X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיחת השבת החדשה: קרן ברל כצנלסון מפיצה עלון שבת אורתודוקסי דו-שבועי בבתי כנסת מופץ ב-50 אלף עותקים
▪  ▪  ▪
עלון שיחת השבת

יצא לאור גליונו הראשון של עלון השבת 'שיחת השבת' המזוהה עם דעות שמאל של מפלגת העבודה. העיתון ברוח "ציונית, חברתית ודמוקרטית", כלשון העומדים מאחוריו, יופץ ביוזמת קרן ברל כצנלסון בכ-50 אלף עותקים בבתי הכנסת של הציבור הדתי-לאומי והמסורתי ברחבי הארץ. אין מדובר בשבועון אלא בדו-שבועון.
בעבר היו יוזמות דומות להפיץ עלוני שבת ברוח שמאל, אך הם לא זכו לפופולריות או הושלכו מבתי הכנסת שראו בהם כפירה בתורה, וגוועו מאליהם.
העלון, כך הובהר, יהיה ברוח אורתודוקסית ולא רפורמית או קונסרבטיבית מפאת היותו מיועד לציבור הדתי. נמסר, כי "שיחת השבת" צפוי להשמיע קולות חדשים ומגוונים בתוך שיח עיתוני השבת הענף ויכלול טורים של רבנים, לצד אנשי תרבות, רוח, כלכלה ופוליטיקה מכלל הגוונים שיישאו מסרים אמוניים, דתיים וחברתיים.
בגיליון הראשון של העיתון החדש ניתן להיחשף לפינת הלכה, טורים של ח"כ רחל עזריה (כולנו) ורויטל סויד (המחנה הציוני), שר הדתות לשעבר וחתן התנ"ך - פרופ' שמעון שטרית, מנכ"ל נאמני תורה ועבודה-שמואל שטח, מנהלת בית הספר 'קרוב' - ליאת ברשישת ועוד.
ערן חרמוני, ראש המרכז הרעיוני של קרן ברל כצנלסון: "כידוע, הקהלים שקוראים את עיתוני השבת בבית הכנסת, מאופיינים על-פי רוב כשומרי מסורת המורגלים לטורים מאותם האנשים עם אותן הדעות והעמדות, בעוד מטרתו של 'שיחת השבת' היא להדגיש שיח אמוני חדש שייקרב בין באי בתי הכנסת לעמדות שונות ומגוונות העולות בקנה אחד עם ערכי היהדות והדת, ובכללם, עמדות הנוגעות לחינוך הדתי ואופיו, לתפישות האדיאולוגיות, לאחדות עם ישראל ולאירועים אקטואליים. ברל כצנלסון ז"ל - מורה הדרך של תנועת העבודה - היה דמות מופת שנשאה על נס את החיבור בין מסורת ישראל למהפכה הציונית ומאמריו האלמותיים "חורבן ותלישות" ו"מקורות לא אכזב" הם דוגמה מובהקת לכך".
יחיאל מלכה עורך העלון ציין כי "בגיליון הראשון ישנה פינה לילדים מבית היוצר של רשת מיתרים, סיפור לשבת על הבבא סאלי, פינה היסטורית על הרב הרצוג זצ"ל ועוד. כאדם דתי המתגורר באשדוד ופעיל חברתי, אני מאמין כי 'שיחת השבת' יעלה על חוסר ענק ויהווה בית לרבים רבים בציונות הדתית ובציבור המסורתי, אשר עולמם האמוני מהווה בסיס איתן לתפישת העולם החברתית והערכית שבאה לידי ביטוי בעלון. בנוסף אני חשיבות עליונה ברוח של בין אדם לחברו - שזהו הבסיס לקיומנו כחברה וכעם, כל שכן הדבר בא לביטוי בימי חודש אלול לפני ראש השנה".
יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, צייץ בטוויטר: "בשורה טובה ממש. היהדות אינה שייכת לדתיים, אלא לכל עם ישראל. בהצלחה".

תאריך:  16/09/2016   |   עודכן:  17/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מבוי סתום של התאחדות חקלאי ישראל אל מול המדינה בעקבות שינוי המדיניות של הממשלה    צור לאריאל: "אני מבקש ממך לעצור את כל סאגת הייבוא חסר הרסן באופן מידי"
עידן יוסף
חייל נפצע קל בפיגוע דקירה חברון    אוטובוס הותקף בדרך למעלה אדומים - הנהג נפצע קל    מחבלים ניסו לדרוס ישראלים בכניסה לקריית ארבע    מחבל תושב ירדן התנפל על לוחמי מג"ב בשער שכם וחוסל
איציק וולף
המועמדת הדמוקרטית, שנאלצה להישאר השבוע בביתה לאחר שהתמוטטה, הצהירה: מעכשיו ועד 8 בנובמבר אני הולכת לדבר על הרעיונות שלי עבור המדינה שלנו    טראמפ חוזר בו מטענותיו אודות תעודת הלידה המזויפת של אובמה
מחלקה ראשונה
חוקי הגזע נוסחו בנירנברג
עידן יוסף
הקו שחוצה בין היתר את רחוב אלנבי הסואן הפך ל"קו ירוק" במסגרתו ינועו אוטובוסים חשמליים בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il