X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העיתונאים בשדה הקרב אינם מוגדרים יותר כ"לוחמים בלתי-מאושרים" - כלומר כאויבים, או כתומכי האויב יתר על כן, מהמדריך החדש הושמטה השוואת העיתונאים למרגלים המדריך החדש מייעץ לתקשורת לא לנקוט פעולות, המנוגדות למעמד העיתונאים כאזרחים, אם רצונה לזכות בהגנה כאזרחים בשדה הקרב
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר הפנטגון]

הפנטגון החליט לשנות את המדריך שלו לעיתונות, כדי להתאימו למציאות הנוכחית. לפי המדריך החדש, העיתונאים בשדה הקרב אינם מוגדרים יותר כ"לוחמים בלתי-מאושרים" - כלומר כאויבים, או כתומכי האויב.. יתר על כן, מהמדריך החדש הושמטה השוואת העיתונאים למרגלים.
המדריך החדש פורסם ביום רביעי, והוא מחליף מדריך, שפורסם בקיץ שעבר. הוא נכתב בלחץ אמצעי התקשורת האמריקניים. בין השאר, המדריך החדש קובע, כי מפקד לא יוכל לעצור עיתונאים, הנמצאים בתחומי עוצבתו, בשל עבירות מסוימות, שעשו בתחומי יחידתו.
עיתונאים הם אזרחים, והמדריך החדש קובע שיש להגן עליהם - הבהיר צ'ארלס א' אלן, סגן-היועץ המשפטי של הפנטגון. המדריך החדש אומר, שיש לעשות מאמץ להבדיל בין פעילות עיתונאית לבין פעילות של האויב. "גם אם נפגשים עיתונאים עם נציגי האויב במהלך תפקידם, הם אינם האויב", קובע המדריך.
מאז פורסם המדריך הקודם ליחסי עיתונות של הפנטגון, בשנה שעברה, התייעצו גורמים במשרד ההגנה עם נציגי התקשורת האמריקנית, "כדי לשפרו, וכדי שייגן על העיתונאים באזורי קרבות", אומרת ג'ניפר אוקונור, היועצת המשפטית הבכירה בפנטגון. לדבריה, תמיד שאפו עיתונאים לפעול בשדות הקרב - ובעיקר, מאז שהורשו להיכנס ליחידות. לכן, סבורה קתלין קרול, סגנית עורך סוכנות הידיעות אסושייטד פרס (AP), כי חשוב שהמדריך למפקדים הכיר בזכות העיתונאים לפעול בשדה הקרב.
הפנטגון סבר במדריך לעיתונות, שפרסם בשנה שעברה, שמרגלים ומחבלים יכולים להסתתר תחת כסות של עיתונאים. כעת חידד הפנטגון את ההגדרה, וציין כי בשדה הקרב יש גם "גורמים לא-לוחמים" וארגונים לא-מדינתיים כמו אל-קאעידה מפעילים תעמולה ופעילות עיתונאית.
המדריך החדש מייעץ לתקשורת לא לנקוט פעולות, המנוגדות למעמד העיתונאים כאזרחים, אם רצונה לזכות בהגנה כאזרחים בשדה הקרב. הוא מציין לדוגמה, כי מסירת נתונים מיקום של מטרות, כדי לכוון אליהן ירי ארטילרי יכולה להתפרש כפעילות עוינת, שתסיר מהעיתונאי את ההגנה, שהוא זכאי לה.
הוועדה להגנה על עיתונאים (CPJ) בירכה על השינוי במדריך לעיתונות. לדברי הוועדה, עיתונאות ממשיכה להיות מקצוע מסוכן, שגבה בשנת 2015 חיי 75 עיתונאים בכל רחבי העולם - ובעיקר, בסוריה.

תאריך:  24/07/2016   |   עודכן:  24/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפנטגון פרסם מדריך חדש ליחסי עיתונות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הופיעה לראשונה עם שותפה למרוץ, הסנאטור טים קיין    קיין: כאשר טראמפ אומר לאנשים שיש להם את הגב שלו, כדאי להיזהר. הוא משאיר אחריו שובל של הבטחות שהוא מפר
איציק וולף
המשטרה הגרמנית משערת שמסע הירי של הצעיר הגרמני ממוצא אירני בעיר מינכן שבו נרצחו תשעה אינו קשור לארגון איסלאמי כלשהו    מרקל: החופש והסולידריות של החברה הגרמנית הם עוצמתנו
איציק וולף
ראש אגף חקירות ומודיעין לשעבר והפוליטיקאי המתהווה, יואב סגלוביץ', טוען שיש להימנע משחרור מוקדם של נשיא המדינה לשעבר מן הכלא    "לבוא ולהגיד פשעתי, חטאתי זה לא תיקון, אין בזה כלום"
יואב יצחק
החשיפה תפורסם במסגרת תחקיר מקיף הכולל ראיות ומסמכים    פרסום המידע עשוי לחייב חקירה והסקת מסקנות נגד המעורבים
יצחק דנון
בעלת קרקעות בחוף הקשתות באשדוד מבקשת לבטל תוכנית המכשירה בנייה בלתי חוקית במגרשים הסמוכים, בטענה שדווקא היא לא קיבלה הגדלת אחוזים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il