנים משורת הדין
▪  ▪  ▪
השינוי יהיה רק קדימה

אמו של איש שב"כ שנהרג בתאונת דרכים בעת חופשה בתאילנד תוכר כאם שכולה ותקבל את כל הזכויות הכספיות הנובעות מכך. בית המשפט העליון קיבל (יום ה', 21.7.16) את ערעורה של האם, מאחר שבעת שבנה נהרג - היה מקובל להעניק זכויות כאלו, והדבר בוטל רק לאחר מכן.
מדובר בערעורה של סיגל ארז, אמו של תמיר ארז שנהרג בספטמבר 2003. הנוהג באותה עת היה, כי משפחותיהם של אנשי כוחות הביטחון ששירתו עשר שנים ומעלה, קיבלו לפנים משורת הדין הכרה כמשפחות שכולות גם אם הבן נהרג שלא במסגרת שירותו. רק בשנת 2004 החליטה הממשלה לבטל נוהג זה, והנוהל המעודכן פורסם בשנת 2005.
השופט חנן מלצר קיבל את עמדתה של ארז, לפיה יש להחיל על עניינה את הנוהג שהיה מקובל בזמן בו בנה נהרג, ולא את זה שנהג כאשר התקבלה ההחלטה לדחות את בקשתה. לדבריו, ככלל אין המשפט הישראלי רואה בעין יפה החלה למפרע של שינוי מדיניות, אלא השינוי חל קדימה. "החלת הוראה חדשה על התנהגות
שהסתיימה טרם שנכנסה ההוראה החדשה לתוקף, או שינוי של תוצאה משפטית המתייחסת לפעולה שנעשתה בעבר - לא רק שהיא פוגעת בתחושות של צדק והגינות, אלא שהיא פוגמת בוודאות, בביטחון וביציבות המשפט", אומר מלצר.
עוד קבע מלצר, בניגוד לעמדת משרד הביטחון, כי עשר השנים שנדרשו בזמנו לצורך מתן ההכרה, כוללות לא רק שירות קבע, אלא גם שירות חובה. הדבר עולה, הוא אומר, מלשונן של התקנות, המדברות על מותו של איש קבע ש"וותק שירותו" עולה על עשר שנים - ולא רק שירותו בקבע. ארז שירת 11 שנים בצה"ל ובשב"כ, ולכן הוא נכנס למסגרת זמן זו.
לבסוף נדרש מלצר לשאלה, האם יש מקום להתערבות חריגה בפעילות שלטונית שמעיקרה היא לפנים משורת הדין. תשובתו חיובית, בנימוק שהמדינה הפלתה לרעה את ארז לעומת הורים שכולים אחרים. המדינה חויבה בהוצאות בסך 40,000 שקל.
השופטים צבי זילברטל וענת ברון הסכימו עם מלצר. את סגל ייצגו עוה"ד אליעד שרגא, עדי גולן ויונתן ליבצ'יק, ואת המדינה - עוה"ד לירון הופפלד, אודי איתן ואבישי קראוס.

תאריך:  22/07/2016   |   עודכן:  22/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעמד של חלל להרוג בתאונה בתאילנד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ייחד את נאומו בנעילת ועידת המפלגה לתקיפת יריבתו הדמוקרטית על מחדליה בתקופה שבה כיהנה כמזכירת המדינה    "אני בטוח שאובמה מתחרט על ההחלטה למנות אותה לתפקיד"    "נביס את הברברים של דאעש, ונביס אותם מהר"
אלעזר לוין
רשות מקרקעי ישראל פרסמה, כנראה בטעות, נתונים המאפשרים לקבוע מהם שווים של 62 מגרשים יקרים לוילות בחדרה    קונים-בכוח ניצלו זאת כדי לתאם מחירים, בניגוד לתנאי המכרז       רמ"י נאלצה להקפיא את המכרז, שההצעות לגביו הוגשו לפני 50 יום
עידן יוסף
הקצין הבכיר התייחס לכתב האישום נגדו בגין אונס ועבירות מין והכחיש את הטענות    "לא היה ולא נברא. העניין כולו יתברר בבית הדין"
עידן יוסף
48 ממתנגדי המצעד נעצרו    נתניהו: תומך במצעד בירושלים    ארדן: אמירת ברקת עלולה לגרום למעשים קיצוניים
עידן יוסף
ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות סיירה בפרויקטים ליציאה ממעגל הזנות ובמפגש עם משוקמות הוחלט כי לתחילת כנס החורף יגיעו חברות הכנסת בבגדים שעיצבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il