X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הפנים פרסם תזכיר חוק לעיגון ההמלצות למאבק בשחיתות ברשויות: הרחבת הטיפול בניגודי עניינים, ועדה לאישור מינויים בכירים והשעיה של חבר מועצה אם יוגש נגדו כתב אישום
▪  ▪  ▪
להדק את הפיקוח

משרד הפנים מעביר לחקיקה את המלצות הצוות הבין-משרדי למאבק בשחיתות בשלטון המקומי. המשרד פרסם (יום ג', 9.8.16) תזכיר חוק לשורה של תיקונים, אשר יעגנו את ההמלצות ויהדקו את הפיקוח על בכירי הרשויות ועל ההתקשרויות הכספיות שלהן.
הסעיף הראשון בתזכיר קובע הליך של יצירת הסדר למניעת ניגוד עניינים של חברי מועצת הרשות, כאשר הללו יחויבו למסור ליועץ המשפטי שלה את המידע הרלוונטי והוא יחליט האם יש צורך בהסדר ויגבש אותו. היועץ המשפטי גם יוכל למנוע חברות במועצה, אם יקבע שניגוד העניינים הוא תמידי; בית המשפט יוכל לבטל קביעה זו.
סעיף נוסף מחיל על חברי המועצה את הליכי ההשעיה הקיימים כיום לגבי ראשי רשויות נגדם מוגשים כתבי אישום. ההשעיה תיעשה בידי הוועדה שמטפלת כיום בראשי הרשויות, לבקשתו של היועץ המשפטי לממשלה וכמובן לאחר דיון ושמיעת כל הצדדים.
עוד מוצע לקבוע, כי תוקם ועדה לבחינת כשירותם של בעלי תפקידים בכירים ברשויות, בראשותו של שופט בדימוס שימנה שר הפנים בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה. חבריה יהיו שני נציגי ציבור הכשירים למינוי כאחד מהעובדים הבכירים ברשות. למעט מנכ"ל העירייה, לא ניתן יהיה למנות אדם בעל זיקה לראש הרשות, אלא אם כן הוועדה תקבע שיש לו כישורים מיוחדים.
התזכיר גם מרחיב את חובות הגילוי החלות על מבקרי הרשויות. נאמר בו, כי אם הללו ימצאו חשד לפלילים או לעבירה משמעתית של עובד ברשות, יהיה עליהם להביא את הדבר לידיעת היועץ המשפטי שלה. חשדות דומים לגבי ראש הרשות, חבר מועצה, המנכ"ל או היועץ המשפטי שלה יועברו ליועץ המשפטי לממשלה.
עוד מציע התזכיר לבטל את הסעיף הנוכחי בחוק העיריות העוסק במינוי ועדת המכרזים ובעבודתה. הוא אינו כולל סעיף חילופי, ולפי דברי ההסבר המטרה היא "להסדיר מחדש את הרכב ועדת המכרזים ברשות המקומית ותפקידיה בתקנות אשר ייקבעו על-ידי שר הפנים".

תאריך:  10/08/2016   |   עודכן:  10/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איציק וולף
הוועדה למניעת ניגודי עניינים, הפועלת במשרד המשפטים, מתחה ביקורת חריפה על כך שראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, העסיק כיועץ ועוזר אישי (בהתנדבות) את בנו של בעל המקומון שעמו התקשרה העירייה בקשרי עסקים    כתב המקומון המכהן כחבר מועצה לא יוכל לכהן בוועדת הביקורת, המכרזים וככל הנראה גם בוועדת המשנה לתכנון ולבנייה
איציק וולף
לנדיה כהן, אלמנת המרגל אלי כהן, נודע כי בית כנסת בקריית שמונה שנקרא על שם בעלה שנתלה בסוריה ייקרא מעתה על שם אביו של ראש העיר, ניסים מלכה    אחיו של מלכה, ראש ועד בית הכנסת שהחליט על שינוי השם: "אסור לשנות אחרי 50 שנה?"    לנוכח זעם בני משפחת המרגל הודיע ראש העיר כי ללא אישור משפחת המרגל - לא ישונה שמו של בית הכנסת    היום הוחזר שלט ההנצחה שהוסר
ענבל בר-און
מרדכי גילת מקדיש את טורו בישראל היום למאבקים המשפטיים שמנהל יוסף וסרמן על חשבון כיסה של הסתדרות המורים
ענבל בר-און
מרדכי גילת גורס כי העמימות סביב חקירת ביבי יכולה לקדם את החקירה    כך ארע בעניין פרשת אולמרט טלנסקי
איתמר לוין
עובדים בתאגיד המים של עיריית תל אביב וקבלנים שזכו במכרזים שלו זומנו לשימוע על עבירות שוחד, מרמה, הלבנות הון ומס הכנסה בעשרות מיליוני שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il