X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים אישרה את המיזוג לאחר הבטחת השמירה על זכויות עובדי פרזות גם לאחר המיזוג
▪  ▪  ▪

אחרי עיכובים רבים ושנים של דחיות, אישרה (יום א', 11.9.16) סופית ועדת הכספים את מיזוג חברת 'פרזות' לדיור ציבורי בירושלים עם החברה הלאומית לדיור ציבורי 'עמידר'. בכך תחסוך המדינה כפל מנגנונים וניצול מלוא הכסף העומד לרשות חברת פרזות לצורך רכישת דירות לדיור הציבורי, כ-130 מיליון שקלים, לטובת רכישת דירות.
אף שהוועדה אישרה זה מכבר את המיזוג של שתי החברות ב-12.7.16, הגיש יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) 'רביזיה' (בקשה להצבעה חוזרת (א"ק)), מה שעיכב את עד כה את מימוש האישור, וזאת מתוך כוונה להבטיח את השלמת המו"מ שלרשות החברות הממשלתיות האחראית על המהלך, עם העובדים וההסתדרות, להבטחת זכויותיהם של עובדי 'פרזות', גם לאחר המיזוג. כאמור, היום הסיר גפני את הרביזיה והוועדה אישרה סופית את המיזוג, לאחר שנציגי רשות החברות והעובדים אישרו, כי הגיעו להסכמות, לרבות הבטחת הזכויות הפנסיוניות של העובדים.
יו"ר הוועדה גפני, שב ואמר כמו בדיונים הקודמים בנושא, כי הוא "לא יאשר הפרטה של חברה או מפעל ואף לא מיזוג של חברות, כל עוד לא מובטחים תנאי וזכויות העובדים. זכויות העובדים הן בבחינת נר לרגלינו ואף שכאן מדובר במהלך שייעל את הנושא של ניהול הדיור הציבורי, יש לוודא תחילה שהעובדים, שהם עובדים מצויינים לדעת כל הגורמים המעורבים, לא ייפגעו. אנחנו רוצים לוודא שהעובדים מרוצים מהמתווה שנבחר מאופן יישומו".
סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות, ניסים סלמן: "ההסכם עם העובדים סגור וגם החשבון הייעודי עם הכסף שישמש רצועת הביטחון עם נאמן חיצוני סוכם וקיים בפועל. בנוסף, דורשים העובדים שיעבוד הכסף של החברה לרכישת דירות לטובת העובדים, במקרה שבו תהיה בעיה או מעילה בכספי פרזות או שחברת עמידר תקרוס. הדרישה האחרונה הזו עיכבה את החתימה על ההסכם וכעת מועד החתימה הוא ביום רביעי הקרוב במשרדי ההסתדרות.
יו"ר ועד העובדים בחברת 'פרזות', מוטי יונה: "החתימה רק אחרי הבטחת תשלום הפנסיה העתידית של העובדים, בסך 20 מיליון שקלים. סלמן השיב: "יש חשבון ייעודי ויש ערבות של המדינה גם. לגבי השיעבוד על הכסף הזה, אנחנו ניתן שיעבוד לטובת העובדים שאם במקרה מישהו בפרזות ימעל או עמידר תקרוס הכסף יהיה מובטח. ועכשיו כותבים את כתב השיעבוד ואני מקווה שעד יום רביעי נגמור עם זה".
מי שביקש להמשיך ולעכב את מיזוג החברות, הוא יו"ר עמותת 'צחור - צדק חופש חינוך ורווחה בירושלים', עו"ד יוסי חביליו: "הבעיה מתקדמת אך לא נפתרת - עדיין אין לנו ביטחון שכל הכסף יישמש לרכישת דירות ולא למטרות אחרות. אנחנו רוצים להבטיח שכל ה-130 מיליון שקלים יגיעו לרכישת דירות לדיור הציבורי וכרגע אין ביטחון לכך, כי אחרי שדובר פה שהכסף יוחזק במניות עד להבטחת הרכישות, כעת מדובר רק על 80 מיליון שקלים. למה לא כל ה-130 מיליון שקלים כפי שהוועדה עצמה דרשה? אנחנו מבקשים לא לאשר אלא לדחות כמה חודשים עד שבדירקטוריון יקבלו החלטה על כל ה- 130 מיליון ואז לא נתנגד".
ניסים סלמן השיב לטענתו: "תמיד יש לכם את ההעברה התקציבית הנדרשת לכיסוי החובות של חברת פרזות ולשחרור הכספים לרכישת דירות ולצורך כך נדרש אישור ועדת הכספים. בבוא העת כשיידרש אישור הוועדה להעברה תוכלו לעכב את כל המתווה".
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, סיכם ואמר: "אני מסכים שהגיע הזמן לאשר את המיזוג לטובת הדיור הציבורי בירושלים. אנחנו מקבלים בהצבעה הזו שנצביע עכשיו, את המתווה שסוכם על-ידכם ואם יהיה שינוי לרעה בעניין העובדים לא תאושר כאן ההעברה התקציבית שתידרש להמשך התהליך. אנחנו יכולים לעצור הכל. אנחנו מאשרים את המיזוג בכפוף לכך שכל ה- 130 מיליון שקלים יופנו לרכישת דירות לדיור הציבורי. זה חלק מהותי מההחלטה שלנו. אחרת לא יימחקו כל החובות הגדולים של חברת פרזות. במידה שיהיה שינוי, לא יימחקו חובות ופרזות תישאר עם החובות והעובדים יקבלו את מה שמגיע להם. אם יהיה שינוי לא נאשר דברים לרשות החברות. הם צריכים אותנו בהרבה דברים אחרים ולא רק בעניין פרזות, כך שאני יכול להבטיח לעובדים והן לזכאי הדיור הציבורי שאנחנו נפקח על התהליך ונפעל בהתאם להתפתחויות. ועדת הכספים לא יוצאת מהעניין גם לאחר אישור המיזוג של החברות".

תאריך:  11/09/2016   |   עודכן:  11/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרזות לדיור ציבורי תמוזג עם עמידר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ראש עיריית נתניה תישאר במעצר עוד יומיים    גם בנה, צפריר פיירברג יישאר במעצר עוד יומיים; שלושה ימי מעצר נוספים לעו"ד אברהם גוגיג ולאדריכל גבי טטרו
איתמר לוין
סוף הדרך של קבוצת אדמה: ארבע חברות הקבוצה הוכנסו לפירוק קבוע, ומונה כונס נכסים קבוע לבעלים אורן קובי
איתמר לוין
קובע: ניתן לכפות הזנה על אסירים השובתים רעב, ומותר לבית המשפט להביא בחשבון שיקולים ביטחוניים בעת החלטתו
שירות גלובס
הלמ"ס: במרכיבי הכמות הכוללת חלה ירידה של 6.7% במספר הדירות החדשות שנמכרו, וירידה של 1.5% במספר הדירות שלא למכירה שהחלה בנייתן
איתמר לוין
ניצן פרסם הנחיה לגבי העמדה לדין בגין החזקה ופרסום של חומר פדופילי, תוך קביעת המדיניות להעמדה לדין והעונשים שתדרוש המדינה על עבירות אלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il