X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דלק קידוחים ואבנר חתמו על הסכם למכירת "כריש" ו"תנין" לקבוצת האנרגיה הבינלאומית Energean Oil&Gas
▪  ▪  ▪
מנכ"ל ויו"ר Energean מתיוס ריגס [צילום: יח"צ אנרג'יאן]
מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר, יוסי אבו [צילום: דניאל בר-און]

'דלק קידוחים' ו'אבנר', המחזיקות במאגרי כריש ותנין, חתמו (יום ג', 16.8.16) על עסקה למכירת 100% מהמאגרים לחברת האנרגיה היוונית 'Energean Oil & Gas', הפועלת במספר מדינות בעולם. העסקה היא אבן דרך משמעותית ביישום מתווה הגז, ובשלב הבא על העסקה לקבל את אישור הגורמים הממונים. לדברי החברות, התמורה שבה משקפת החזר השקעה השותפות בסך של 148.5 מיליון דולרים, בתוספת תמלוגים עתידיים ממכירות הגז והקונדנסט הצפויות מהמאגרים.
חברת Energean Oil & Gas הוקמה ביוון בשנת 1977. היא חברת החיפושים וההפקה של נפט וגז טבעי היחידה ביוון, הפועלת גם באגן הים התיכון. לחברה כ-400 עובדים ברחבי העולם, ובסיס פעילותה באתונה. בבעלות Energean ארבעה רשיונות חיפוש במימי יוון, וכן רשיונות נוספים -במצרים ובמונטנגרו.
מאגר הנפט Prinos שבבעלות החברה מפיק מדי יום 5,000 חביות נפט. במאגר הושקעו עד כה 300 מיליון דולרים, ובמסגרת תוכנית הפיתוח שאושרה מושקעים בימים אלו 200 מיליון דולרים נוספים. במסגרת תוכנית הפיתוח ייקדחו 5 בארות נוספים, אשר יכפילו את כמות הנפט המופק מהמאגר לכ-10,000 חביות ביום.
תוכנית הפיתוח של Prinos נתמכת על-ידי הבנק האירופי לפיתוח (EBRD), אשר הלווה לאחרונה לחברה סכום של 95 מיליון $ לפיתוח המאגרים ביוון. מאגר הגז הטבעי South Kavala שבבעלות החברה מכיל 850 MCM, והוגשה לאחרונה תוכנית להפוך אותו למאגר גז תת-קרקעי.
בבעלות החברה (בשרשור) גם חברת הספנות הבינ"ל Prime Marine, המתפעלת ומשנעת תוצרי גז ונפט ברחבי העולם, באמצעות צי של 34 אוניות בעלות יכולת הובלה של מעל 2.2 מיליון טון. בשנת 2013 נכנסה הקרן האמריקנית Third Point LLC כשותפה פעילה בהשקעות Energean, ובכלל זה גם בהשקעה הנוכחית ברכישת "כריש" ו"תנין".
Third Point LLC, במיסודו של Daniel Loeb, מנהלת השקעות בהיקף של 20 מיליארד דולרים בתחומים שונים. ל-Energean מעל 35 שנות ניסיון בחיפושים והפקה של נפט וגז טבעי באזור.
מאגרי כריש ותנין נמצאים בצפון אזור המים הכלכליים של ישראל, הראשון במרחק של כ-75 ק"מ והשני במרחק של כ-105 ק"מ מחופי ישראל. בשני המאגרים יחדיו נתגלו, באמצעות קידוחי תנין-1 (שנת 2011) וכריש-1 (שנת 2013), משאבים מותנים בהיקף של כ-58.7 מיליארד מטר מעוקב (BCM) גז טבעי וכ-14.3 מיליון חביות (MMBBL) של קונדנסט. בנוסף, קיימים בשדות אלו יחדיו משאבים מנובאים, בסיכויי הצלחה גבוהים, בהיקף של 25.6 מיליארד מטר מעוקב גז טבעי וכ-4.3 מיליון חביות קונדנסט.
במסגרת מתווה הגז חויבו השותפות במאגרים למכור את אחזקותיהן במאגרים בתום 14 חודשים מיום חתימת ההסכם. בנובמבר 2015 מכרה נובל אנרג'י את זכויות המכירה על חלקה במאגרים לדלק קידוחים ואבנר, אשר החזיקו קודם לכן ב-53% מהמאגרים, וזאת מתוך רצון להקל על הליך המכירה לשחקן חדש.
הגז אשר יופק מהמאגרים "כריש" ו"תנין" מיועד במלואו למשק הישראלי המקומי ועל-פי הערכות יוכל לספק גז לצרכים מקומיים למשך שנים רבות.
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט: "הצטרפותה המבורכת של קבוצת Energean לפעילות הגז והנפט בישראל מעצבת מחדש את משק הגז הטבעי בישראל. בחנו בחודשים האחרונים מספר הצעות לרכישת המאגרים, ואני מאמין שמבין כל האפשרויות שעמדו על הפרק העסקה הנוכחית מבטיחה באופן המיטבי את פיתוחם של כריש-תנין כבר בשנים הקרובות. אנו נחושים להמשיך ולקדם את פיתוח מאגר לוויתן והרחבת תמר, בהתאם ליעדי השותפות".
מת'יוס ריגס, מנכ"ל ויו"ר Energean Oil & Gas: "אנחנו מאוד מרוצים להכנס לישראל, שוק אסטרטגי עבורנו, ולחתום על עסקה שתוביל לפיתוח כריש ותנין. הידע שלנו, שנצבר במהלך 35 שנות הניסיון שרכשנו במאגרים ימיים של נפט וגז טבעי, הניסיון של צוות הניהול של החברה בפיתוח חלק ממאגרי הידרוקרבונים בעולם ויכולותינו בגיוס משאבים גם בתנאי שוק מאתגרים מבטיחים כי פיתוח המאגרים לטובת השוק הישראלי יעשה במהירות. כפי שהתחייבנו, בתוך 6 חודשים מחתימה על ההסכם Energean תגיש לממשלה תוכנית פיתוח למאגרים, תוכנית אשר תאפשר קידום הפרויקט שהינו בעל תפקיד גיאו-פוליטי משמעותי ביצירת "משולש האנרגיה" האזורי, שעוצב על-ידי קפריסין, יוון וישראל".

ספינת הקידוח Energean Force המחוברת ל-3 פלטפורמות הפקה [צילום: יח"צ אנרג'יאן]
תאריך:  17/08/2016   |   עודכן:  17/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי  אבו  יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כריש ותנין יימכרו לקבוצה יוונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
יוסף שפירא
דברי מבקר המדינה בכנס "השוויון בראי המשפט", בסימן יום הולדתו ה-90 של הנשיא בדימוס מאיר שמגר - בית נשיא המדינה [י"ד בתמוז, תשע"ו, 20.7.2016]
מירב ארד
הבהיר: אני מציע לחברות להזדרז, אנו לא קובעים להם את התנאים. לא כדאי לחכות לרגע האחרון    התייחס ליישום מתווה הגז: 6 שנים האלה גרמו לנזק של עשרות מיליארדים. יש אומרים שאפילו 100 מיליארד
אלעזר לוין
ישלמו 369 מיליון דולר    אופציה לרכוש עוד 1% ב-123 מיליון דולר    הראל: המטרה היא לגוון את ההשקעות כדי להגדיל התשואה
מרטין שרמן
ה"עסקה" עם טורקיה תמוהה, מזיקה ומיותרת    האומדן המהימן ביותר של חסרונות ה"עסקה" הוא מפגן האושר והסיפוק מצד ח"כ חנין זועבי, אזרחית שוות זכויות הדורשת בגלוי, זה שנים, את רעת מדינתה שלה
עידן יוסף
פעולות הקידוח יבוצעו באסדת קידוח צפה המאוישת בכ-100 אנשי צוות    יוסי אבו: "משק הגז הטבעי עובר מקיפאון לצמיחה, ויתרום משמעותית לצמיחת המשק בשנים הקרובות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il