X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת הכנסת מהליכוד מצטרפת לקריאת עיריית ת"א לקדם את הארגון-מחדש במוניות השירות בחוק נפרד החשש: הדבר יגרום לעיכוב הרפורמה להבי: הנהגת רב-קו בשבת עלולה לפגוע בסטטוס-קוו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לאחר שהממשלה נענתה לדרישת הכנסת והכניסה את הארגון-מחדש בענף מוניות השירות לחוק ההסדרים כדי לזרז את אישורו, נראה עיכוב דווקא מכיוון לא צפוי. נורית קורן, חברת ועדת הכלכלה מטעם הקואליציה, מציעה להוציא את נושא הרפורמה בתחבורה הציבורית מחוק ההסדרים ולדון בכך בנפרד. הוצאתו של הפרק האמור מחוק ההסדרים עשויה לגרום לעיכוב בהליכי החקיקה.
קורן, שהתארחה בדיון (יום ד', 14.9.16) שקיימה ועדת התחבורה של עיריית תל אביב-יפו, אמרה כי יש לפעול למען מִתאם בין הרכבת הכבדה, הרכבת הקלה, ומוניות השירות בהן ניתן יהיה לנסוע בכרטיס אחד על-מנת לשרת את הציבור, ולא לגרום לכך שענף מוניות השירות יקרוס כתוצאה מהרפורמה בתחבורה הציבורית המתוכננת".
את הדיון יזמה מחזיקת תיק התחבורה בעירייה, מיטל להבי, הטוענת כי חוק ההסדרים יביא לייבוש ולשיהוי שיביא בסופו של יום לדעיכה של הענף ואפילו לחיסולו. להבי מבקשת לשנות את מסלולי הנסיעות בעירה ולהגדיל את מספר קווי השירות של המוניות הפועלים בשבת. היא הביעה דרישה לשלב את הרב-קו במוניות השירות, הציעה לאפשר בהן שיתופיות והביעה נכונות לוותר עליו בשבתות, כדי לא לפגוע בסטטוס-קוו.
כמו-כן הציעה הארכת תקופת המעבר לבעלי הרישיונות הפעילים לתקופה של 3 שנים והארכת רישיון הקווים הפועלים על קווי מתע"ן (עתירי נוסעים) עד להפעלת הרכבת הקלה, וזאת במקביל לקידומה של רפורמה והוצאת קווים חדשים למכרזים. משרד התחבורה יוזם בניית אשכולות הפעלה בשיטה שתחבר קווים "חזקים" ל"חלשים" על-מנת להבטיח את הפעילות גם באזורים עם ביקוש דליל, ולהבי מבקשת גם לבחון אפשרות להפעלת מוניות שירות במודל שיתופי ולהנגשת מוניות שירות. להבי הציגה בדיון כמה חופות שהוצעו למשרד התחבורה [ראו במסמך המצורף].
ראש העירייה, רון חולדאי, אמר בדיון: "יש חשיבות להבנה של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל כי עידן הרכב הפרטי עבר ויש צורך דחוף בהשקעה בתחבורה הציבורית. לא יעזור להוקיע ראשי ערים על היעדר נת"צים בעירם בעוד שבדרכים הבין-עירוניות לא מוכנות להתמודד עם לחצים ולהקצות נתיב קיים לתחבורה הציבורית. זהו אינו עניין תל אביבי, אלא עניין ארצי או לכל הפחות מטרופוליני. אילו במטרופולין הייתה רשות אחת לניהול התחבורה, לא היה צורך לדבר בנפרד על מוניות שירות שכן כל אמצעי התחבורה היו מנוהלים בצורה אינטגרטיבית ויעילה, שאינה מייצרת תחרות כפי שקורה היום".
ח"כ דב חנין, יו"ר הוועדה לתחבורה ציבורית בכנסת: "הגיע הזמן שגם הממשלה תבין שמוניות השירות הן חלק מרכזי ממהפכת התחבורה הציבורית שדרושה לנו כאן. מוניות שירות הן אמצעי גמיש ומותאם ביקושים. לא במקרה הציבור מצביע ברגליים ומרבה להשתמש בהן למרות שאינן זוכות לסבסוד ואפילו אינן משולבות ברב קו. מקומם שבמקום לעודד הרחבה של רשת מוניות השירות הממשלה ממשיכה להפלות אותן לרעה ולהילחם בהן".
ח"כ תמר זנדברג, יו"ר משותפת בשדולה לעידוד התחבורה הציבורית ולשיפורה: "מוניות שירות זה פתרון תחבורתי משלים חשוב בטח במציאות שבה התחבורה הציבורית רחוקה מלהיות מושלמת. היתרון המרכזי שלהן הוא שהן פועלות בשבת במסגרת הסטטוס-קוו על התוואי של הקווים הרגילים, ולכן נחוצות כמו אוויר לנשימה. המדיניות הנוכחית של משרד התחבורה רואה בהן בן חורג ומייבשת אותן לאט-לאט עד שיש סכנה ממשית לשירות החיוני הזה, ואת זה צריך בכוחות משותפים למנוע".
ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת: ״עיריית ת״א תקבל ממני את כל הרוח הגבית האפשרית כדי לפתח ולשדרג את ענף התחבורה. מוניות שירות זה כלי נוסף במארג הנרחב של מתן שירות לציבור וחשוב שיפסיקו להסתכל על זה כמשהו בפני עצמו״.

תאריך:  14/09/2016   |   עודכן:  14/09/2016
+מה שקרן טרנר יודעת
08:18 15/09/16  |  משה מלול   |   לרשימה המלאה

מנכ"לית משרד התחבורה הודתה באומץ לב שרק בעוד 10 שנים תהיה כאן תחבורה ציבורית נורמלית. אז למה פקידיה מובילים רפורמה שלא כוללת עתיד למוניות השירות - ענף התחבורה הציבורית האהוב, המהיר והנגיש ביותר?

מוניות השירות הן הפתרון לכאוס התחבורתי [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קורן: להוציא את המוניות מחוק ההסדרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
לראשונה - צ'יינה מוטורס זכתה במכרז לאספקת אוטובוסים לאגד בהיקף של כ-120 מיליון ש"ח    האוטובוס הבין-עירוני של יוטונג מדגם טייגר נבחר לאחר בחינה מקיפה
עידן יוסף
קואליציית שבת שוויון קיימה שולחן עגול שעסק במסחר ותחבורה ציבורית בשבת    ח"כ עזריה: חייבים לשמור על הסטטוס-קוו כל עוד אין הסכמה    כן למוניות שירות - לא לאוטובוסים
איתמר לוין
חויבה בתשלום במסגרת תביעה ייצוגית לאחר שנקבע, שלא עשתה כמעט דבר לאכיפת החוק האוסר עישון בתחנותיה    1.2 מיליון שקל לתובעים ולעורכי דינם
עידן יוסף
בית הדין הארצי לעבודה קבע כי אין להוציא צו מניעה כנגד שביתת העובדים    הוועד: ההנהלה מאשימה את העובדים במחדליה    הכשרות והדרכות הנהגים בקו מעוכבות על-רקע מחלוקת בין הוועד להנהלה    בלילה הודיעה ההנהלה על הסכמה לדרישות הוועד
עידן יוסף
שירות הסעיות יופעל בין הרצליה לתל אביב ולנתב"ג    תחנת "האומה" בירושלים תיקרא ע"ש יצחק נבון
רשימות נוספות
הרכבת: למנוע שיבושים בקו העמק   /  יצחק דנון
בוטלה השעיית חבר מועצת עובדי אגד  /  איתמר לוין
אוטובוס השבת הריק של אורלי וגיא  /  עידן יוסף
פצע ותחבורה   /  איתמר לוין
פתרון צודק למשבר הרכבת  /  עידן יוסף
רכבת הצביעות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il