רכבת ישראל מסכמת את החציון הראשון לשנת 2016 ורושמת ברווח נקי של כ-64 מיליוני שקלים. הרווח הנקי מפעילות שוטפת, ללא הכנסות חד–פעמיות, עמד בחציון זה על כ-63 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-48 מיליוני שקלים בחציון הראשון אשתקד. לחברה תזרים חיובי מפעילות שוטפת בחציון זה בסך כ-101 מיליון שקלים.
הכנסות הכוללות דמי הפעלה, עומדות על כ-921 מיליוני שקלים, לעומת כ-891.3 מיליוני שקלים בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ-3.3 אחוז. הפער, בשיעור של כ-9%, אל מול ההכנסות ממכירת כרטיסים, נובעת כתוצאה מהרפורמה להוזלת מחירי הנסיעה.
במהלך החציון הראשון של שנת 2016 שינעה רכבת ישראל כ-4.6 מיליון טון בהשוואה לכ-3.8 מיליון טון בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ-21%. בחציון זה הרוויחה חטיבת המטענים כ-16 מיליון שקלים בהשוואה לכ-7.5 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ-100%.
גידול של 12% במס' הנסיעות במהלך החציון הראשון של 2016 בוצעו ברכבת ישראל כ-28.9 מיליון נסיעות, מול 25.9 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של כ-12%. ממוצע הנסיעות היומי עמד על כ-213 אלף נסיעות ביממה, גידול של כ-10% בהשוואה ל–194 אלפי נסיעות אשתקד. עלייה רוחבית בביקושים נרשמה במרבית קווי הרכבת, הן הוותיקים והן החדשים. בחודש מאי 2016 נרשם שיא נוסעים יומי, שעמד על 248 אלף נסיעות ביממה.
ממוצע דיוק הרכבות בחציון זה עמד על כ-95.6%. ממוצע הדיוק בשנים 2013-2015 עומד על כ-95% דיוק מול ממוצע של 88.67 אחוזים בשנים 2010-2012, עלייה של כ-7%.