X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש: הוועדה תדון בנושאים שהם בלב ליבה של החברה הישראלית: פריפריה, רווחה חינוך בריאות. הדברים נדונים בוועדות השונות בכנסת אך החלטנו לייחד ועדה לנושא כדי למקד את תשומת לב הכנסת
▪  ▪  ▪
ח"כ יואב קיש [צילום: דוברות הכנסת]

חברי הוועדה אכרם חסון, אחמד טיבי, יוליה מלינובסקי, בצלאל סמוטריץ, ועיסאוי פריג` (מרצ), בחרו (יום ב', 1.8.16) פה אחד את ח"כ מיקי מכלוף זוהר לעמוד בראש הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי.
יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש, הסביר בפתח הדיון כי "הוועדה תדון בנושאים שהם בלב ליבה של החברה הישראלית: פריפריה, רווחה חינוך בריאות. הדברים נדונים בוועדות השונות בכנסת אך החלטנו לייחד ועדה לנושא כדי למקד את תשומת לב הכנסת. למיקי ידידי שהרים את הנושא של פריפריה וצדק חברתי מיום כניסתו לכנסת אתה האיש הראוי לוועדה".
השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל: "חלק מהבעיות מקום המדינה הוא שגוש-דן, גדרה עד חדרה קיבל את רוב המשאבים. אין הצדקה במדינה כה קטנה לדבר במונחי פריפריה. התחלנו פיילוט לנגב המזרחי שיהפוך לדיגיטלי. צריך לבצע צדק חלוקתי במשאבים ולתת אקסטרה לאזורים שלא קיבלו עד כה. ישראל מובילה לצערי בפערים חברתיים וזה איום קיומי. חובתנו ויכולתנו לצמצם את הפער. משאבים זה סדרי עדיפויות ואני מתכוונת להיעזר בוועדה".
לאחר דברי הפתיחה עברה הוועדה לדיון בנושא צעדת השוויון:
ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "הדוגמה הירושלמית מדגימה הכל-סכנת הפערים החברתיים גדולה יותר מהטרור. יש לנו משטרה וראש ממשלה שהגדילו משאבים לטרור אבל אין משאבים לפצצה המתקתקת הגדולה ביותר בעיר. יש קיבעון חשיבתי עמוק בתקצוב המדינה את הרשויות. איך ייתכן שמתוך 236 רשויות 200 זקוקות למענק איזון? צורת התקצוב לרשויות החלשות היא בלתי סבירה בעליל. לא ייתכן שיש לנו 6000 שקלים לתושב ומתוך כך יורדים לנו פטורים ללא שיפוי. מה שלא ייכנס לתקציב הנוכחי בנושא צדק חלוקתי - הולך לאיבוד לשלוש שנים בגלל התקציב הדו-שנתי. השנה האחרונה עלתה לכולנו בדם ומאבקים, שאני מתבייש שבכלל יש צורך לנהל מאבק מחדש לטובת ירושלים והפריפריה. צריך לראות מה אפשר לעשות כדי למנוע השנה את המאבקים".
היו"ר זוהר הגיב לדבריו: "נושא התקצוב הדיפרנציאלי אמור לעלות בחוק ההסדרים ויובא לדיון בוועדה שלנו. אני מיוזמי החוק לתקצוב דיפרנציאלי והחתמנו 63 ח"כים ראשי רשויות חזקים הפעילו לובינג וגרמו לכך שההצעה לא תראה אור בגלל תאוות בצע של כמה מיליונים שעדיין שוכבים היכן שהוא".
זוהר סיכם: "כמעט אין נושא שהוועדה לא נוגעת בו אך אני מתכוון להתמקד בקיפוח של חלש מול חזק. הדיונים יהיו מעמיקים ומשרדי הממשלה יידרשו לתת הסברים ופתרונות. צריך לזכור שכולנו נותנים דין וחשבון לציבור".

תאריך:  02/08/2016   |   עודכן:  02/08/2016
+על רשות הסייבר להגן על הסייבר
20:36 02/08/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוץ והביטחון אישרה לקריאה שנייה ושלישית: האחריות על הגנת הסייבר של מרבית המערכות הממוחשבות החיוניות תועבר משב"כ לרשות הסייבר הלאומית

[צילום: AP/Martin Meissner, File]
+י-ם: 2/3 ממטופלי תקיפה מינית - חרדים
20:17 02/08/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

2,500 קטינים טופלו ב-2015 במרכזי טיפול מידי לנפגעי תקיפה מינית  ▪  120 מהקטינים נזקקו לטיפול בידי רופא

[צילום אילוסטרציה: AP]
+מחצית ההרוגים בתאונות עבודה - בענף הבניין
19:58 02/08/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

31 עובדים בבנייה נהרגים מדי שנה, חצי מכלל נפגעי תאונות העבודה  ▪  3,000 אתרי בניה בארץ עם מנופים - ורק 10 מפקחים  ▪  אלאלוף: רשם הקבלנים לא פסל עשר שנים ולו קבלן אחד

[צילום אילוסטרציה: AP]
+גלאון גידפה - ועדת האתיקה סלחה
19:53 02/08/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בדיון במליאה, כינתה יו"ר מרצ את ניסן סלומינסקי "עלוב קטן", "שקרן", "מסית" ו"חצוף"  ▪  ועדת האתיקה החליטה שלא להטיל עליה עונש מבלי להסביר מדוע

גלאון. שפה לא פרלמנטרית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תוקם ועדה משותפת לדיון בחוק V15
15:28 02/08/16  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ההצעה מגדירה כי גוף המבצע פעולות מסוימות אשר באופן רגיל נעשות רק על-ידי מפלגות בתקופת בחירות ייחשב "גוף פעיל בבחירות" ויחולו עליו מגבלות הנוגעות לפעילות וגיוס תרומות בדומה למגבלות החלות על מפלגה

חוק V-15 [צילום: דניאל שטרית / פלאש 90]
+ועדת החוקה: הביקורת על הפרקליטות תפוצל
15:15 02/08/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בעוד שנה תעסוק הנציבות רק בביקורת פרטנית, והביקורת המערכתית תועבר למשרד מבקר המדינה  ▪  היועץ המשפטי יוכל למנוע ביקורת אם יקבע שהתלונה עוסקת ב"שיקול דעת משפטי"

שקד ולבני. הולכות ביחד
+הכנסות יחולקו בין תפן למועצות בגבולה
11:52 02/08/16  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

השר דרעי: "הרשויות הסובבות את המועצה התעשייתית מגדל תפן, יהנו מחלוקה זו ויובילו לקידום ופיתוח כלכלי בתחומם והפערים בין הרשויות יצומצם"

דרעי. החליט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סופית: הורדת הגיל למתן רישיונות לכלי ירייה
11:50 02/08/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק כלי הירייה (תיקון - הגבלת גיל למתן רישיונות לכלי ירייה), התשע"ו-2016 של חברת הכנסת עליזה לביא וקבוצת חברי כנסת. כיום לא ניתן רישיון או תעודת הרשאה לכלי ירייה למי שטרם מלאו לו 21 שנים, אולם השר לביטחון פנים רשאי, באישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, לקבוע נסיבות בהן יינתן רישיון לכלי ירייה או תעודת הרשאה למי שמלאו לו 18 שנים וטרם מלאו לו 21 שנים. סיומו של שירות צבאי מלא יחשב נסיבה להענקת רישיון לכלי ירייה או תעודת הרשאה כאמור.

+בקריאה ראשונה: יעוגן מעמדו של מכון וינגייט
11:50 02/08/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המכון הלאומי למצוינות בספורט (מכון וינגייט), התשע"ו-2016. מוצע לעגן את מעמדו של מכון וינגייט כמכון הלאומי למצוינות בספורט ולקבעו כתאגיד סטטוטורי. מוצע לקבוע הוראות בדבר הקמתו, מטרותיו, תפקידיו, מוסדותיו, עובדיו ובעלי תפקידים בו. בנוסף, מוצע כי התקציב השנתי של המכון ימומן מתקציב המדינה וכן מהכנסות נוספות שיהיו למכון מפעילותו לפי החוק ומתרומות.

+סופית: הפסקת פעילות באתר תאונת עבודה קטלנית
11:49 02/08/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ארגון הפיקוח על העבודה (תיקון מס' 10) (צווים להפסקת עבודה באתרי בנייה), התשע"ו-2016 של חברי הכנסת אלי אלאלוף, איל בן-ראובן וקבוצת חברי כנסת. מפקח עבודה שנודע לו על תאונת עבודה באתר בנייה שהביאה למותו של אדם או לפציעתו הקשה, יוסמך להורות בצו על סגירת האתר לשני ימי עבודה, עם אפשרות להארכה בשלושה ימים נוספים. למחזיק במקום העבודה תינתן האפשרות להשמיע טענותיו לביטול הצו בהזדמנות הראשונה שלאחר מתן הצו או לאחר הארכתו. יוכיח המחזיק כי עמד בכל הוראות הבטיחות הנדרשות - יבוטל הצו. בנוסף, אי-קיום צו הפסקת עבודה יהווה עבירה מסוג אחריות קפידה, ויגרור עונש של שנתיים מאסר או קנס בסכום של 75,300 שקלים חדשים, או שני העונשים יחד, וכן קנס בגובה 1,400 שקלים חדשים לכל יום שבו נמשכת העבירה. הוראות החוק יחולו, בשינויים המחויבים גם לגבי אתר בנייה שאינו מוסדר שארעה בו תאונה שגרמה למותו של אדם.

+סופית: עוגן מסלול הגבייה המקוצר שבחוק ההוצל"פ
11:36 02/08/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 51) (מסלול מקוצר), התשע"ו-2016, אליה הוצמדה הצעה פרטית של ח"כ מירב מיכאלי ודוד ביטן. מסלול הגבייה המקוצר שבחוק ההוצל"פ (הפועל היום מכוח הוראת שעה) יעוגן כמסלול קבע ולבטל את הוראות הדיווח שנקבעו בהוראת השעה. בנוסף, התנגדות לבקשת ביצוע שטר או לתביעה על סכום קצוב שנדחו בלא רשות להתגונן לא תגרור מעבר למסלול הרגיל. כמו כן יבוטל התנאי שההליכים הננקטים במסלול המקוצר (דהיינו הליכי העיקול) יסתמכו רק על מידע שמסר הזוכה או שהתקבל מכוח צו רשם ההוצל"פ, וכן יובהר כי זוכה רשאי לבקש נקיטת הליכים לפני המצאת אזהרה לחייב.

+הכנסת אישרה ביטול חובת לימודי ליבה
10:51 02/08/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חברי הכנסת של האופוזיציה מחו על התיקון לחוק, שיפטור 10% ממוסדות החינוך החרדי מחובת לימודי ליבה ולא יתנה בכך את תקצובם

חסון. לא הכובע קובע [צילום: מן הטלוויזיה]
+אושר: תוספת קצבה לנכי צה"ל מטופלי דיאליזה
09:48 02/08/16  |  

ועדת העבודה אישרה את תקנות משרד הביטחון, לפיהן כל נכה צה"ל פגוע כליות המטופל בדיאליזה באופן קבוע, יקבל אוטומטית, מעבר לגמול החודשי לו הוא זכאי, גם סכום של 1,620 שקלים לחודש, לתקופה בה נמצא בטיפולי דיאליזה. עד כה התוספת לא ניתנה אוטומטית, אלא על פי שיקולי אגף השיקום במשרד הביטחון. לדרישת משרד הביטחון ההחזר יינתן רטרואקטיבית, לנכי צה"ל שהיו בטיפולים מ-1 בינואר 2016.

+מענק ליתומים משני הוריהם בעקבות פיגועים
09:11 02/08/16  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

החוק נועד לסייע ליתומים לשני הורים כתוצאה מפיגועים מלפני שנת 2001. רק מ-2001 המדינה מימנה יתומים משני ההורים  ▪  יו"ר ועדת הכספים גפני: "אי צדק משווע שחייב לבוא על תיקונו"

נציגי היתומים בועדת הכספים [צילום: דוברות הכנסת]
+לוין על התאגיד: סך הכל ביקשנו דחייה קצרה
08:54 02/08/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אלהרר: כוונת המחוקק הייתה שהתאגיד יפעל אבל ראש הממשלה סופר כיפות  ▪  גילאון: מציע שביטן ידאג שכל אנשי התאגיד יהיו לפי מפתח המפלגות  ▪  יחימוביץ': זה לא מאבק על תקשורת אלא על חופש הביטוי וחופש העיתונות

השר יריב לוין [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניר ברקת / Nir  Barkat  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדש: ועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
מירב ארד
החוק נועד לסייע ליתומים לשני הורים כתוצאה מפיגועים מלפני שנת 2001. רק מ-2001 המדינה מימנה יתומים משני ההורים    יו"ר ועדת הכספים גפני: "אי צדק משווע שחייב לבוא על תיקונו"
עידן יוסף
אלהרר: כוונת המחוקק הייתה שהתאגיד יפעל אבל ראש הממשלה סופר כיפות    גילאון: מציע שביטן ידאג שכל אנשי התאגיד יהיו לפי מפתח המפלגות    יחימוביץ': זה לא מאבק על תקשורת אלא על חופש הביטוי וחופש העיתונות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים: איך קרה שהזמנת 2.5 מיליון תעודות זהות חכמות הוכפלה ל-5 מיליון תעודות, למרות שבפועל נעשה שימוש בפחות ממיליון, וכל התעודות שוכבות במחסנים כאבן שאין לה הופכין? ואיך המדינה מאריכה שוב ושוב מכרז תוך השקעה מיותרת של עשרות מיליונים?
עידן יוסף
אחרי ארבע שנות ניסיון מעדיף המבקר ניידת שתגיע מדי פעם    חברי הכנסת יפעת שאשא-ביטון ויואל חסון: זה מסר קשה, אסור לפגוע בפריפריה
עידן יוסף
מדיון שעסק בזיהום האוויר שגורמת תעשיית המזון ובקשיי הביטחון התזונתי הצפויים נוכח שינויי האקלים, נעדר משרד האוצר בטענה שהנושא אינו תקציבי    יו"ר ועדת המשנה לוועידת פריז: "מצביע על חוסר עשייה ממשלתית, הוועדה תקרא להקמת צוות בין-משרדי שירכז את הנושא"
רשימות נוספות
בקרוב: יורחב סל התרופות ללא מרשם  /  עידן יוסף
אין כסף? תגבו יותר מס הכנסה  /  עידן יוסף
האוצר: מצאנו ספקים זולים מ'שראל'  /  עידן יוסף
אי-ההסכמה מאחורי חוק השבת  /  עידן יוסף
הארץ מגן על חנין זועבי  /  אלעזר לוין
הזוג המוזר  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il