X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רובינשטיין ונציג משרד התחבורה דרור גנון
ביתר מנסה "לסנדל" את התחבורה הציבורית
משרד התחבורה מבקש לשפר ולהכפיל את שירות התחבורה הציבורית בעיריית ביתר עילית, אולם העירייה מעדיפה להישאר עם השירות החלקי שנותן המפעיל הקיים טוענת: התשתיות אינן מספיקות ועלול להיבחר מפעיל חסר ניסיון
משהו פה מסריח
פרסום המכרז לשדרוג התחבורה הציבורית בביתר עילית כבר עוכב בעבר כחצי שנה. נסיונותיה של עיריית ביתר עילית להוביל סחבת נוספת באמתלות פסבדו-תחבורתיות שונות ניתנים להידחות. היעדר תשתיות עשוי להוות מעכב להגדלת תדירות השירות, אך אינו מהווה חסם להפעלה בידי מפעיל אחר. היעדר הניסיון התפעולי בתחבורה ציבורית גם כן אינו מעכב אמיתי. לחברה עם מחזור שנתי של 30 מיליון שקל בשנה אין בעיה להעסיק יועצים, להכשיר נהגים כראוי ולתכנן את השירות כך שיפעל בצורה המיטבית באופן שיעלה על חברת תחבורה ציבורית בעלת ניסיון ארוך שנים.
נסיונו של ראש העירייה רובינשטיין להלך אימים על המפעיל שייבחר בהגשת תביעות משפטיות עוד בטרם זכה - מכוער ומריח רע. וכי מה מנע ממנו עד היום להקים לשכה משפטית שתגיש תביעות נגד המפעיל הנוכחי? מדוע הוא אינו דורש בעתירה שהגיש כי בתקופת הביניים שבה הוא מבקש לעכב את המכרז יתבע משרד התחבורה מקווים שיפור של השירות בהתאם לדרישות המכרזים החדשים?
חברת קווים אולי לא תתמודד על אשכול ההפעלה של ביתר עילית, ואולי כאן טמון ההסבר ל"התאהבות" של רובינשטיין. יותר משחושש רובינשטיין מן המפעיל העתידי, נראה כי הוא מוטרד ממשהו אחר אותו הוא עלול לאבד כאשר תצא קווים מביתר. טובת תושבי ביתר מחייבת המשך הליכי המכרז כמתוכנן, ומתן מענה תוך כדי תנועה לכל בעיה שתתעורר. טוב עשתה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שהתעלמה מתביעותיו הכוחניות המופרכות של ראש העירייה והעדיפה לפעול בכל המרץ כדי להיטיב לתושבים.

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה עתירה שלמעשה מבקשת למנוע את שיפור התחבורה הציבורית בשנים הקרובות לתושבי ביתר עילית. למרבה הפלא, את העתירה הגישה דווקא עיריית ביתר עילית.
בעתירה מינהלית, שהוגשה (יום ג', 16.8.16) נגד משרד התחבורה ואחרים, באמצעות עורכי הדין אורי קידר והילה עובד-בנאי, מבקשת העירייה להאריך את רשיונה של חברת קווים (קווים-עילית) להפעלת אשכול התחבורה של ביתר בכמה שנים, מעבר לשמונה השנים בהן מפעילה קווים את השירות.
לטענת העירייה, הכפלת מספר האוטובוסים אינו נתמך בתשתית תחבורתית הולמת. לחניון האוטובוסים הקיים קיבולת של כ-60 אוטובוסים. אולם דרושים בחניון ונקודות קצה עבור כ-135 אוטובוסים. בימים אלה מקימה העירייה מרכז תחבורה ציבורית, שצפוי לכלול חניון לילה ל-250 אוטובוסים. עיריית ביתר עילית אומרת כי עד להשלמתו בעוד שנתיים-שלוש אין מקום להגדיל את מספר האוטובוסים כאמור.
בעירייה מביעים חשש כי הזוכה במכרז תהיה חברה ללא ניסיון מוכח בהפעלת שירותי תחבורה ציבורית, שכן לדבריה למרכיב הניסיון ניתן משקל נמוך בניקוד המכרזי. לדבריה, בעיר מאותגרת תחבורתית כביתר עילית עלולה הפעלה לא ראויה של תחבורה ציבורית להמיט אסון על העיר. העירייה טוענת כי מדובר בהתנהלות תמוהה. כתב News1 מעיר, כי גם במכרזים דומים לשירותי תחבורה ציבורית באשכולות הפעלה אחרים לא נדרש ניסיון שכזה.
ראש העירייה מאיר רובינשטיין הודיע כי בכוונתו להקים לשכה משפטית שתעמוד לרשות תושבי העיר, ובכל מקרה של בעיית שירות - תוגש מיידית תביעת נזיקין נגד המפעיל החדש שיבוא במקום קווים. "אני מזהיר מראש כל חברה שאינה מסוגלת לעמוד בסטנדרט שירות הגבוה ביותר הקיים - לחשוב פעמיים לפני שתיגש למכרז בביתר", איים.

עת"מ 39701-08-16 עירית ביתר עילית נ' מדינת ישראל - משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואח' / עתירה מנהלית
עיריית ביתר עילית הגישה עתירה נגד משרד התחבורה ושר התחבורה ישראל כ"ץ בדרישה לעצור את מכרז התחבורה החדש שפרסם משרד התחבורה לעיר. בעתירה נטען כי משרד התחבורה מחק באופן תמוהה דרישת סף בסיסית לניסיון בהפעלת תחבורה ציבורית ואף לא לקח בחשבון את קשיי התעבורה בעיר. על העתירה המנהלית שהוגשה באמצעות משרד עו"ד כבירי נבו קידר ושות', חתום ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין. (21 עמ')
לקבלת רישיונות להפעלת קווי שירות בתחבורה הציבורית באוטובוסים באשכול ביתר עילית וישובי עמק האלה / מכרז 25/2015
אשכול ביתר עילית כולל קווי שירות חדשים וקיימים, כמפורט בנספח ב' למכרז, המופעלים כיום ע"י חברת קווים תחבורה ציבורית בע"מ בעיר ביתר עילית ובין העיר ביתר עילית למגוון יעדים ברחבי הארץ, ועל ידי חברת סופרבוס המפעילה קווים באזור צור הדסה ובית שמש (413 עמ')
תאריך:  18/08/2016   |   עודכן:  18/08/2016
+"טרנר הורתה לבטל השבת עבודות ברכבת"
01:02 19/08/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ אורי מקלב אומר כי מנכ"ל משרד התחבורה נעתרה לדרישתו והורתה שלא לבצע בשבת הקרובה עבודות תשתית של הרכבת בדרום הארץ  ▪  התחייבה לנהלים ברורים בנושא

טרנר. תשמור על שלמות הקואליציה? [צילום: יח"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביתר מנסה "לסנדל" את התחבורה הציבורית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היסבה האמתית ....
קרסנטי יעקב  |  19/08/16 10:23
2
הסיבה הפשוטה מלקח העבר
111רועי  |  21/08/16 14:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
השלוחות החדשות: קו רכס הכרמל, קו נווה שאנן, הארכת הקו הקיים לנשר, הארכת הקו קיים לעכו, הארכת הקווים הקיימים לטירת הכרמל והארכת הקו הקיים לקריית אתא (מזרח)
עידן יוסף
רכבת ישראל הודיעה כי תוסיף בשבת מסוף נוסעים מדרום לדרך השלום ותשבש את התנועה    החרדים מופתעים מהתנהלות שר התחבורה
עידן יוסף
שינויים בתנועת רכבות הנוסעים בין באר שבע צפון האוניברסיטה - באר שבע מרכז ותחנת דימונה
עידן יוסף
הדירקטוריון אישר המלצת ועדת האיתור לתנאי הסף בהליך לאיתור מנכ"ל במקום בעז צפריר    טרם נקבע מי יהיה ממלא-מקום המנכ"ל
עידן יוסף
משרד התחבורה מודה: יש קשיים בניהול ההסכם עם סיטיפס    האוצר: הדברים מורכבים בגלל בוררות מ-2008    מקלב: סיטיפס מעודדת לגשת לוועדת ערר על קנסות שהיא נותנת - אבל מערערת על החלטה להפחית קנסות    לביא: פקחים הורידו את בתי בלילה שער שכם והתנהגו אליה בגסות
רשימות נוספות
המבקר יתבקש לבחון את קו הרכבת לי-ם  /  עידן יוסף
אפיקים נכנסת חלקית לאשכול פ"ת  /  עידן יוסף
הקנס בנת"צים הוכפל ל-500 שקלים  /  עידן יוסף
כוחו של הרגל  /  איתמר לוין
כך נראית הדרך לתחנת הרכבת בפ"ת  /  מירב מורן
האוטובוס בא  /  עו"ד יוסף ויצמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il