X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסכם קיבוצי חדש מבקש להביא לצמצום הוצאות ומשכורות בהיקף נרחב בשנים הקרובות, שינותב להשקעה בשיווק ובמו"פ
▪  ▪  ▪
מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס ומזכיר ארגון העובדים אהוד נוף [צילום: התעשיה האוירית]

הנהלת התעשיה האוירית וארגון העובדים של החברה חתמו (יום ד', 24.8.16) על הסכם קיבוצי חדש, המהווה רכיב מרכזי בתוכנית הצמיחה של התעשיה האוירית, ובבסיסו הקטנה בהיקפי כוח אדם ועלויות שכר, לצד הודעת החברה על כוונתה להתאים את המבנה הארגוני שלה לשינויים בסביבה העסקית ולבצע השקעה מוגברת בפעילויות שיווק, מו"פ ותשתיות.
ברקע לחתימת ההסכם נמצאת ההתמודדות של התעשיה האוירית בשנים האחרונות עם התחרות הגוברת בשווקים ועם שינויים מרחיקי לכת בהם, בעיקר בתחומי פעילותה האזרחיים. לאור זאת, החליטה הנהלת החברה, בתיאום עם ארגון העובדים, על מהלך ארגוני מקיף לשיפור היעילות והגדלת כושר התחרות שלה, על-מנת לעמוד ביעדיה העסקיים ולייצר ערך ללקוחותיה ולבעלים. ההסכם נחתם בשל לנוכח הסכמת הצדדים כי על החברה להתייעל ולהאיץ את הצמיחה והרווחיות על-מנת להבטיח את עתידה ואת עתיד עובדיה.
ההסכם שנחתם כולל מספר רכיבים מרכזיים:
  • פיטורים של 730 עובדים קבועים במסלולי פרישה שהוסכמו - פנסיה מוקדמת או פיצויים מוגדלים - זאת בנוסף לקבוצת עובדים שאינם קבועים. צפויה פרישת גיל של מאות רבות של עובדים נוספים במהלך השנים הקרובות.
  • הסכמת העובדים להפחתת עלויות שכר לכלל העובדים והמנהלים בחברה, כולל בין היתר: גמול שעות נוספות, דמי הבראה, חופשה שנתית ושי לחג.
  • דחייה למשך 3 שנים של יישום הסכם השכר הציבורי שנחתם במשק.
בנוסף, סוכם בין ההנהלה לארגון העובדים כי החברה תבצע התייעלות ארגונית ומבנית, הכוללת איחוד כפילויות ופונקציות שונות והקטנת עלויות תקורה, לרבות ייעול המטות לרוחבה של החברה, במטרה להגביר יעילות תפעולית. החברה הודיעה גם כי תגביר את השקעותיה בתחומי השיווק והמו"פ המהווים את ליבת הפעילות בכל הקשור למכירות ולביצועים העסקיים, החיוניים לקידום החדשנות ופריצה לתחומים חדשים.
במסגרת החתימה על ההסכם הוסדרו גם טענות משרד האוצר על חריגות שכר לכאורה בחברה, תוך שסוכם על שינויים והתאמות בחברה בנושאי שעות עבודה המזכות בתשלום שכר והחזרי הוצאות מסוימים, והתקבל אישור האוצר בעניין מיצוי הבדיקה ויישוב המחלוקת בנושא.
יוסי וייס, מנכ"ל התעשיה האוירית, אמר עם חתימת ההסכם: "התעשיה האוירית הינה החברה הביטחונית הגדולה והמובילה בישראל, הפועלת בליבת ביטחון המדינה וכלכלתה. בסיסה איתן, אך היא מתמודדת עם אתגרים מורכבים מבית ומחוץ. הנהלת החברה החליטה לבצע את המהלכים האסטרטגיים הנדרשים על-מנת לשמר את מובילותה ולהתאימה לתנאי השוק המשתנים".
אהוד נוף, מזכיר ארגון העובדים של התעשיה האוירית, אמר: "על-מנת שנוכל להמשיך לתרום לביטחון מדינת ישראל וכלכלתה ולהמשיך לפרנס כ-50,000 משפחות, הסכים ארגון העובדים ללכת לצעדי הבראה קשים שיבססו את יכולות החברה ואיתנותה הפיננסית. לצערנו איננו נתמכים ע"י המדינה כמו חברות ביטחוניות אחרות. המחיר שנשלם בהסכם הצמיחה הוא יקר. אנו נאלץ להיפרד מחלק מחברינו לעבודה שהתעשיה האוירית היא ביתם והעובדים הנשארים יוותרו בתקופת ההסכם על חלק מתנאי העבודה שלהם, וזאת כדי לשקם את החברה".

תאריך:  24/08/2016   |   עודכן:  24/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תע"א תפטר 730 עובדים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היה צריך לפני 5 שנים
בוריש  |  25/08/16 01:16
2
בוקר טוב אליהו
ארי כספי  |  25/08/16 08:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט אסר לפרסם את שמו של החשוד, לו מייחסת המדינה עבירות של גניבה בידי מנהל, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות
שירות גלובס
חלל תקשורת התקשרה בהסכם מיזוג עם חברה מלוקסמבורג, הנמצאת בבעלות מלאה של חברת תקשורת סינית    מניות החברה יימחקו מהבורסה, אך האג"ח יוסיפו להיסחר
אלעזר לוין
הבנקים נתנו הלוואות חדשות ב-5.36 מיליארד שקל, לעומת 5.58 מיליארד ביוני    הירידה לעומת יולי אשתקד- 19%    האם זהו איתות להיחלשות הפעילות והביקוש לדירות
מחלקה ראשונה
תחילת הפיגוע באבנים שיידו מחבלים מרכב חולף
איתמר לוין
רשם ההוצאה לפועל: שולץ התיימר לייצג רוכש של נכס, אך הסתיר את העובדה שמדובר במי שמתנהלים נגדו הליכי פשיטת רגל ושיש ביניהם סכסוך שכר טירחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il