X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר ומציע ליואב גלנט לעזוב את משרד השיכון ולקבל במקומו את תיק הכלכלה, המוחזק בידי כחלון גלנט מסרב, וכחלון מחפש בכל זאת דרך לעשות זאת אם יעזוב גלנט, ימונה ח"כ אלי כהן, הנאמן לכחלון, לשר השיכון
▪  ▪  ▪
גלנט וכחלון. מאבקים בכולנו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

שר האוצר משה כחלון מחדש את מאמציו להזיז את יואב גלנט מתיק שר השיכון. הוא פנה לגלנט בשבוע שעבר בעניין זה. כפיצוי, הציע כחלון לוותר לטובת גלנט על תיק הכלכלה, שכחלון מחזיק בו כיום. גלנט דחה את ההצעה, בין היתר כדי לשמור על מעמדו הבכיר במפגלת כולנו. לפני חודש וחצי ניסה כחלון לראשונה להזיז את גלנט. הפרשה פורסמה אז ב-News1.
המתח בין שני השרים, בעיקר בנושא הצע ומחירי הדירות, גואה בחודשים האחרונים. כחלון טוען כי גלנט אינו עושה די בנושא זה, ואינו מנצל את יכולתו הפוליטית כדי להמריץ קבלנים להגדיל את מספר הדירות בבנייה. גלנט דוחה את הטענות, ומצביע על הצעדים שנקט בתחום זה.
כחלון ניטרל את שר השיכון
לאמיתו של דבר, ניטרל כחלון את גלנט כבר לפני שנה ויותר מיכולת השפעה ממשית על שוק הדירות: אביגדור יצחקי מונה לראש מטה הדיור במשרד האוצר וליו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. מינהל התכנון הועבר למשרד האוצר. כחלון הוא גם גם יו"ר רשות מקרקעי ישראל, יושב בראשו ישיבות מועצת מקרקעי ישראל, ואי-אפשר לקבל בה החלטות ללא אישור.
למעשה, מה שנשאר לגלנט הוא בעיקר להגדיל את מספר הפתרונות לנזקקים בדיור הציבורי, לבחור את שש חברות הבנייה הזרות שיבנו בארץ, ולפקח על מפרטי הדירות שיבנו על-ידי הזוכים במכרזי מחיר למשתכן.
האמת: לכחלון אסור להתערב במכרזים
בנוסף, מציג כחלון את עצמו כאילו הוא עומד בראש מכרזי "מחיר למשתכן". ההודעות לעיתונות על תוצאות המכרזים מוצאות על-ידי דובר משרד האוצר, ובראש כל ידיעה כתוב "שר האוצר משה כחלון מודיע". האמת היא שהמכרזים מוצאים ומנוהלים רק על-ידי רשות מקרקעי ישראל, שבראשה עו"ד עדיאל שמרון. מבקר המדינה כבר קבע חד-משמעית, שאסור ליו"ר המועצה להתערב בפעילות השוטפת של רמ"י.
עם זאת, נמנע כחלון עד עתה מצעדים שידחקו פומבית את גלנט לפינה. גלנט מופיע כאחד משני המודיעים על תוצאות מכרזי מחיר למשתכן, אם כי כמעט אינו פעיל בנושא זה, גלנט גם מוזמן לטקסים לחתימת הסכמ-גג, שרובם הגדול עדיין לא הניבו תוצאות בשטח.
על-פי אחת ההערכות, מצפה גלנט לכך שכחלון ייכשל בתוכניתו להוזיל את הדירות. הדבר יאלץ אותו לפרוש, ואז יהיה גלנט מועמד לראשות כולנו. זו עשויה להיות סיבה, אולי עיקרית, לנסיונו של כחלון להזיז את גלנט הצידה.
אם יצליח כחלון לסלק את גלנט, הוא ימנה ככל הנראה את ח"כ אלי כהן לשר השיכון. כהן ידוע כמקורב לכחלון, ועומד כיום בראש ועדת הרפורמות ל הכנסת. הוועדה אישרה כבר מוקים המיועדים להאיץ את הבנייה, אך עד עתה הם לא הביאו לשינוי במצב.
News1 פנה למשרדי האוצר והשיכון לקבלת תגובתם, אך היא לא הגיעה עד מסירת הידיעה.

תאריך:  14/09/2016   |   עודכן:  14/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עאדל אמסיס השחית שני דגלי לאום ושני דגלי עירייה שנתלו ביפו לקראת יום העצמאות לפני שנתיים    ביהמ"ש: השימוש בצבע אדום לקראת יום הזיכרון יוצר ודאות קרובה לפגיעה ברגשות הציבור
עידן יוסף
לראשונה - צ'יינה מוטורס זכתה במכרז לאספקת אוטובוסים לאגד בהיקף של כ-120 מיליון ש"ח    האוטובוס הבין-עירוני של יוטונג מדגם טייגר נבחר לאחר בחינה מקיפה
יצחק דנון
מיכאל דמרי תובע פיצוי של 9.5 מיליון שקל על פינוי המפעל באשדוד מן הקרקע שחכר מהמדינה    מבקש לחלופין למכור את המפעל
איתמר לוין, יצחק דנון
הבנק מבקש לאכוף את השעבוד על 58% ממניות חברת מוניטין עיתונות, השולטת בגלובס, ולאפשר לכונסי הנכסים מטעמו למכור אותן - ולמעשה את העיתון
איתמר לוין
מנדלבליט: כחלק מהלקחים מפרשת נתיבי ישראל, תעסוק הבקרה הפנימית של החברות הממשלתיות גם במכרזים כדי למנוע את ניפוחם בידי הזוכים בהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il