X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א מציע הנחיות לפיקוח על קבוצות רכישה, לאור המקרה של ענבל אור במקביל, מגבשת ועדה במשרד המשפטים, תיקונים בחקיקה בנושא זה הציבור מוזמן להגיש הצעות אושרו תקנות לפיקוח על משווקי קרקע חקלאית
▪  ▪  ▪
השופט אורנשטיין [צילום: יוסי זליגר]

ועדה של משרד המשפטים, בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמיניץ, מגבשת בימים אלו הצעות לתיקונים בחוק ובחקיקה, כדי להגן על שותפי קבוצות רכישה של דירות. במקביל, הציע (יום ב', 1.8.16) נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, המלצות בנושא זה (במסגרת פסק דין שבו הוציא צו פירוק קבוע וכינוס נכסים קבוע לענבל אור וחברותיה).
הנשיא אורנשטיין כותב כי המסקנה מהאירוע של אור היא, שטוב יעשה המחוקק אם יתערב בנושא. הוא נתן שלוש המלצות. News1 מביא את ההמלצות, תוך השוואתן למצב הקיים כיום ברכישת מגרשים לבנייה על-ידי קבלנים, ובתשלומי קוני דירות לקבלנים. שלוש ההמלצות הן:
  • הכספים ששילמו קוני הדירות בכל פרויקט יופקדו בנאמנות. ייקבע מנגנון שיבטיח, שהכספים ישמשו רק לאותו פרויקט, ואי-אפשר יהיה להעבירם לפרויקט אחר. סידור דומה קיים בפרויקטים של קבלני בניין: הקבלן חייב להפקיד את כספי קוני הדירות בחשבון מיוחד לאותו פרויקט, ואסור להעבירם לפרויקט אחר שלו. חובה זו נקבעה לאחר פרשת חפציבה.
  • יש להבטיח, שכל עוד לא רכש המארגן או היזם את הקרקע, יוכלו חברי קבוצת הרכישה לקבל חזרה את כספם, המופקד כאמור בחשבון נאמנות. בהקבלה, כל עוד לא רכש הקבלן או היזם את המגרש, ולא חתם על חוזה, הוא יכול לחזור בו, לבטל את העסקה, ולקבל את דמי הקדימה ששילם, אלא אם סוכם אחרת מראש. עם זאת, לעתים משלם הקבלן סכום מסוים תמורת אופציה, ובחוזה נקבע בדרך כלל, שאם לא תצא העסקה לפועל, לא יוחזר הסכום לקבלן.
  • יש לבחון את כישוריו של מארגן הקבוצה או היזם. בין היתר, יש לבחון את יכולתו המקצועית ואת מהימנותו. ועדת קמיניץ אמורה להמליץ איך עושים זאת, האם בחוק או בתקנות. לשם השוואה, רשם הקבלנים מדרג את הקבלנים לפי קבוצות, וקובע מה מותר לכל אחד מהם לבנות.
השופט העיר שכל זה עולה כסף, אף עדיף כך מאשר להסתכן באובדן כספם של שותפי הקבוצה.
תקנות לפיקוח על שיווק קרקע חקלאית
במקביל, אישרה היום ועדת הכלכלה של הכנסת תקנות, הבאות לפקח על שיווק קרקע שאינה מיועדת כרגע לבנייה (בעיקר קרקע חקלאית). התקנות הוכנו בעקבות פרשיות אור ואורן קובי. עתה יועברו לחתימתו של שר הכלכלה.
התקנות קובעות, כי על משווק קרקע חקלאית לפרסם באותיות גדולות ובולטות (בגודל המירבי של יתר חלקי המודעה או הפרסום) כי הקרקע העומדת למכירה אינה זמינה לבנייה. במהלך המו"מ למכירת המגרשים, על המוכר להציג בפני הקונה שומות על שווי הקרקע כיום ולאחר שינוי היעוד. כן עליו לציין מהו הסיכוי שהקרקע תופשר לבנייה תוך פרק זמן נתון.
היזם ישלם לשמאי
עוד קובעות התקנות, כי על המוכר לספק לקונים את כל המידע לפחות שבוע לפני חתימת החוזה. אסור לו לגבות כסף בעד המידע, כלומר על המוכר לשלם מכיסו את שכר השמאי וכל היועצים האחרים. יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל אמר היום, שהתקנות נועדו למנוע מקרים של שחיתות ומעשי מרמה במכירת נדל"ן.

תאריך:  01/08/2016   |   עודכן:  01/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלו ההנחיות לניהול קבוצות רכישה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יכהן כסגן שר במשרד רה"מ    ירון מזוז יכהן כסגן השר להגנת הסביבה    אושר במליאה: תיק הכלכלה לכחלון, תיק איכות הסביבה לאלקין
איתמר לוין
ועדת הכספים אישרה את התקנות ליישום הסכם FATCA, במסגרתו אמורה ישראל גם לקבל מידע על נכסי אזרחיה בארה"ב    גפני עיכב את האישור עד שניתנה הקלה נוספת לגמ"חים
עידן יוסף
כך סבורה ועדת האתיקה שהחליטה להטיל עליה נזיפה חמורה רק משום שלא התנצלה כפי שהבטיחה ליו"ר    ח"כ אורן חזן ננזף כמותה
אריאל י. לוין
הגיליון החדש של כתב-העת של הארגון כולל התקפות אידיאולוגיות על המערב, לצד איום בהמשך מתקפות הטרור נגד מי שלא יתאסלמו
יפעת גדות
כך הכריז סמנכ"ל משרד הבריאות בישיבת ועדת העלייה והקליטה    המקצוע נלמד בעיקר בצרפת ולא היה מוכר עד כה בארץ, ועולים רבים התקשו בקבלת רישיון ישראלי עבורו    יו"ר הוועדה אברהם נגוסה מברך: צעד לעידוד עליה ולהשתלבות העולים בתעסוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il