X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ"ץ . חילולי השבת התרחבו בכהונתו [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
"רשלנות ואדישות של שר התחבורה"
גפני ומקלב מנסים לעצור את חילולי השבת ברכבת ובתחבורה הציבורית מועצת גדולי התורה תכונס לדון בחילולי השבת מוזס: ועדת המנכ"לים - טריפה נתניהו מנסה להשתיק מחאה מצד עיתונאים חרדיים
   עידן יוסף
3 הצעות יאפשרו מסחר בשבת

   עידן יוסף
מקלב על עבודות השבת ברכבת: "בקצב הזה הממשלה תיפול"

בת יענה
בסביבתו של כ"ץ טוענים כי הטענות כאילו הוא מאפשר הרחבה של חילולי שבת מצוצות מן האצבע. השר מסביר ששורש הטון הלוחמני כלפיו נעוץ במאבקים פנים-חרדיים וכי דבר לא השתנה לרעה בשנים האחרונות. כראיה הם מציגים את המתקפה החילונית נגדו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. את מאבקו בכ"ץ של ח"כ מקלב, סמן השבת המובהק של סיעת יהדות התורה, הם תולים בכך שלא הוזמן לפגישה עם ראשי הסיעות, ואומרים כי את הטענות בעניין עליו להפנות ליו"ר מפלגתו משה גפני.
גורמים חרדיים אמרו ל-News1: "שבענו ממתק השפתיים של כ"ץ. האיש מדבר גבוהה-גבוהה נגד חילול שבת, אבל בפועל השבת מתחללת. הוא עושה מעשה זימרי ומבקש שכר כפנחס".
גם אם יתברר שטעו בכוונות אותן הם מייחסים לשר התחבורה, יש בהן הרבה מן האמת. ישראל כ"ץ מבקש לחצות את הנהר בלי להירטב. כאשר שמע על ליקויים שונים בנמלים, בתעופה או ברכבות הפשיל שרוולים והתערב. אולם כאשר שמע על מתן ההיתרים הסיטונאי לתחבורה ציבורית בשבת, מילא פיו מים, ולכל היותר ביקש בחצי פה "לעשות סדר". בתחילת כהונתו כשר תחבורה עמד מספר נסיעות האוטובוסים בשבת על עשרות והיה במגמת ירידה. לאחר שנכנס לתפקיד, נתן יד חופשית ומספר נסיעות השבת זינק לאלפי נסיעות. אלה העובדות - הסטטוס-קוו ממנו והלאה.
את כ"ץ זה לא ממש מעניין. הוא מעדיף להיות בעמדת הטפלון כדי שהדבר לא ידבק בו, קובר ראשו בחול כבת יענה וסומך בעיניים עצומות על פקידי משרדו שחורגים מהפרשנות שהייתה נהוגה שנים במשרד. בימים אלה תלויה ועומדת עתירה נגדו בבג"ץ להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. כ"ץ אינו נוקט צעדים ממשיים כדי להיאבק בה, והתחושה היא כי הוא מבקש להביא למצב בו יכפה אותו בית המשפט להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, ואז יוכל לטעון כי אין לו ברירה.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) פנה בשבוע שעבר לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש ממנו להורות על הפסקת חילולי השבת בעבודות התשתית שמבצעת חברת רכבת ישראל. בפגישה שקיים נתניהו עם עיתונאים חרדיים אתמול (ג', 238.16) טען כי לא הגיע מכתב שכזה אליו אולם יועץ שהיה בחדר אישר כי אכן המכתב נשלח.
נתניהו, המבקש להסדיר מסחר מצומצם בשבת כמו גם הקמת רחבה לרפורמים בכותל המערבי, ביקש מהנוכחים להנמיך את הלהבות. ראש הממשלה מבקש לייצר שקט תעשייתי, ואיפשר לאחד מיועציו להשמיע איום לפיו אם יתעקשו החרדים על קדושת השבת ויתר ענייני הדת במדינה, עלולה יש עתיד לרכוב על גל זה ולקבל מספר גבוה של מנדטים בבחירות הבאות.
ח״כ אורי מקלב (יהדות התורה) ביקש ממנכ"ל משרד התחבורה קרן טרנר להמשיך ולפעול בנושא מניעת עבודות הרכבת בשבת. בראיון למשדר "חדש על הבוקר" בקול ברמה, התקומם נגד הדיבורים ללא מעשים של השר ישראל כ"ץ. "יש כאן רשלנות ואדישות של שר התחבורה", אמר. מקלב ציין כי לכ"ץ יש בסיס יהודי ודתי וכי עשה הרבה מעשים טובים, אך נהפך לשבוי, כלשונו. הוא ציין את התרחבות חילולי השבת בתחבורה הציבורית.
בהתייחסו לחוסר המחאה מצד הבית היהודי, אמר מקלב: "אין לי ספק שהבית היהודי איתנו במאבק הזה. פחות מתראים איתם בפגרה. אבל קיבלתי טלפון מח"כ בצלאל סמוטריץ', שאמר לי - אנחנו איתכם".
חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) כינה את ההמלצות המסתמנות של ועדת המנכ"לים להתיר חלקית פתיחת העסקים בשבת בתל אביב כ"טריפה". בראיון למהדורה המרכזית בקול ברמה, אמר מוזס "בעיית השבת נוגעת לכלל ישראל. על גיוס שנגע לציבור שלנו כן היינו מפילים ממשלה. ראית שעל ביטוח סיעודי לא הפילו את הממשלה. ועדת המנכ"לים שממליצה להתיר פתיחת עסקים בשבת היא 'פרווה טריפה'. מועצת גדולי התורה של אגו"י תתכנס לקראת ראש-השנה לדון בנושא חילולי השבת שמתרחבים", דברי מוזס בראיון.
השר כ"ץ מצידו מגלגל את האחריות למתן היתרי עבודה בשבת ברכבת על שר העבודה חיים כץ. בראיון לאתר "כל הזמן", חזר על טענתו כאילו הצליח בשבע שנות כהונתו כשר לשמור על הסטטוס-קוו ולהדוף תביעות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת "בגלל המחויבות הפוליטית אבל גם בגלל האמונה עמוקה שלי בזהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".
כאשר עימת אותו המראיין אבי בלום עם כך שבתקופתו חלה עלייה מסיבית במספר הנסיעות בשבת, הוא לא השיב עניינית ורק חזר על טענתו כאילו הסטטוס-קוו נשמר וכי לא יתן יד לחילול שבת במשרד התחבורה.

תאריך:  24/08/2016   |   עודכן:  24/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"רשלנות ואדישות של שר התחבורה"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נפשית רק לקחת ולקלקל למאכיליהם ל"ת
פוליטיקה של הפרעה  |  25/08/16 00:48
2
במקום לגלגל אותם אל מתחת
אורח  |  25/08/16 08:31
3
{מדינה יהודית בלי דתיים וחרדים
{{הערבים עובדים.  |  25/08/16 08:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בעלי רשיונות קיימים יוכלו לפעול בתקופת מעבר עד 2020 ללא הליך תחרותי    התזכיר אינו מחייב העברת מידע בזמן אמת, ומסתפק בלוח זמנים מתוכנן
עידן יוסף
פונה מן המסילה כבל החשמל שנקרע וגרם לסגירת המסילה לתנועת רכבות    תנועת הרכבות מתחדשת בהדרגה
עידן יוסף
ח"כ אורי מקלב אומר כי מנכ"ל משרד התחבורה נעתרה לדרישתו והורתה שלא לבצע בשבת הקרובה עבודות תשתית של הרכבת בדרום הארץ    התחייבה לנהלים ברורים בנושא
עידן יוסף
משרד התחבורה מבקש לשפר ולהכפיל את שירות התחבורה הציבורית בעיריית ביתר עילית, אולם העירייה מעדיפה להישאר עם השירות החלקי שנותן המפעיל הקיים    טוענת: התשתיות אינן מספיקות ועלול להיבחר מפעיל חסר ניסיון
עידן יוסף
השלוחות החדשות: קו רכס הכרמל, קו נווה שאנן, הארכת הקו הקיים לנשר, הארכת הקו קיים לעכו, הארכת הקווים הקיימים לטירת הכרמל והארכת הקו הקיים לקריית אתא (מזרח)
רשימות נוספות
תחנות רכבת בדרום ייסגרו בסוף-השבוע  /  עידן יוסף
החל הליך מינוי מנכ"ל הרכבת  /  עידן יוסף
"סיטיפס - כיסוי ערווה למשרד התחבורה"  /  עידן יוסף
כוחו של הרגל  /  איתמר לוין
כך נראית הדרך לתחנת הרכבת בפ"ת  /  מירב מורן
האוטובוס בא  /  עו"ד יוסף ויצמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il