X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המועצה המקומית כפר כנא בונה מסגד תוך חריגה מקווי הבניין המותרים, מבלי שהוציאה היתר מתאים ותוך התעלמות מצו מינהלי שהוצא נגדה טענותיה לנזק כלכלי ולסכנות שעלולות להיווצר אם לא תסתיים הבנייה נדחו בבית המשפט "ידעה שהעבודות חורגות מההיתר, אך פעלה בעצלתיים מתוך אמונה שהדברים יסתדרו מעצמם"
▪  ▪  ▪
סיכויי העתירה - טובים בהחלט [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש 90]

המועצה המקומית כפר כנא בונה מסגד תוך שהיא חורגת מהיתר הבנייה שניתן ובונה מעבר לקווי הבניין המותרים על-פי תוכניות המתאר, מבלי שהציגה את תוכניות הבנייה בפני הציבור לצורך הגשת התנגדויות כנדרש על-פי החוק ותוך התעלמות מצו מינהלי. כך עולה מהחלטה שהתקבלה בבית המשפט המחוזי נצרת להוצאת צו ביניים האוסר על המועצה להמשיך את עבודות הבנייה במקום.
ההחלטה ניתנה בעתירה שהגישה עמותת עורכי דין לקידום מינהל תקין, עמותה העוסקת בייחוד בענייני טוהר המידות ברשויות המוניציפליות הערביות. העותרים טענו כי פנו במכתבים אל המשיבים - הוועדה המקומית לתכנון ולבניה מבוא עמקים, הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז צפון, היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה במשרד האוצר והמועצה המקומית כפר כנא, אך לא נענו. צו מינהלי להפסקת הבנייה הוצא על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבניה מבוא עמקים בחודש יולי האחרון, אך המועצה המקומית התעלמה ממנו.
בתגובתה הודתה המועצה המקומית כפר כנא כי ביצעה חריגות בבניה, אך טענה שמדובר בחריגות מינוריות שניתן לפתור בבקשה להקלה בהיתר הבנייה. עוד טענה כי מאחר שנעשו עבודות אלומיניום במבנה ומכיוון שכל פתחיו חשופים - הוא מהווה סכנה לסקרנים, ובייחוד לילדי השכונה הנוהגים לטייל ולבקר באתר. עוד ציינה כי באתר לנים שוהים בלתי חוקיים המסכנים את שלומם ואת ביטחונם של תושבי האזור וכי הפסקת הבנייה תגרום למועצה להפסדים כספיים כבדים. המועצה הוסיפה בתגובתה לבית המשפט כי מסיום בניית המבנה ועד להשגת ההיתרים הרלוונטיים לא תאכלס אותו.
סגן נשיא בית המשפט המחוזי נצרת, השופט זיאד הווארי, העריך כי סיכוייה של העתירה שהוגשה נגד עבודות הבנייה של המסגד להתקבל הם גבוהים ולכן אין מנוס מלהוציא את צו הביניים להפסקת הבנייה במקום.
"איני יכול לקבל את עמדת המועצה, הגם שדומה, בלי לקבוע מסמרות, כי אכן אין מדובר בענייננו בחריגה בעלת היקף גדול יותר מההיתרים אשר ניתנו לה, עדיין מדובר בחריגה אשר לא ניתן לפטור כחריגה מינורית בלבד", קבע. לדבריו, טענות המועצה בנושא הן ספקולטיביות ותלויות בהכרעת הגורמים התכנוניים המתאימים. "עלינו לזכור כי על המועצה, כרשות מינהלית, מוטלת חובה מוגברת לפעול בניקיון כפיים, בהתאם להוראות שלטון החוק ותוך מתן דוגמה לאזרח. דומני כי המועצה, עת שהמשיכה לבצע את עבודות הבנייה תוך ידיעה כי אלו חורגות מההיתר שניתן לה ובעיקר עת התעלמה מצו מינהלי בעניין, לא נהגה באופן המצופה ממנה כרשות ציבורית". עוד הוסיף כי המועצה המקומית כפר כנא ידעה מזה זמן רב כי עבודות הבנייה הנעשות על ידה חורגות מן ההיתר שניתן לה "אולם פעלה בעניין זה בעצלתיים ותוך אמונה כי הדברים יסתדרו מעצמם", כלשון השופט.
"כפי שהדברים עומדים היום, מקום בו המועצה עצמה מודה כי היא מוסיפה ופועלת תוך הפרה של היתרי בניה ואף לכאורה תוך הפרה של צו מינהלי שניתן על-ידי ועדת התכנון, וכן מקום בו לא הוגשה כלל תוכנית מפורטת נקודתית אשר בכוונתה להגיש, אשר גם היה ותוגש לא ברור אם תתקבל - הרי שניתן לקבוע כי נכון לשעה זו סיכויי העתירה להתקבל הינם טובים בהחלט".
השופט דחה את טענות המועצה המקומית כפר כנא בדבר הסכנות שעלולות להיגרם מהשארת שלד המבנה ללא סיום הבנייה, וציין כי בנסיבות שבהן המועצה פעלה ביודעין בניגוד להיתר הבנייה ותוך התעלמות מהצו המינהלי - יהפוך מתן אישור לסיום הבנייה לקיום 'מעשה עשוי' שירוקן את העתירה מתוכן.

תאריך:  28/08/2016   |   עודכן:  28/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זיאד הווארי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועצת כפר כנא מתעלמת מחוקי התכנון והבניה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההכנסות הסתכמו בכ-60.6 מיליון שקל    הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-4.9 מיליון שקל, שיפור משמעותי ביחס לרווח נקי של 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
איציק וולף
קסטרו קנתה 26.4% מקבוצת החברות המונה את קרולינה למקה, הודיס, טופ טן ואקססורייז    אופציה להגדלת אחזקות קסטרו בקבוצת החברות עד ל-50%    העסקה טעונה אישור הממונה על הגבלים עסקיים
איציק וולף
שבע אוניות ששפכו מי ביוב לנמל חיפה בזמן שעגנו בו נקנסו ב-6,000 שקלים כל אחת
יצחק דנון
ג.א מהנדסי הצפון טוענת שעמי יפה היה מצוי בניגוד עניינים כאשר בחן את ההצעות לשדרוג הטיילת בתל אביב, שכן הוא חויב בזמנו לשלם לה
יצחק דנון
יצחק לבינזון טוען שפוטר בהליך פגום לאחר שדרש לקבל את מלוא התשלום המגיע לו על עסקה של עשרות מיליונים בקוסובו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il