X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתנו ציון נמוך של 5.5 לבטיחות הדרך אחד מכל שלושה ילדים יגיע ברכב, אחד מכל ארבעה ילך לבד ברגל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מחר, ב-1 בספטמבר תחל שנת הלימודים ובצמוד לרכישת התיקים והמחברות, הורים רבים מביעים חשש לשלומם של ילדיהם בדרך אל בית הספר. מסקר חדש (אוגוסט 2016) שערכה עמותת "אור ירוק" לרגל פתיחת שנת הלימודים, עולה כי ההורים העניקו את הציון הממוצע 5.5 (בין 0 ל-10) לבטיחות הדרך כאשר ילדם הולך לבד (21% אף טוענים כי כאשר ילדם הולך לבד הדרך אינה בטוחה כלל). בהשוואה לשנים הקודמות חלה ירידה בציון שנתנו ההורים לבטיחות דרך כאשר בשנה שעברה העניקו ההורים את הציון 6.6 לבטיחות הדרך.
בטיחות סביבת בית הספר עבור הילדים יכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות . ב-21 ביוני 2016, נהרגה מרים מחמד חסן אבו ג׳ודה, בת שבע, תושבת הפזורה הבדואית, מפגיעת רכב הסעות תלמידים. היא פונתה במצב אנוש לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, שם נקבע מותה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הילדים הם הדבר שהכי יקר לנו והבטיחות שלהם היא הדבר החשוב ביותר. אם הדרך אל בית הספר תהיה בטוחה וללא מפגעים, הורים לא יפחדו לשלוח את ילדיהם ברגל ולהימנע מהגעה עם הרכב. כדי לצמצם את הסיכון לפגיעה בילדים, הרשויות המקומיות חייבות לוודא שסביבת בית הספר בטוחה עבורם".
עוד בסקר אור ירוק: איך התלמידים יגיעו אל בית הספר - אחד מכל שלושה ילדים יגיע ברכב, אחד מכל ארבעה ילך לבד ברגל
29% מההורים יסיעו את הילדים ברכב הפרטי - כמעט אחד מכל שלושה ילדים.
24% מהילדים יגיעו ברגל לבדם - אחד מכל ארבעה ילדים.
15% ילוו את הילדים ברגל אל בית הספר.
14% יגיעו בהסעות תלמידים מאורגנות.
6% מהילדים בלבד יגיעו באוטובוס.
בניתוח הנתונים לעומת סקרים דומים שנערכו בשנים האחרונות, ניתן היה לראות כי השנה נרשמת עליה במספר ההורים שיסיעו את הילדים ברכב לעומת מגמה של ירידה במספר ההורים שעשו כך בשנים האחרונות.
מטבע הדברים אופן ההגעה של ילדים בני 5-4 הוא באמצעות הרכב או ברגל בליווי הורה/מבוגר. בני 12-6 מגיעים בעיקר ברגל לבד או ברכב בליווי הורה/מבוגר. בני 13-7 מגיעים בעיקר לבד ברגל או באוטובוס והסעה מאורגנת.
ציון נמוך גם בהסעות התלמידים
על-פי הסקר, כשנשלו ההורים על מידת הבטיחות בהסעות התלמידים, גם אם ילדם לא נוסע בהסעות, ההורים העניקו את הציון 5.5 למידת הבטיחות בהסעות. בחינת תוצאות הסקר בהשוואה לסקרים שבוצעו בשנים האחרונות מראה על ירידה הדרגתית בציון שנתנו ההורים. בשנה שעברה 6.5 ולפני שנתיים 7.
הורים לילדים בגן ציינו בשיעור נמוך יותר את רמת הבטיחות של ההסעות, וכמו-כן אימהות ציינו נמוך יותר את רמת בטיחות ההסעות ביחס לאבות.
כדי להבטיח של שלומם של התלמידים בדרכם אל בית הספר והחזרה, מפעילה עמותת "אור ירוק" מספר תוכניות. תוכנית "סע לשלום", שבמסגרתה מפעילה העמותה הורים מתנדבים על-מנת להבטיח ירידה בטוחה ומהירה מכלי רכב, וגם מונעת את פקקי התנועה המוכרים בסביבת בתי הספר. תוכנית "רישיון להולכי רגל", שבמסגרתה עוברים תלמידי כיתות ג'-ד' הדרכות מעשיות לחציית כביש באופן בטוח, ופעילויות הדרכה לתלמידי בתי הספר היסודיים בנושאי זהירות בדרכים.

הסקר האינטרנטי נערך בחודש אוגוסט 2016 על-ידי מכון הסקרים "מאגר מוחות" בקרב 202 הורים לילדים ונוער בני 18-4 בפיזור ארצי מיצג. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 6.9%.
תאריך:  31/08/2016   |   עודכן:  31/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
שאוקי עאזם עבר באור אדום, סירב לשלם את הקנס ודרש להישפט    למרות שלחובתו 40 הרשעות מאז 1995, הסתפק בית המשפט בקנס של 1,500 שקל ונמנע אפילו משלילה על תנאי
עידן יוסף
שיחות בטלפון הסלולרי מעכבות את יכולתם של ילדים ובני נוער הולכי רגל לחצות את הכביש בבטחה בהשוואה למבוגרים    כאשר המשתתפים במחקר היו עסוקים בסוגי שיחות שדורשים יותר מאמץ קוגניטיבי, הם הגיבו יותר באיטיות להזדמנויות חצייה, בחרו מרווחי חצייה קטנים יותר והקדישו פחות תשומת לב חזותית לאזורי השוליים של הסצנה
עידן יוסף
האם גונזים נתניהו וכ"ץ את רעיון ועדת השרים שתטפל בתאונות הדרכים? הערב נמסר כי בשלב הראשון ועדת מנכ"לים תגיש המלצות    כבל: ההמלצות כבר קיימות, היישום חסר
עידן יוסף
נענה לקריאת יו"ר ועדת הכלכלה כבל להקים ועדת שרים בנושא בראשות ראש הממשלה, אך השר כ"ץ טוען כבר כעת כי ליתר משרדי הממשלה אחריות לא פחותה ממנו    בעבר הייתה קיימת ועדה בנושא בראשות כ"ץ
אלעזר לוין
אליהו ורופא בכיר שביטחה החברה ישפו את הביטוח הלאומי ב-3.75 מיליון שקל וישלמו לנפגע 1.23 מיליון שקל    הסכומים - לאחר הפחתת 65% של רשלנות תורמת של הנהג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il