X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תומך בהחלת הביקורת על הפרקליטות גם על היועץ המשפטי ובהעברת התביעה המשטרתית לפרקליטות "הייתי שופט טוב יותר אם הייתי קודם שופט שלום ושופט מחוזי"
▪  ▪  ▪
ברק. "כל יום ראשון הלך" [צילום: נועם מוסקוביץ, פלאש 90]

לא בטוח שיש מקום להגביל את כהונתו של היועץ המשפטי לממשלה לשש שנים, וייתכן שראוי היה שיוכל לכהן עד פרישתו לגמלאות - כמו כל עובד מדינה. כך סבור (29.7.16) נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, אשר דיבר בהשקת המסלול הפלילי-פורנזי בתוכנית לתואר שני בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב.
ברק הביע תמיכה חד-משמעית בהחלת הביקורת על הפרקליטות גם על היועץ המשפטי לממשלה, וזאת לצד ביקורתו של מבקר המדינה. הוא הסביר, שאם לא תהיה ביקורת שכזאת - "הפוליטיקאים יגידו: אנחנו נעשה את הביקורת". בכך תומך ברק בהצעתה של השרה איילת שקד, בניגוד למבנה הראשוני של הנציבות, אשר לא חלה על היועץ המשפטי. לצד זאת עמד ברק על חשיבותה של ביקורת בג"ץ על היועץ המשפטי, הבאה לידי ביטוי לדבריו לא במספר העתירות המתקבלות, אלא בעצם קיומה.
לדעת ברק, התואר "היועץ המשפטי לממשלה" אינו מדויק ומוטב היה שייקרא "פרקליט המדינה", שכן הוא מתאר טוב יותר את תפקידו, אך תואר זה כבר היה תפוס. עוד העיר, כי כאשר טבע את המושג "עקרון בוזגלו" לא הייתה כוונתו להבחין בין בוזגלו לרבינוביץ ("יש מי שתוקפים אותי שזה ביטוי גזעני"), אלא שהגדול והקטן כפופים לחוק באותה מידה. ברק הגדיר את תפקידו של היועץ המשפטי כמי שמבטיח את שלטון החוק בשלטון.
ברק העיר, כי הוא היועץ המשפטי היחיד שמעולם לא הופיע בבית המשפט, "וזה פגם שהיה אצלי. אני חושב שגם הייתי שופט יותר טוב אם הייתי קודם שופט בבית משפט השלום והמחוזי, אבל כל אחד והפגם שלו". הוא סיפר, כי יצחק רבין ביקש ממנו לייצג בעצמו את הממשלה בעתירות נגדה בעקבות המשבר שהוביל לבחירות ב-1977, אך הוא סירב והסביר שאין לו כל ניסיון. "לא כדאי לך שאני אתגלח עליך, בעתירות שאם אתה מפסיד בהן - אתה הולך", ציטט את דבריו לרבין. מי שייצג את המדינה, ובהצלחה, היה המשנה דאז ליועץ, מישאל חשין.
עוד סבור ברק, כי התביעה המשטרתית צריכה להיות חלק מהפרקליטות, ולא נפרדת כפי שהיא כיום. לדבריו, הוא ניסה לעשות זאת בזמן כהונתו, אך לא הצליח - בעיקר מסיבות כספיות, שכן שכרם של התובעים המשטרתיים היה גבוה משל עמיתיהם בפרקליטות. לדעתו, רוח הפרקליטות צריכה להיות הרצון לסייע לבית המשפט לעשות צדק, ולא לשאוף להרשעה. "זו הייתה הרוח לפחות בתקופה שהם הופיעו בפני; היום אני רחוק מזה, אבל אני מאמין שזו הרוח", הדגיש.
לדברי ברק, מערכת היחסים בין היועץ המשפטי לבין שר המשפטים היא מורכבת מאוד. "יש פה בסיס נרחב לחיכוך, אבל אם שניהם נבונים - החיכוך הזה נמנע". הוא סיפר, כי ראש הממשלה מנחם בגין ביקש ממנו לשבת בכל ישיבות הממשלה והוא עשה זאת בניגוד לרצונו; "זה היה נורא, כל יום ראשון הלך", אמר. "שר המשפטים היה אומר: זה לא עניין משפטי - ובגין היה אומר: נשאל את היועץ המשפטי".

תאריך:  31/07/2016   |   עודכן:  31/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"המלחמה האמוציונלית גורמת לה לשכוח שתפקידה לעזור לבית המשפט להגיע לחקר האמת"    ברק: אני מאמין שרוח הפרקליטות איננה השאיפה להרשעה
עידן יוסף
השר שמונה על-ידי רה"מ לטפל בסוגיית הסרת החיסיון בפרשת ילדי תימן: "האם הממסד ידע או לא ידע, ארגן או לא ארגן? ייתכן שלעולם לא נדע. הציבור בישראל מתחיל להבין שזו לא הזיה"
עידן יוסף
תיק הכלכלה והתעשיה יעבור למפלגת כולנו, אלקין צפוי לקבל את תיק איכות הסביבה אך מסרב לוותר על התיק לענייני ירושלים
עידן יוסף
רשת "אל-מיאדין" שידרה תיעוד נוסף שבו נראים ההכנות לחטיפה וההאמרים שבהם נסעו גולדווסר ורגב    מפקד צוות החטיפה: "הכי חשוב - להשמיד את ההאמר השני לאחר הפגיעה בראשון"
עידן יוסף
בגרמניה פונו קניון ותחנת רכבת במינכן בעקבות התרעה טלפונית על פצצה    חשש לפיגוע במערב היבשת    בכיר אירופי: חושש שהסכם הפליטים עם טורקיה עלול לקרוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il