X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך סיכמו רה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלוןשחזר בו מהצהרותיו הקודמות לפיהם יתנגד לדחייה המשמעות הכספית: 550 מיליון שקל לקופת המדינה
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו בפגישתם (יום ב', 25.7.16) כי תאריך פתיחת תאגיד השידור הציבורי יידחה ל-30 באפריל 2017.
בכך חזר בו כחלון מהצהרות קודמות שלו שלפיהן יתנגד לדחייה בהקמת תאגיד השידור. רק בשבוע שעבר, הצהיר כחלון הכריז יתנגד לדחיית פתיחת שידורי התאגיד. "אני ומפלגתי נתנגד לדחיית הקמת תאגיד השידור הציבורי, גם בכנסת וגם בממשלה", הבהיר כחלון.
אתמול התייחס ראש הממדלה, בנימין נתניהו לנושא דחיית הקמת התאגיד ואמר כי: "אם הייתי רוצה להחשיך את המסך של השידור הציבורי, הייתי נותן לתאגיד החדש לעלות לשידור כשהוא לא מוכן. התאגיד היה נכשל והמסך של ערוץ 1 היה מוחשך או מקרטע, ולכן דרושה הארכת זמן כדי לאפשר לתאגיד החדש להתארגן כראוי ולעלות לשידור כשהוא מוכן. בזמן ההארכה, השידור הציבורי הקיים, ערוץ 1, ימשיך את שידוריו ולא תהיה החשכת המסך".
מועד ההקמה המקורי של התאגיד היה אוקטובר 2016. לאחר הודעת נתניהו ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על דחיית ההקמה של התאגיד ל-2018, החל מו"מ בין הצדדים להגעה למועד מוסכם.
משמעות הדחייה עד 2018 היא עלות של 550 מיליון שקל לקופת המדינה.
שר האוצר, משה כחלון אמר עם קבלת ההחלטה: "סיכמתי עם ראש הממשלה שב-1 בינואר 2017 יודיע לנו מנכ"ל התאגיד הציבורי אם הוא מוכן לעלות לשידור. אם המנכ"ל יאמר שהוא מוכן - התאגיד יעלה לשידור. אם מסיבות כלשהן התאגיד לא יהיה מוכן, הוא יעלה ב-30 באפריל 2017 לכל המאוחר. יש חשיבות גדולה לשידור ציבורי חזק. שידור ציבורי חזק זה דמוקרטיה חזקה, שידור ציבורי חזק זה חברה חזקה, שידור ציבורי חזק זה תקשורת חזקה. עד סוף השנה הזאת לא יהיה צורך בתוספות תקציביות. אנחנו נעשה הכל בכדי שהתאגיד יעלה לשידור ב-1.1.2017 ויפעל בצורה המיטבית לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל."
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי: "החלטה זו משקפת את מלאכת האיזונים שחייבת להיעשות על-מנת להבטיח את המוכנות של התאגיד לשידור ציבורי ראוי ומצד שני לדאוג לעובדים ולבצע את התהליך בצורה אחראית".
יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, על החלטת נתניהו-כחלון: "תש כוחו של הציבור מהבטחות השווא של נתניהו ושל כחלון. אין לאיש מהם ערובה לכך שגם בעוד שבעה חודשים יעלה השידור הציבורי החדש לאוויר, כפי שלא הייתה להם ערובה לכך שיעלה בתום כל הדחיות הקודמות. על הממשלה להבטיח כי משך כל חודשי הדחייה ייהנו העובדים שאמורים היו להקלט בתאגיד במועד המקורי, מפיצוי על הזמן בו יוותרו בלי עבודה, וכן להבטיח סיום הוגן ומכובד עבור אלה מהעובדים שלא צפויים להקלט בתאגיד החדש."
ח"כ עיסאוי פריג': "פעם אחר פעם מתגלה שר האוצר כמי שלא רוצה ולא מסוגל לעצור את ריצת האמוק של נתניהו אל עבר החלשת התקשורת והדמוקרטיה הישראלית. כחלון מאיים ובסוף תמיד נסוג, נותן לנתניהו לעשות כרצונו. ההחלטה היום התקבלה בניגוד לעמדת התאגיד ואנו צפויים כעת לעוד כמעט שנה של לחצים שכל מטרתם לסרס את גוף התקשורת החדש במטרה שיהפוך לעוד כלי תקשורת בשירות התעמולה של נתניהו."

תאריך:  25/07/2016   |   עודכן:  25/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקמת התאגיד תידחה לאפריל 2017
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפתעה
שמ  |  25/07/16 16:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נאור דחתה שתי עתירות נגד התוכנית: את זו של העירייה שטענה שאין בה די, ואת זו של מושב כפר הס שהתנגד להעברת 70 דונם משטחו לעיר
מירב ארד
יו"ר הוועדת הפנים והגנת הסביבה: שיבין שהוא צריך לקיים דיון. יש פה בעיה שחוצה 6-7 משרדי ממשלה. אני רוצה החלטת ממשלה לפני דיוני התקציב. האם מפנים את התושבים? האם מתגברים אותם? אולי פותחים להם ענפי פרנסה חדשים? אי-אפשר לאכול בורקס ולהעביר כך עוד שנה
מירב ארד
במשרד הפנים מציינים כי היקף הבקשות ירד בכ-25% לעומת 2016
יצחק דנון
שמיר הספקת טכנית טוענת שחברת הספקה לתעשיה הגישה אישורים מזויפים במכרז של משרד הביטחון לאספקת כלי עבודה ב-125 מיליון שקל
יצחק דנון
תובעת 1.6 מיליון שקל, בטענה שהרכבת לא ביצעה כראוי את הקמת התחנה בעיר, גרמה נזקים סביבתיים כבדים ושיבשה את חיי התושבים באיזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il