X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיכום הפעילות הפרלמנטרית של מושב החורף שעסק בנושאי דת ומדינה ופורסם מטעם מרכז ליב"ה נותן ציון שלילי במיוחד לחברי הכנסת תומא-סלימאן וחנין
▪  ▪  ▪
מקלב וזנדברג. שתי רשימות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

חברי הכנסת אורי מקלב וישראל אייכלר (יהדות התורה) דורגו במקום הראשון מבין כלל חברי הכנסת שאינם שרים או סגני שרים, במדד הדת והמדינה שפרסם (יום ד', 7.9.16.16) מרכז ליב"ה, לליבה יהודית בציבוריות הישראלית.
הסקירה, העוסקת במושב הקיץ של הכנסת ה-20, מנתחת נושאים בענייני דת ומדינה שעלו לדיון בכנסת. היא בודקת את פעילות החקיקה של חברי הכנסת ופעילות ועדות הכנסת והמליאה.
מקלב ואייכלר קיבלו 12 נקודות, ואחריהם התברג הח"כ החדש-ישן מסיעתם - יעקב אשר. יואב בן-צור (ש"ס), שבפעם הקודמת דורג במקום הראשון, ירד למקום השלישי עם 9 נקודות ואחריו מנחם אליעזר מוזס ומשה גפני מיהדות התורה עם 8 נקודות.
למקום החמישי הגיע בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) עם 6 נקודות, למקום השישי יעקב מרגי (ש"ס) עם 5 נקודות, וחברי הכנסת שולי מועלם ומרדכי יוגב (הבית היהודי) ועליזה לביא (יש עתיד) עם 4 נקודות כל אחד.
לביא גם התברגה ברשימה ה"בעייתית". כלומר, רשימת חברי הכנסת שביצעו פעולות הפוגעות בצביונה היהודי של המדינה. לביא הגיעה בה למקום השלישי יחד עם חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ). את שני המקומות הראשונים ברשימה הבעייתית תפסו חברי הכנסת עאידה תומא סלימאן ודב חנין (הרשימה המשותפת).
למקום הרביעי ברשימה ה"בעייתית" הגיעו חברי הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני), אלעזר שטרן (יש עתיד) ואיימן עודה (הרשימה המשותפת). במקום החמישי דורגו ארבע חברות כנסת - תמר זנדברג וזהבה גלאון (מרצ), יעל כהן-פארן (המחנה הציוני) ויעל גרמן (יש עתיד). הרשימה ה"בעייתית" כוללת גם שני ח"כים מהקואליציה - מיקי זוהר ואמיר אוחנה מהליכוד.
בימים האחרונים, לאור פרשת עבודות הרכבת בשבת, שבה ועלתה סוגיית יחסי הדת והמדינה וצביונה היהודי של מדינת ישראל, וגם נושא זה נכלל בסקירה האמורה.
ראש מרכז ליב"ה, יהודה ולד, אמר כי "ניתן להצביע על מגמה מבורכת בה חברי הכנסת נושאים באחריות ומטפלים בסוגיות מרכזיות לאורך זמן ארוך ובתבונה פוליטית ראויה להערכה. דוגמה לכך היא ההתעקשות של ראשי הסיעות החרדיות להחזיר את הסמכות בעניין הסדרת המסחר בשבת בתל אביב לסמכותו של שר הפנים ובכך למנוע את הניסיונות לפרוץ את הסטטוס-קוו ולהתיר בחוק את המסחר בשבת בתל אביב".
"עם זאת", הוסיף ולד, "עדיין חסרה היוזמה לחקיקה חיובית. גם במושב הקיץ של הכנסת אנו רואים כי למרות שבקואליציה הנוכחית ישנו רוב מובהק של חברי כנסת דתיים ומסורתיים - רובן הגדול של הצעות החוק בענייני דת ומדינה הן הצעות חוק בעייתיות שבאות לפגוע בצביון היהודי של המדינה.
"אין ספק כי חוסר היוזמה האקטיבית של חקיקה ותיקוני חקיקה לחיזוק הצביון היהודי של המדינה, הוא ככל הנראה הסיבה שמאפשרת הפעלת לחצים אדירים על הממשלה ובסופו של דבר מביאה לכרסום מתמיד בצביונה היהודי של מדינת ישראל", דבריו.

תאריך:  07/09/2016   |   עודכן:  08/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירות גלובס
האייפון החדש יגיע בשני דגמים הפלוס והרגיל    הפלוס יצוייד במצלמה עם שני חיישני 12 מגה פיקסל והרגיל עם חיישן אחד    האוזניות החדשות יתחברו דרך שקע הטעינה ואפל תספק מתאמים לאוזניות רגילות    האייפון החדש יהיה עמיד למים ואבק
אלעזר לוין
התאחדות בוני הארץ תדרוש לקדם חוק שיגן עליהם
עידן יוסף
מסמכי העריק וסילי מיטרוחין חושפים כי ראש הרשות הפלשתינית לעתיד שלמד ברוסיה גויס כסוכן של המעצמה הסובייטית    ברשות הפלשתינית דוחים את הדברים בביטול
מחלקה ראשונה
דמותו של הדוד סם עיצבה את האומה האמריקנית
איתמר לוין
מנדלבליט דחה את טענות באי-כוחו של כהן בשימוע שערך    כתב האישום הצפוי מייחס לכהן מעשה מגונה והטרדה מינית בבית המשפט המחוזי בנצרת, בראשו עמד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il