X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העליון נענה לבקשה יוצאת דופן

הנערה התחננה לצאת לפנימייה

עמית אישר את ההחלטה לאפשר לנערה לצאת מביתה, בו היא סובלת מהזנחה מצד אמה מדגיש: רצונו של קטין לעזוב את ביתו ועוניים של הוריו - אין די בהם כדי לאשר את בקשתו
▪  ▪  ▪
לא מקבלת אוכל [צילום: נועם רבקין-פנטום, פלאש 90]

בית המשפט העליון נעתר לבקשה יוצאת דופן של נערה בת 14.5 לצאת מביתה ולעבור לפנימיה. השופט יצחק עמית קבע (יום ג', 16.8.16), כי אין מקום להתערב בפסקי הדין של בית המשפט לנוער ובית המשפט המחוזי, שנעתרו לבקשה.
הנערה, אחיה ואחותה הוכרזו כבר בשנת 2006 כקטינים נזקקים, ומאז הם מלווים בידי רשויות הרווחה. מאחר שהאח משרת בצה"ל והאחות על סף גיל 18, התמקד הדיון בעניינה של הנערה. זו טענה, כי אמה - המגדלת אותה לבדה ומתפרנסת בדוחק מנקיון בתים - אינה מסוגלת לספק את צרכיה הבסיסיים ביותר, כולל מזון וכביסה, ואינה מעניקה לה חום אימהי. האם מצידה התנגדה לבקשה, למרות שאינה משתפת פעולה עם הרשויות.
עמית דחה את טענת האם בדבר חוסר סמכות ופגמים בהליכים הקודמים, וקבע שאין הצדקה לדיון בגלגול שלישי בנושא. גם לגופם של דברים מסכים עמית עם הערכאות הקודמות, תוך שהוא מדגיש שלא די בבקשתו של קטין כדי להוציאו מביתו וצעד זה לא ייעשה רק בשל עוניים של הוריו.
"חובתה של המדינה לספק פתרון תזונתי לקטין ולדאוג לצרכיו המינימליים", אומר עמית. "הדברים פשוטים וברורים, ואין צורך להידרש לנפילי ארץ כמו חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, שאחד מזכויות הבת הנגזרות ממנו הוא הזכות לקיום אנושי בכבוד". במקרה הנוכחי, "הצירוף של הזנחה פיזית ורגשית והיחסים הטעונים בין האם לבין הקטינה, לאחר שנים של ניסיונות התערבות מתונים יותר של רשויות הרווחה, הביאו למצב שהקטינה מפצירה ומתחננת בפני בתי המשפט שיאפשרו לה להיקלט בפנימייה".
עמית מוסיף: "הקטינה מרשימה ביותר בנחישותה וברצונה העז להעניק לעצמה 'את התנאים המתאימים להצליח' כלשונה. הקטינה הלינה על כך שהיא צריכה לדאוג לעצמה לדברים הבסיסיים. חלק
מדבריה נסב על התנאים הפיזיים בבית, על כך שהיא נאלצת לדאוג לעצמה לאוכל, ונצרכת לעבוד כדי לספק לעצמה צרכים בסיסיים שאמה אינה מספקת לה, לטענתה, בשל סדרי עדיפויות לקויים של האם. אך המסר העיקרי שעולה מדבריה של הקטינה הוא חסכים רגשיים, החוסר ב'חום והאהבה' כלשונה. במצב דברים זה, התרשמנו כי יש ליתן משקל לרצונה האותנטי של הקטינה על-רקע המצב בבית".
השופטים צבי זילברטל ונעם סולברג הסכימו עם עמית. את האם ייצג עו"ד יוסי נקר, את פקיד הסעד ראשון לציון ייצגה עו"ד רות גורדין, ואת הנערה - עו"ד ליטל קוזקוב.

תאריך:  17/08/2016   |   עודכן:  17/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מרק קציר, חבר הנהלת קבוצת הכדורסל מכבי ראשון לציון, התנפל בזעם על נסים אלג'ם, מנהל מחלקת הנוער - והלה לקה בליבו אחרי חצי שעה    ביה"ד קבע: יש קשר ישיר בין האירועים
איתמר לוין
השאריות מכמויות המזון העצומות שמכינים מדי יום בכפר האולימפי, הופכות לסעודות מלכים עבור עניי העיר
איתמר לוין
ברק-ארז: המחוקק קבע מסלול ייחודי להשגה על ארנונה, ואין לאפשר לעקוף אותו באבחת חרב על-ידי הגשת תביעה ייצוגית - מה עוד שכל ארנונה היא ספציפית
איציק וולף
שבעה חיילים נפצעו בהתהפכות דחפור כבד על נגמ"ש בצפון רמת הגולן    שניים מהפצועים נפגעו בראשיהם ומצבם קשה מאוד
עידן יוסף
השלוחות החדשות: קו רכס הכרמל, קו נווה שאנן, הארכת הקו הקיים לנשר, הארכת הקו קיים לעכו, הארכת הקווים הקיימים לטירת הכרמל והארכת הקו הקיים לקריית אתא (מזרח)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il