שופרסל תפצה לקוחה ב-1,500 שקל, לאחר שזו החליקה על רצפה מלוכלכת באחד מסניפי הרשת. הלקוחה תבעה 33,000 שקל, אך שופטת בית המשפט לתביעות קטנות ברחובות, רנה הירש, מצאה שהיא לא הוכיחה כמעט אף אחד מנזקיה הנטענים. הירש מדגישה, כי גם בבית המשפט לתביעות קטנות יש לעמוד על כללי היסוד של ההוכחה, למרות הגמישות המאפיינת ערכאה זו. הפיצוי לתובעת נקבע לאחר הפחתת 25% בשל אשם תורם, משום שלא נזהרה די הצורך.
|
חברת התיירות גוליבר תפצה נופשים ב-5,000 שקל בשל רישום יתר למלון ברודוס, אשר אילץ אותם לבלות את הלילה הראשון של חופשתם במלון אחר. רשמת בית המשפט לתביעות קטנות בקריות, יונת הברפלד-אברהם, קיבלה את התביעה בחלקה לאחר שקבעה, כי גוליבר הייתה צריכה לעדכן את הלקוחות על אפשרות ביטול ההזמנה מוקדם מכפי שעשתה. ספקית החבילה, קווי חופשה, תשא ב-80% מהפיצוי בו חויבה גוליבר, מאחר שהיא הייתה האחראית לרישום היתר.
|
תובע שהגיש את תביעתו כנגד הגורם הלא-נכון, יקבל כתוצאה מכך רק חלק מתביעתו. לקוח תבע את משרד הנסיעות מונה טורס על ביטול חופשה בחו"ל 11 יום לפני מועד היציאה, אך רשמת בית המשפט לתביעות קטנות בחדרה, קרן מרגולין-פלדמן, קבעה שהיה עליו לתבוע את מארגן החופשה. עוד נקבע, כי הוא לא פעל לצמצם את נזקיו, ולכן יקבל פיצוי של 500 שקל בלבד. המארגנת, פזית בר-עוז, חויבה לשפות את מונה טורס ב-375 שקל.
|
חברת הרהיטים שלמה את גבי שיווק והפצה תחזיר ללקוחה 3,500 שקל ותפצה אותה ב-3,000 שקל בשל פגמים בספות שרכשה. בין היתר, הצבע לא היה זה שהוזמן והיו בספות שריטות ואי התאמה של ברגים. שופטת בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, סיגל אלבו, קבעה, כי ללקוחה קמה הזכות לבטל את העסקה על-פי חוק הגנת הצרכן, והחברה לא הייתה רשאית לדחות את בקשתה כפי שעשתה.
|
הקבלן בילאל אבו אל-היג'א ישלם 15,000 שקל לשי בוטבול, משום שלא השלים ביצוע עבודות בצימר שבבעלותו של האחרון. רשמת בית המשפט לתביעות קטנות בקריות, ליאת דהן-חיון, קבעה שבין השניים היה הסכם מחייב בו לא עמד אל-היג'א, ודחתה את טענתו המאוחרת כאילו חתימתו על ההסכם הייתה מזויפת. היא דחתה את תביעתו של בוטבול לפיצוי גם על הנזקים שנגרמו לו בשל העיכובים בעבודות.
|
|