X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרב גרסאות בדיון מעקב של ועדת הכלכלה אחר מסקנות הבדיקה של ביקוע המנהרות בקו לירושלים חב' שפיר: התיקונים שמבצעת הרכבת מסכנים את המנהרה הראשית ויגרמו לעיכוב של שנה רכבת ישראל: מבצעים את הדוח ולא יהיה עיכוב משרד התחבורה: עלות התיקון 14 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
מנהרה 24 בקו הרכבת

ועדת הכלכלה קיימה (יום ג', 9.8.16) ישיבת מעקב אחר מסקנות הבדיקה של ביקוע מנהרות הקו המהיר של הרכבת לירושלים. היו"ר איתן כבל הזכיר כי בתחילת השנה קיימה הוועדה דיון מיוחד לנוכח הדיווחים על ליקויים בהקמת המנהרות בקו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב, בהמשך לסיור שערכה במנהרות. באותה ישיבה דרש לבדוק את כל המנהרות בהן התגלו סדקים ואת המנהרה שקרסה, ובעקבות כך הודיע מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה משה אמסלם כי כל המנהרות ייבדקו.
בדיון היום התנהל קרב גרסאות בין נציגי רכבת ישראל לחברת שפיר. בעוד שנציגי הרכבת טענו כי החברה מטפלת בכשלים ומבצעת את התיקונים שנדרשו בדוח, טענה שפיר שהתיקונים אינם תואמים את המלצת הבדיקה החיצונית, מסכנים את המנהרה הראשית ויגרמו לעיכוב של שנה בהפעלת הקו. היו"ר כבל הודיע כי יפנה למבקר המדינה כדי שיבדוק את תהליכי קבלת ההחלטות ואמר: "הדבר הכי חשוב הוא הבטיחות, ואם שואלים אותי אם הכל בסדר ואפשר להיות רגועים - אז התשובה היא לא".
ח"כ עליזה לביא, שיזמה את הדיון הקודם בוועדה, אמרה כי השאלה היא מתי נוכל לנסוע ברכבת לירושלים, וכן כמה זמן ייקח לתקן את הליקויים ומה תהיה העלות. היא הוסיפה כי צריך לדעת גם מה הוביל לכשל שגרם להתבקעות הרצפה באחת המנהרות המקשרות ומי לא לקח את הדברים בחשבון. "בסוף מדובר על כספי ציבור ומישהו ישלם על זה, וזה לא רק עוד מיליון שקלים, כפי שהציגה לנו הרכבת בתחילת השנה. למה לא בודקים את כל הדברים האלה לפני שיוצאים לשטח, מה אנחנו בחלם?", אמרה.
מנהל אגף בכיר רכבות במשרד התחבורה, משה אמסלם, אמר כי לא צפוי עיכוב ורכבות יחלו לנסוע בין ירושלים לתל אביב באפריל 2018. לדבריו, הרכבת הגישה תוכנית עבודה שלא אמורה לעכב את הפתיחה. הוא הוסיף כי כדי שכשלים כאלה לא יחזרו על עצמם דוח הבדיקה החיצונית הופץ לכל חברות הביצוע גם בפרויקטים אחרים. לדברי אמסלם, אחת הסיבות לכשל נובעת מכך שהתכנון של המנהרות נעשה על-ידי גורם אחר ולא על-ידי המבצעת שפיר, ולא היה גורם מתכלל שראה את כל התמונה. הוא הוסיף כי הרכבת מבצעת תיקון של 25 מנהרות והעריך כי העלות תהיה כ-14 מיליון שקל. ח"כ לביא טענה כי קיבלה הערכות שעלות התיקון תהיה 50 מיליון שקל. ראש מנהלת הקו המהיר לירושלים ברכבת ישראל, דרור סופרו, אמר כי הרכבת מסרה את עמדתה לצוות הבדיקה ועמדתה התקבלה בצורה חלקית. הוא הוסיף כי בעקבות הדוח נקבעה תוכנית לתיקון המנהרות והרכבת מבצעת אותה.
ח"כ רועי פולקמן (כולנו) אמר כי 14 מיליון שקל או 50 מיליון שקל הם בטלים בשישים לעומת פרויקט בתקציב של 7 מיליארד שקל. היו"ר כבל העיר כי מעבר לעלות התקציבית הבעיה היא בטיחותית ומה נעשה כדי לטפל בבעיה. סופרו התייחס לכך ואמר כי הדוח קובע שהמצב אחרי התיקון הוא בטיחותי. סמנכ"ל הרגולציה ברכבת, עו"ד דן לנדאו, הוסיף כי השאלה על חלוקת האחריות בין שפיר לרכבת תתברר בבית המשפט וכי הרכבת מבצעת בדיוק מה שכתוב בדוח.
לעומת זאת, המהנדס הראשי של חברת שפיר, אבי פנטורין, טען כי יש צורך לתקן 33 מנהרות ויהיה עיכוב משמעותי בלוח הזמנים של כשנה. לדבריו, עלויות התיקון יסתכמו בכמה עשרות מיליונים ותהייה לכך השפעה גם על עלויות האחזקה של המנהרות. "התיקון לא יעמוד בלחצי המים והסלע הקיימים. הרכבת בנתה תכנון ומתיימרת לעשות תיקונים לפי ההמלצות, אך אם ועדת הבדיקה הייתה רואה מה שמבוצע בשטח היא הייתה עוצרת את זה ומעירה הערות. התיקונים במנהרות המקשרות פוגעים במנהרה הראשית ומסכנים אותה", אמר פנטורין. ח"כ פולקמן טען כי שפיר מציגה טיעונים לבית משפט, כפי שהיא עושה במקרים אחרים. "אם זה נכון אנחנו במחדל לאומי, אבל לא ברור על בסיס מה הם אומרים את זה", אמר פולקמן. פנטורין השיב לו: "אין תביעה, הזינו אותך במקרה הטוב בשקרים".
היו"ר כבל סיכם את הדברים ואמר כי לוועדה אין כלים להכריע בין הצדדים, אולם טענות חברת שפיר חמורות ביותר ובכוונתו לפנות למבקר המדינה על-מנת שיבחן האם תהליכי העבודה בוצעו כראוי. "חשבתי שנקבל תשובות בורות על תיקון הליקויים ולא כך הדבר. אני לא מוכן לקבל את דברי הרכבת ככזה ראה וקדש ועד לרגע זה לא קיבלנו תשובות. הדבר הכי חשוב זו הבטיחות ואם שואלים אותי אם אפשר להיות רגועים - אז התשובה היא לא", אמר.

תאריך:  09/08/2016   |   עודכן:  09/08/2016
+"סיטיפס - כיסוי ערווה למשרד התחבורה"
15:56 09/08/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה מודה: יש קשיים בניהול ההסכם עם סיטיפס  ▪  האוצר: הדברים מורכבים בגלל בוררות מ-2008  ▪  מקלב: סיטיפס מעודדת לגשת לוועדת ערר על קנסות שהיא נותנת - אבל מערערת על החלטה להפחית קנסות  ▪  לביא: פקחים הורידו את בתי בלילה שער שכם והתנהגו אליה בגסות

פקחים של סיטיפס בפעולה [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  רכבת ישראל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר יתבקש לבחון את קו הרכבת לי-ם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שערוריה מתגלגלת
yosseff  |  10/08/16 07:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה בדיון על יחידות הייצור הפחמיות באורות רבין: הסוגיה הכי משמעותית מבחינה בריאותית    כבל: פצצה שלא נעבור עליה לסדר היום
עידן יוסף
ועדת הכספים דחתה לעת עתה, צו של האוצר שנועד להקטין את הפער במיסוי עובדים פלשתינים בתוך ומחוץ לקו הירוק    חברי ועדת הכספים דורשים הבהרות לפשר הבקשה ומה מקורה
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה: הרשויות המקומיות יוכלו לבצע אכיפה אלקטרונית בנתיבי תחבורה ציבורית    היו"ר כבל: התקנות הן צעד נוסף בדרך למערכת הסעת המונים יעילה
מירב ארד
ל-57 עמותות אושרו הקלות במס הכנסה על תרומות ול-3 עמותות ניתנו הקלות במיסוי מקרקעין. באופן תקדימי, הוועדה אישרה את ההטבה גם לעמותה הומניטרית ישראלית שפועלת בחו"ל, בסיוע לתושבי מדינות עולם שלישי
איתמר לוין
פוגלמן דחה על הסף את בקשת התנועה לאיכות השלטון לדיון נוסף וקבע: אין יסוד לטענתה כאילו בדחיית עתירתה הקודמת נקבעה הלכה חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il