X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאמצי חילוצם של האנשים שנקברו תחת הריסות החניון נמשכים לתוך הלילה נתניהו הביע תקווה שיחולצו בחיים ואמר כי נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים עלה לשלושה מספר ההרוגים
▪  ▪  ▪
חופרים ללא הפסקה [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע (יום ג', 5.9.16) לאתר הקריסה של החניון ברמת החייל בתל אביב, בו נהרגו שלושה פועלים. במהלך הלילה אותר פועל נוסף, ונותרו ארבעה נעדרים.
נתניהו קיבל תדרוך על מאמצי החילוץ מכוחות ההצלה בשטח. נתניהו ביטל את הגעתו למשחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לאיטליה כדי להגיע לחניון. טרם המראתו בבוקר לביקור מדיני בן יממה בהולנד, ביקש ראש הממשלה לבחון את האתר ולוודא שכל האמצעים הדרושים עומדים לרשות כוחות החיפוש וההצלה. הוא הביע תקווה ותפילה שהפועלים יימצאו בחיים ושיבח את כוחות החיפוש וההצלה על מאמציהם. "אנו מבינים מצוקה והדאגה", אמר.
לדברי נתניהו, קריסה שכזו יכולה להתרחש גם נסיבות אחרות כמו רעידת אדמה. והדגיש כי "לא חוסכים שום מאמץ. משתמשים בטכנולוגיה מרשימה שנמצאת בחזית היכולות בעולם כדי לאתר אותם. אנו יודעים איפה הם". הנחת העבודה של כוחות החילות היא שהקבורים תחת ההריסות חיים, למרות שלא נשמעו מהם קולות.
בבתי החולים בתל אביב נותרו ארבעה פצועים, מתוך 23, שמצבם מוגדר קל. בהריסות החניון לכודים לפחות חמישה נעדרים ומאות חיילים של פיקוד העורף ואנשי חילוץ והצלה ממשיכים בניסיונות לאתרם. במקום פועלים דחפורים, מנופים ומחוללים רבים.
ח"כ אלי אלאלוף הודיע כי יכנס את ועדת העבודה בראשותו ביום חמישי בדחיפות, "כדי לבדוק לעומק את האסון שאירע הבוקר. נבקש לקבל הסברים מעמיקים ככל האפשר מכל הגורמים הרלוונטיים באשר לסיבת האסון הקשה הזה".
שר העבודה הפלשתיני מטיל על ישראל את האחריות למנוע עוד תאונות כמו קריסת החניון בתל אביב. לדברי השר מאמון אבו שהלא, פועלים פלשתינים מועסקים בישראל בתנאי עבודה שאינם ראויים.
מפקחת העבודה הראשית במשרד העבודה והרווחה, ורדה אדוארדס, אמרה כי אין ודאות שהכשל שהוביל לתאונה היום בתל אביב היה קשור לבטיחות העבודות. אדוארדס אמרה כי אפשר שהיה כשל בתכנון או כשל בביצוע הבנייה. היא הוסיפה כי מינהל הבטיחות, שבראשו היא עומדת, תכנן לעשות בקרוב מבצע אכיפה גדול באתרי בנייה של חברת דניה סיבוס, שבנתה את החניון.
מנהל אשכול הבטיחות בעבודה במינהל הבטיחות של משרד העבודה והרווחה, רן כהן, אמר כי הביקור האחרון של פקחי המשרד באתר הבנייה ברמת החייל היה לפני כשלושה חודשים. כהן האשים כי החברה שבנתה את החניון, "דניה-סיבוס", היא סרבנית עקבית של טיפול בנושאי בטיחות, וכי פיטרה מנופאי שהתלונן על ליקויי בטיחות באחד מאתרי הבנייה שלה. עוד אמר כי נער בן 17 נהרג בנפילה באתר אחר שלה, וכי בשנתיים האחרונות נחקרו שלושה מנהלים בכירים בחברה ונפתחו נגדה חקירות על הפרה של כללי הבטיחות.
מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק: "פיקוד העורף דבק במאמץ להצלת חיים. כל היכולות של פיקוד העורף, מיטב אנשי החילוץ והניסיון שלנו- מושקעים כאן. הניסיון המבצעי והמקצועי הרחב שרכש פיקוד העורף באירועי אסון ברחבי העולם ובתרגילים מיושם בהתבסס על מיטב האמצעים והטכנולוגיה. מאות חיילים ומפקדים, בסדיר ובמילואים, פועלים ללא הרף כדי להציל חיים, ולא נחדל ממשימתנו זאת ככל שיידרש".
מדברי מפקד יחידת החילוץ הארצית, אלוף-משנה (מיל') דודי מזרחי: "אנו פועלים באזור האירוע עם כוחות רבים אשר ממשיכים במאמץ החילוץ וההצלה, ונעזרים באמצעי איתור וחילוץ טכנולוגיים מתקדמים. נפעל עד להוצאת אחרון הלכודים מבין ההריסות".

תאריך:  05/09/2016   |   עודכן:  06/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יודעים היכן הפועלים, נקווה שיחולצו בחיים"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הגיעה שעת הטיוח
ארי כספי  |  6/09/16 08:12
2
מסקנות החקירה
יו"ר ועדת החקירה  |  6/09/16 08:16
3
הפעם זאת לא בעיית בטיחות!
פועה  |  6/09/16 09:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
איתמר לוין
קשה להשתחרר מההרגשה, שהסיקור התקשורתי הנרחב של קריסת החניון ברמת החייל, נובע במידה רבה מהעובדה שהאירוע התרחש בסמוך מאוד למשרדי קשת ורשת
איציק וולף
חברת דניה סיבוס, מקבוצת אפריקה ישראל, המבצעת את עבודות הבנייה באתר שבו קרס היום חניון תת-קרקעי ונהרגו לפחות שלושה בני אדם, הודיעה כי תעשה כל שנדרש על-מנת לסייע לגופי החקירה בעבודתם
איציק וולף
מנוף קרס באתר בניה בפינת הרחובות הברזל והנחושת ברמת החי"ל בתל אביב    16 פצועים פונו במצב קל, פצוע קשה פונה לטיפול בבי"ח איכילוב, ישנם עוד 7 נעדרים ב-4 מוקדים באתר    דובר כבאות ארצית: יש אנשים שקבורים מתחת לחול
איציק וולף
בפעולות החילוץ שנמשכו הלילה במרכז איטליה אותרו כמאה גופות נוספות בין הריסות הבתים שהתמוטטו אתמול ברעידת האדמה
עידן יוסף
מבנים במרכז המדינה קרסו וקברו תושבים תחתיהם    עדיין קשה לאמוד את מספר הנפגעים ואת מידת הנזק    העיר אמטריצ'ה נמחקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il