X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2016 ברווח של 576 מיליון שקל לעומת הפסד של 786 מיליון שקל למרות ירידה של 2% בהכנסות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

חברת החשמל סיימה את ששת החודשים הראשונים של שנת 2016 ברווח של 576 מיליון שקל. זאת, לעומת הפסד של 786 מיליוני שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
זאת, למרות שבמחצית זו, למרות שלא חל שינוי במכירות החשמל של החברה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, חלה ירידה בהכנסות החברה בסך של כ-187 מיליוני שקל הנובעת מירידה בתעריף החשמל במהלך שנת 2015. הכנסות החברה במחצית הראשונה של שנת 2016 הסתכמו לסך של כ-10.5 מיליארד שקל לעומת סך של כ-10.6 מיליארד שקל לתקופה המקבילה אשתקד. קיטון של כ 2%.
רווחי החברה הושפעו ממספר אירועים חד-פעמיים שהעיקרים שבהם הינם: פסק הדין של בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, אשר בהתאם להוראותיו ולמכתב הממונה על השכר, השפעת הקטנת המחויבות האקטוארית על הרווח של החברה יצרה רווח בסך של כ-256 מיליוני שקל נטו לאחר מס. בנוסף, פורסם חוק לתיקון פקודת מס הכנסה הקובע, כי שיעור מס החברות יופחת לשיעור של 25% (במקום 26.5%). שינוי זה הביא לשיפור ברווחי החברה במחצית זו בסך של כ-332 מיליוני שקלים.
ב-1 בינואר 2016, הורה שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים לחברת החשמל, כי ייצור החשמל ביחידות הפחמיות יופחת ב-15% בחישוב שנתי, יחסית להיקף ייצור החשמל ביחידות אלה בשנת 2015. כתוצאה מכך, הקטינה החברה את ייצור החשמל בפחם, וכמות הפחם הנצרכת ירדה בכ-19%. ירידה במחיר הפחם בין התקופות בשיעור של כ-15%, והירידה האמורה כאמור בכמות הפחם, הביאו לקיטון בעלויות צריכת הפחם בסך של 661 מיליוני שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
החוב הפיננסי נטו של החברה ליום 30 ביוני 2016, הסתכם לסך של כ-43.5 מיליארד שקל לעומת החוב הפיננסי נטו של החברה ליום 31 בדצמבר 2015, שהסתכם לסך של כ-44.6 מיליארד שקל.
עלויות הדלקים של החברה למחצית הראשונה לשנת 2016 הסתכמו לסך של כ-3.4 מיליארדי שקל לעומת סך של כ-3.9 מיליארדי שקל בתקופה המקבילה אשתקד. קיטון של כ 14% הנובע בעיקרו מקיטון בעלויות צריכת הפחם.
ההון של החברה ליום 30 ביוני 2016 הסתכם לסך של כ 17.1 מיליארד שקל לעומת סך של כ-16.7 מיליארד שקל ליום 31 בדצמבר 2015 וסך של 16.1 מיליארד שקל ליום 30 ביוני 2015.

תאריך:  18/08/2016   |   עודכן:  18/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל: ההכנסות ירדו ב-187 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השניים, דני שמעיה ופליקס סלמה, פעלו יחד עם סוחר בסיגריות מוברחות וניצלו הפלגות למכליות נפט לצורך הברחת סיגריות לישראל    קשרו עצמם לחשדות
איציק וולף
הנהגת המתנחלים טוענת שתוכנית ליברמן, להענקת הטבות והרחבת תוכניות מתאר לכפרים פלשתינים בשטחי סי פוגעת בהתיישבות היהודית    "אישורי בנייה לפלשתינים כשהתכנון להתיישבות הישראלית נמצא בהקפאה עמוקה"
איציק וולף
אבי בינמו, ראש עיריית נשר, החנה את מכוניתו במקום אסור לחניה סמוך לביתו    צילום של החניה האסורה פורסם ברשתות החברתיות ויממה אחר כך צבעה העירייה את המקום בצבע אפור    בינמו והעירייה נמנעו מלהשיב האם קיבל דרישת תשלום קנס בגין החניה האסורה ומי בעירייה הורה לצבוע את המדרכה
יצחק דנון
אחד הבנקים הגדולים במדינה מבקש לאכוף בישראל פסק דין המחייב את יוסף קציב, שהונה אותו, לשלם לו 58 מיליון שקל    טוען שחלק מכספי ההונאה הועברו ארצה
יצחק דנון
שירותי בריאות כללית תובעת מהרשות הפלשתינית 4.3 מיליון שקל בטענה שאינה משלמת תמורת טיפולים לילדים בבית החולים שניידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il