X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה שלפיה ביקש גולן, ראש המועצה המודח בתל מונד, למעשה 'צו עשה' לביטול מינוי אמנון בן עמי שמונה יום לפני הגשת העתירה ליו"ר הוועדה הממונה
▪  ▪  ▪
גולן. בקשתו נדחתה [צילום: איציק וולף]

בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה ודחה את בקשת ראש המועצה המודח של תל מונד, רוני גולן, לקבלת צו ביניים שימנע את הדחתו מן המועצה.
השופט צבי זילברטל קבע שהדיון בעתירה למתן צו על תנאי יתקיים בפני הרכב של שלושה שופטים וכי תגובה מתקדמית של המדינה תוגש עד 14 יום לפני המועד שייקבע לדיון.
בתגובת המדינה שהוגשה (יום א', 11.9.16) לעתירתו של גולן נכתב כי בניגוד לעמדת העותר, שטען כי הוא מבקש צו ביניים שאמור לשמור על המציאות הקיימת, הוא ביקש למעשה צו עשה לשינוי המצב הקיים שבו כבר מונה אמנון בן עמי ליו"ר הוועדה הממונה בתל מונד. זאת, משום שמינויו של בן עמי נכנס לתוקפו יום לפני הגשת העתירה ומשום שבבקשת הצו ביקש גולן לבטל למעשה את מינוי בן עמי.
"אשר על כן, ובהתאם לפסיקת בית המשפט הנכבד ביחס לבקשות למתן צו ביניים המכוונות לשנות מצב קיים - דין הבקשה להידחות", נכתב בתגובת המדינה.
עוד נכתב כי מנכ"לית משרד הפנים, אורנה הוזמן בכור, אשר ערכה לגולן שימוע בטרם הוחלט על הדחתו, המליצה על ההדחה תוך שהיא מנמקת אותה באחריות המונחת לפתחו של גולן לאי-אישור תקציב המועצה שבראשה עמד. זאת, משום שבשלב מסוים הפסיק לנסות לכנס דיון לאישור התקציב במועד שבו היה אמור לעשות זאת. "נראה כי האחריות לאי אישור התקציב מוטלת לפתחו של ראש המועצה, יחד עם שאר חברי המועצה, כשלא פעל לקיום אישור התקציב כפי המצופה ונדרש מראש רשות במצב כאמור למצער על דרך קיום דיון תקציבי נוסף וסרב למעשה - על דרך דרישה מעין זו שהועלתה על ידו לקבלת אישור מראש של רוב חברי המועצה במייל - לקדם את ההליכים המתבקשים לצורך בחינה נוספת של אישור התקציב ומתן הזדמנות נוספת לחברי המועצה לבחון את הנושא ולהחליט מה עמדתם בנקודת זמן שונה מזו אשר במסגרתה החליטה שלא לאשר את התקציב", ציינה בהמלצתה שהוגשה לשר הפנים.
המדינה ציינה עוד לאחר שהוחלט ב-5 בספטמבר להדיח את גולן מתפקידו ולאחר שנשלחה אליו ההודעה בנושא בדואר אלקטרוני נוצרה דחיפות במינוי יו"ר ועדה ממונה. זאת, על-מנת לאפשר רציפות ותקינות של פעילות המועצה. בשל כך, מונה יום לאחר מכן, ב-6 בספטמבר, אמנון בן עמי ליו"ר הוועדה הממונה. עוד כתבה המדינה בתגובתה לעתירה כי כל עיכוב במינוי ראש ועדה ממונה במצב שבו הופסקה כהונת ראש המועצה פוגע פגיעה מהותית בתפקוד השוטף של המועצה וגורם לנזק של ממש.
בשולי הדברים ציינה הפרקליטות כי מינויו של בן עמי ליו"ר הוועדה הממונה אינו מעשה בלתי הפיך ואם בית המשפט ימצא שלא היה מקום להדחת גולן ולמינוי בן עמי, יוכל גולן לשוב לתפקידו. בשל כך, טענו בפרקליטות, מאזן הנוחות קובע שיש לדחות את בקשת גולן לצו ביניים.
כאמור, בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה ודחה את בקשת גולן למתן צו ביניים. ישיבה ראשונה של הוועדה הממונה בראשות אמנון בן עמי תתקיים בתל מונד ביום שלישי הקרוב, 13 בספטמבר, בהשתתפות גורמי המקצוע במועצה ובנוכחות אנשי משרד הפנים.

תאריך:  11/09/2016   |   עודכן:  11/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשת רוני גולן לביטול הדחתו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועדת השרים לתיקוני חקיקה אישרה שורת רפורמות שאושרה בממשלה ושמהווה חלק מן התכנית הכלכלית לשנתיים הקרובות    במקום אישור של 51% מדיירי הבניין למעבר לספק גז זול - יידרש רוב משתתפים באסיפה
איציק וולף
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית נאלצה לעזוב בחיפזון את הטקס לציון 15 שנים לפיגועי ה-11 בספטמבר    גורמי ביטחון דיווחו: סבלה מבעיה רפואית    השעות הקרובות קריטיות עבור הקמפיין שלה: האם תופיע בפומבי?
איתמר לוין
חיים כהן, בעליה של חברה להפצת ספרים, נשלח לשישה חודשי מאסר על חלקו בקרטל במכרזים להשאלת ספרים בבתי הספר    כהן נקנס ב-65,000 שקל, והחברה - ב-350,000 שקל
מירב ארד
ועדת הכספים אישרה את המיזוג לאחר הבטחת השמירה על זכויות עובדי פרזות גם לאחר המיזוג
איתמר לוין
ראש עיריית נתניה תישאר במעצר עוד יומיים    גם בנה, צפריר פיירברג יישאר במעצר עוד יומיים; שלושה ימי מעצר נוספים לעו"ד אברהם גוגיג ולאדריכל גבי טטרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il