X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש למשפחה חייב את הבן ורעייתו להשתתף בכלכלת האם בעקבות הסכם לפיו קיבלו את זכויותיה בנחלה במושב - אך גם קבע שתביעתה הייתה מופרזת בעליל
▪  ▪  ▪
לא ידעה מה נתבע בשמה [צילום: AP]

בן ואשתו ישלמו מדי חודש 2,975 שקל לאמו של הבן - קבע שופט בית המשפט למשפחה בתל אביב, יהורם שקד.
בשנת 1999 העבירה האם את זכויותיה בנחלה במושב מסוים לבנה ולכלתה, תמורתם התחייבותם לטפל בה "במסירות ולדאוג לכל מחסורה עד אריכות ימיה, לרבות למקום מגורים". האם הגישה תביעה, בטענה שהשניים אינם עומדים בהתחייבות זו. היא ביקשה לחייב אותם לשלם לה 900,000 שקל בגין חובות העבר הנטענים, וכן טענה שהיא זקוקה מדי חודש ליותר מ-12,000 שקל בחודש. הבן והכלה טענו, כי מדובר בתביעה טורדנית שמאחוריה עומדת אחותו של הבן.
בין ההוצאות החודשיות עליהן דיווחה האם בתביעתה: עשבי תיבול ב-120 שקל, אגוזים ב-320 שקל, חלב סויה ב-50 שקל, חלב עיזים ב-60 שקל, דבש ב-120 שקל, אלכוהול ("חייבת להרגיע את עצמה") ב-700 שקל, דברי מתיקה ב-64 שקל וקטניות ב-50 שקל.
שקד אומר תחילה, כי התביעה הוגשה בסרבול רב, תוך קפיצה בין תקופות והעדר רשימת סעדים ברורה ועוד. הוא אינו פוסק בתביעה לחוב העבר, באומרו שזוהי תביעה כספית שיש להגיש במסלול המתאים ולשלם את האגרה, ועוסק בפסק דינו (11.7.16) רק בשאלת התשלום החודשי. לגופה של תביעה זו (ושקד מדגיש שאין המדובר בתביעת מזונות) אומר שקד, כי הבן והכלה אכן התחייבו לדאוג למחסורה של האם - ועליהם לעמוד בהתחייבותם, ללא קשר למצבם הכלכלי.
לגבי הסכום הנתבע אומר שקד, כי האם התייחסה בתצהירה "לכל הוצאה אפשרית ובלתי אפשרית שיכולה להיות לה. הסכומים אשר נתבעו במסגרת כתב התביעה הם סכומים מופרזים, מנופחים, שחלק מהם נעדרים כל קשר לתובעת שבפני". לדעתו, לאם יש רק מושג קלוש לגבי הוצאותיה והיא מגלגלת אותן לפתחם של ילדיה. בין היתר, היא לא ידעה להסביר מהם מוצרי מזון שונים שנתבעו בשמה. עוד אומר שקד, כי האם מקבלת קצבת זיקנה של למעלה מ-3,000 שקל בחודש ויש לה קרוואן שאותו ניתן להשכיר ב-2,500 שקל לחודש.
שקד מעריך את הוצאותיה האמיתיות של האם ב-6,400 שקל בחודש (כמחצית מהסכום שתבעה), וזאת לאחר שהפחית הוצאות נוספות שכלל לא הוכחו - כגון נסיעות ועוזרת בית. הוא הפחית מסכום זה את קצבת הזיקנה ואת הכנסותיה מהמשק החקלאי (הקרוואן מושכר בידי הבן והכלה), וכך נותרו לתשלום 2,975 שקל בידי בני הזוג. את האם ייצג עו"ד ערן בן-עוזר, ואת בני הזוג - עו"ד עזרא אשורי.

תאריך:  09/08/2016   |   עודכן:  09/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהורם שקד / Yehoram Shaked
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
32,871 קיבלו דחיית שירות מאז 2010 בשל "תורתם אומנותם"    התמיכה במוסדות החינוך החרדיים עלתה השנה ב-3.5%    שיא בתמיכה בישיבות החרדיות: 1.11 מיליארד שקל
איתמר לוין
נאור דחתה את בקשת מעלילות האונס נגד עו"ד אורי דניאל לקיים דיון נוסף בפסק הדין שחייב אותן לפצות אותו ב-550,000 שקל: "לא נקבעה כל הלכה חדשה"
איציק וולף
בשנה הקרובה יוטמע במחוז ירושלים שינוי ארגוני שבמסגרתו יוקמו בכפרים הפלשתינים שבמזרח ירושלים נקודות שיטור שיאויישו גם על-ידי גורמים אזרחיים שיעניקו מענה מוניציפלי לתושבים
איציק וולף
אחרי עשרה חודשי נתק בין המדינות נפגשו נשיאי רוסיה וטורקיה בסנט פטרבורג    פוטין: רצון לחדש את היחסים בין שתי המדינות
איתמר לוין
המדינה: אלירז פיין קראה לפגוע בכוחות הביטחון על-רקע אירועי יצהר ושיבחה את רצח הנער אבו-חאדר ואת ההצתה בכפר דומא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il