X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הערר המחוזית קיבלה ערר של מאות דיירי כפר הים הסמוך קבעה: היתר הבנייה ניתן שלא כדין, עם חריגות, ולכן הוא מבוטל היזמים, חברת אספן גרופ הבורסאית והקבלן עודד תורג'מן, חויבו להקפיא את הבנייה ולא להפעיל את המלון, כפי שתכננו לעשות בימים הקרובים
▪  ▪  ▪
היתרים חסרי תוקף [צילום: יניב רשף מדיה]

ועדת הערר המחוזית (חיפה) של משרד הפנים הורתה ליזמי מלון רמדה, על חוף ימה של חדרה, להקפיא את עבודות הגמר האחרונות, ולא להפעיל את המלון. הוועדה קבעה כי הוועדה המקומית הפועלת בעיריית חדרה נתנה למלון היתרי בניה חריגים שלא כדין, והם מבוטלים. היזמים לא יוכלו, על כן, לפתוח את המלון לציבור, בשבוע הבא, כפי שתכננו לעשות.
המלון נמצא בבעלות חברת אספן גרופ וחברת אמירי גן (בבעלות הקבלן עודד תורג'מן). ככל הידוע, לא דיווחה אספם גרופ לבורסה לניירות ערך על ההחלטה, למרות שההחלטה ניתנה כבר ב-31 באוגוסט. ייתכן שאספן סבורה, שהקפאת פתיחת המלון אינה אירוע מהותי, ולכן אין חובה לדווח עליו.
בראש ועדת הערר עומדת עו"ד דקלה מוסרי-טל. חבריה הם עורכי הדין חנה קציר ויאיר נויפלד, האדריכלית תמר לקס, האדריכל שמחה אפק. ההחלטה ניתנה פה אחד.
היזמים רכשו את המלון בשלב שלד. הבניין עמד כמות שהוא 19 שנים . בשנה האחרונה חידשו את הבנייה וקיבלו היתר בנייה מחודש. לאחר מכן ביקשו היזמים היתר בנייה שני, הכולל תוספות שונות. 500 הדיירים בכפר הים התנגדו, אך הוועדה המקומית, בראשות ראש העיר, נתנה את ההיתר ב-4.11.15. זהו ההיתר שעליו ערעור הדיירים במחוזית - ועתה זכו.
התושבים טענו בין היתר בפני ועדת הערר, שהיתר הבנייה כפי שאושר מאפשר לבנות 23 קומות, במקום 21 קומות כפי שמותר. עוד אמרו, כי ההיתר מגדיל את מספר החדרים, מאפשר לפתוח אולם שמחות שיגרום מטרדי רעש ותנועה, וכן אין במלון די חניה. היזמים טענו בתגובה שההתרים ניתנו כדין. הוועדה המקומית, שהערר הוגד גם נגדה, טענה בין היתר כי מדובר בשינויים קטנים. ועדת הערר קיבלה את עמדת הדיירים.
היזמים כבר חתמו על הסכם עם חברת המלונות הבינלאומית רמדה, שתנהל את המלון. ראש העיר צבי גנדלמן הודיע לפני כשבועיים על פתיחתו הקרובה של "המלון הראשון בחדרה". גנדלמן עומד גם בראש הוועדה המקומית, שנתנה אשתקד את היתר.
ועדת הערר השאירה עם זאת פתח תקוה ליזמים: אם וכאשר יכניסו את השינויים הדרושים בתוכניות, אפשר יהיה לתת להם היתר מחודש. לא נמסר אם הדבר קל או קשה לביצוע.
מנכ"ל אספן תמיר פוליקר, התפטר ב-31 באוגוסט, יום מתן ההחלטה. הוא הודיע על החלטתו לפרוש חודש קודם לכן. פוליקר רשום גם כדירקטור בחברה שהקימו היזמים לצורך המלון.

תאריך:  14/09/2016   |   עודכן:  15/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נשיא התאחדות בוני הארץ מגיב לראשונה על התמוטטות החניון ברמת החי"ל    "אסור שתהיה לנו סובלנות לאסונות כאלו, אבל לא צריך להשליך את זה על כל הענף"    לא נקב בשמות הקבלנים
איציק וולף
צעירה תושבת אזור ירושלים פנתה לפורום תקנה והתלוננה כי דוידי פרל הטריד אותה מינית    לפני כחודש וחצי נחתם הסכם שבו התחייב לשלם לה פיצוי של מאות אלפי שקלים ושלא להתמודד שוב על ראשות המועצה תמורת הימנעות מהגשת תלונה במשטרה
עידן יוסף
ייחסמו שלושה נתיבים מתוך ארבעה בכביש 20 לכיוון דרום מליל שבת ועד שבת בבוקר    גפני: המפכ"ל צריך להתפטר
איציק וולף
ח"כ מן הרשימה הערבית המשותפת שטען כי שמעון פרס הנאבק על חייו הוא רודן שמגואל בדמם של פלשתינים טוען כעת כי בסך-הכל הציג את הנראטיב הפלשתיני
איציק וולף
בסרטון המצורף נראית כלבה נושאת בין מלתעותיה עובר אנושי, ושומטת אותו תוך שהיא בורחת מן המקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il