X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעל השליטה באפריקה-ישראל ישלם לחברה 550 מיליון שקל תמורת מניות חברת-הבת, והכסף ישמש לפרעון מוקדם של חלק מהאג"ח שהנפיקה אפריקה
▪  ▪  ▪
לבייב. בלי חדלות פרעון [צילום: פלאש 90]
"אופק חיובי"
אפריקה-ישראל אומרת בתגובה: "מכירת אפי פיתוח מסמנת את האופק החיובי לגיבוש הסדר החוב של אפריקה-ישראל בטווח הקצר לטובת בעלי האג״ח, והמשך הפעילות השוטפת של הקבוצה. בדיון מושכל, כפי שהתנהל עד היום, ניתן יהיה להגיע לחברה בעלת יכולת לשרת את החוב ואף לחלק דיבידנדים לבעלי המניות".

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, אישר (יום ה', 28.7.16) את מכירת השליטה בחברת אפי פיתוח ללב לבייב, שהוא בעל השליטה בחברת-האם אפריקה-ישראל.
לבייב ישלם 550 מיליון שקל תמורת מניותיה של אפריקה באפי (65%), ומחזיקי האג"ח של אפריקה יקבלו אופציה לרכוש 10% ממניותיו בה. התמורה שישלם לבייב תשלם לפרעון מוקדם של חלק מהאג"ל שהנפיקה אפריקה. במקביל, יעמיד לבייב למשך שנה ערבות של 191 מיליון דולר לטובת הבנק הרוסי שהעמיד לטובת אפי מימון לרכישת נכסיה ברוסיה, דבר שיסיר את החשש מפני מימוש הבטוחות שיש לו על הנכסים.
המהלך בא על-רקע החשש שאפי לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה, ובעיקר בפרעון החוב של 600 מיליון דולר לבנק הרוסי. האחרון הודיע, כי אם עד 1.8.16 לא יקבל ערבות אחרת או את נכסי החברה כנגד חובותיה, הוא יעמיד את ההלוואות לפרעון מיידי. כאמור, ההסדר הנוכחי דוחה סכנה זו לפחות בשנה.
אורנשטיין קיבל את עמדת החברה, לפיה היא יכולה לבצע את המהלך בלא לכנס אסיפת בעלי מניות. הוא קבע, שיש לבצעו במסגרת הליכי חדלות פרעון, לאחר שהמומחה מטעם בית המשפט, רו"ח עמנואל אבנר, הביע את הדעה שאפריקה אכן חדלת פרעון - כפי שטענה החברה עצמה לראשונה במהלך הדיון. אורנשטיין מעיר, כי אינו צריך להכריע האם זהו המצב, ודי בכך שאפריקה נמצאת באזור חדלות הפרעון.
"בעצם העובדה שהנושים המובטחים רשאים לממש את הבטוחה [מניות אפריקה באפי], יש כדי לאיין את טענות המתנגדים ולהיעתר לבקשה במובן של מימוש שעבוד על-ידי הנושים המובטחים", מסביר אורנשטיין. לדבריו, קיימות פלטפורמות משפטיות מלבד הליכי חדלות פרעון המאפשרות לבצע מהלך זה. עוד הוא אומר, כי כאשר חברה מצויה באזור חדלות הפרעון, יש להעדיף את האינטרס של הנושים על פני זה של בעלי המניות (שכמה מהם התנגדו למתווה).
בהסבירו מדוע אין צורך לכנס אסיפות בעלי מניות, למרות שמדובר בעסקה עם בעל השליטה, אומר אורנשטיין, כי ממילא אין צורך באישורם למימוש השעבוד על מניות אפי בידי נושיה של אפריקה. למעשה, מסביר אורנשטיין, הנושים תופסים את המניות ומוכרים אותן למרבה במחיר - שהוא לבייב. לפיכך, אפילו אם אסיפת בעלי המניות לא תאשר את העסקה - לא יהיה בכך כדי למנוע אותה.
עוד אומר אורנשטיין, כי מכיוון שהחליט לטפל בבקשה לפי מתווה חדלות הפרעון - הרי שלאחר שהחברה אישרה את ההסדר, הנושים אישרו אותו ברוב הדרוש, ורשות ניירות ערך והכנ"ר אינם מתנגדים - הרי שבית המשפט יכול לאשר אותו סופית בלא להזדקק לאסיפת בעלי המניות. לבסוף קובע אורנשטיין, שזהו ההסדר הטוב ביותר מבחינת הנושים וגם בשל כך יש לאשר אותו.
את אפריקה-ישראל ייצגו עוה"ד אמיר ברטוב, עיינה וקסלר ואיילת ברקוביץ; את הרמטיק נאמנויות ייצגו עוה"ד גיא גיסין ורונן גרשט; את הכנ"ר ייצג עו"ד אורי ולרשטיין; ואת רשות ני"ע - עו"ד ליאב וינבאום.

תאריך:  28/07/2016   |   עודכן:  31/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת לב לבייב
אלעזר לוין
ישלם לאפריקה-השקעות 550 מיליון שקל בעד 65% מהמניות    אסיפות בעלי האג"ח אישרו את העסקה    לבייב ממשיך במו"מ למתן ערבות אישית ב-191 מיליון דולר לבנק הרוסי, תמורת שחרור בנייני המשרדים במוסקבה
אלעזר לוין
ירכוש מאפריקה-השקעות את מניותיה בחברה-הבת ב-550 מיליון שקל, כפליים משווי המניות בבורסה    אפריקה תרשום הפסד של 2.5 מיליארד שקל, אך ההתחייבויות יקטנו ב-3 מיליארד    אפריקה תעביר את הכסף לבעלי האג"ח, לפירעון חלק מהחובות    עסקה של "לית ברירה"
אלעזר לוין
המטרה: להפוך את אפי פיתוח לחברה פרטית של לבייב    כיום, אפי היא בשליטת אפריקה-השקעות, והפסדי ההון הצפויים שלה יעלו למעלה לחברה האם    כשאפי פיתוח תהיה חברה פרטית, זה לא יקרה
אלעזר לוין
עד 1 באוגוסט יתברר אם יהיה הסדר לחובות הענק של אפי פיתוח שבשליטת לבייב לבנק הרוסי VTB, או שהבנק יחלט או יקבל את הנכסים תמורת החובות    אפי עלולה לרשום הפסד ענק שישפיע על הקבוצה כולה
אלעזר לוין
לב לבייב מציע לבנק הרוסי VTB לתת ערבות אישית של 191 מיליון, תמורת עיכוב הליכי עסקת הברטר    הבנק ידון בכך בשבועות הקרובים    סך החוב - 614 מיליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il