X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע: אם תביעת ההורים על הולדתו של תינוק חולה התיישנה עד 28.8.15 - יוכל הילד עצמו להגיש תביעה עד 31.12.17
▪  ▪  ▪
ההלכה השתנתה [צילום: גדי ימפל, פלאש 90]

בית המשפט העליון מאריך (יום א', 28.8.16) את המועד להגשת תביעות בעילה של "הולדה בעוולה" בידי היילודים, גם כאשר תביעת ההורים כבר התיישנה. השופטים ניל הנדל ויורם דנציגר קבעו, כי תאריך ההתיישנות לתביעות הורים היה 28.8.15, ותאריך ההתיישנות לתביעות יילודים יהיה 31.12.17.
פסק דין זה הוא שלב נוסף במימוש החלטתו של בית המשפט העליון משנת 2012, בה בוטלה עילת התביעה של "חיים בעוולה" ונותרה רק עילת "הולדה בעוולה". מדובר במקרים בהם נולד תינוק הסובל ממומים כבדים. בעוד העילה הקודמת הייתה של היילוד, העילה הנוכחית היא של ההורים ומתמקדת בהוצאות הנוספות שנגרמו ונגרמות להם.
לשינוי זה הייתה משמעות מרחיקת לכת מבחינת דיני ההתיישנות. מרוץ ההתיישנות בתביעתו של יילוד מתחיל מהגיעו לגיל 18, כך שהתביעה מתיישנת לכל המוקדם 25 שנה לאחר הלידה. לעומת זאת, בתביעות הורים קיימת התיישנות רגילה - מיום הלידה - כך שהן מתיישנות שבע שנים אחריה. בארבע השנים האחרונות עסק ביהמ"ש העליון במספר מקרים של תביעות הורים שהתיישנו במועד בו תביעות היילודים לא אמורות היו להתיישן.
הנדל אומר, כי יש למנוע מצב בו יימנע פיצוי ממי שנפגעו בצורה קשה בלידתם, רק משום שביהמ"ש העליון שינה את ההלכה. מצד שני, אין לאפשר למרוץ ההתיישנות להימשך עד אין קץ, כך שיינתן פיצוי גם למי שהמתינו מספר שנים לאחר שינוי ההלכה, ותוך פגיעה בעקרונות הוודאות וסופיות הדיון הניצבים בבסיס דיני ההתיישנות.
פסיקה קודמת קבעה את מתחמי ההתיישנות מהיום בו שונתה העילה ("הלכת המר"), כאמור - באוגוסט 2012. בין השאר נקבע, כי אם תביעת ההורים התיישנה שנה מאוחר יותר - קרי באוגוסט 2013 - יוכל היילוד להגיש תביעה עד אוגוסט 2015. כעת נדרש ביהמ"ש העליון לשאלה, האם פסיקה בו התכוונה לתחם סופית את מרוץ ההתיישנות, או שמא רק קבעה את המועד במקרה הספציפי שהונח בפניה. מסקנתו של הנדל היא, כי עדיין יש אפשרות - במקרים המתאימים - להאריך שוב את תקופת ההתיישנות, וכאמור כך הוא החליט.
המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין סבר בדעת מיעוט, שאין מקום לקבוע שתקופת ההתיישנות של תביעות יילודים תהיה עד 31.12.17, באומרו שאין מקום להרחיב עוד ועוד את היריעה. הוא גם העיר, כי בעתיד מוטב שהמחוקק ובית המשפט יקבעו הוראות מעבר נרחבות וברורות ככל האפשר בעת שינוי המצב החוקי או הפסיקה.
בשורה התחתונה, קבע ביהמ"ש העליון שיש לדון בארבע תביעות שהוגשו בעילה של "הולדה בעוולה", שכן הן לא התיישנו לפי המועד החדש שנקבע כעת.

תאריך:  28/08/2016   |   עודכן:  28/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון מאריך המועד ל"הולדה בעוולה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המועצה המקומית כפר כנא בונה מסגד תוך חריגה מקווי הבניין המותרים, מבלי שהוציאה היתר מתאים ותוך התעלמות מצו מינהלי שהוצא נגדה    טענותיה לנזק כלכלי ולסכנות שעלולות להיווצר אם לא תסתיים הבנייה נדחו בבית המשפט    "ידעה שהעבודות חורגות מההיתר, אך פעלה בעצלתיים מתוך אמונה שהדברים יסתדרו מעצמם"
מירב ארד
ההכנסות הסתכמו בכ-60.6 מיליון שקל    הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-4.9 מיליון שקל, שיפור משמעותי ביחס לרווח נקי של 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
איציק וולף
קסטרו קנתה 26.4% מקבוצת החברות המונה את קרולינה למקה, הודיס, טופ טן ואקססורייז    אופציה להגדלת אחזקות קסטרו בקבוצת החברות עד ל-50%    העסקה טעונה אישור הממונה על הגבלים עסקיים
איציק וולף
שבע אוניות ששפכו מי ביוב לנמל חיפה בזמן שעגנו בו נקנסו ב-6,000 שקלים כל אחת
יצחק דנון
ג.א מהנדסי הצפון טוענת שעמי יפה היה מצוי בניגוד עניינים כאשר בחן את ההצעות לשדרוג הטיילת בתל אביב, שכן הוא חויב בזמנו לשלם לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il