X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אמיר אשל: לכנפי הטייס אין משמעות בלי הצוות שסביבו מספר: אנשי חיל-האוויר פתרו במהירות בעיה במטוסי אף-16 שגורמת לקרקוע מטוסים בעולם במשך שנתיים
▪  ▪  ▪
אשל. 1/30 של שנייה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

"היה פה עליהום, שלשמחתי נרגע קצת, על אנשי הקבע, נוראי בעיני. לביקורת - אני מצדיע: נקשיב ונלמד". כך אומר (יום א', 18.9.16) מפקד חיל-האוויר, אלוף אמיר אשל, בכנס דירקטורים ונושאי משרה של לשכת רואי חשבון.
אשל הדגיש את חשיבותם של מי שלצד הטייסים: "היו אמירות, גם מדרג מדיני, שללוחמים צריך לתת הכל, ולאחרים - זה שונה. אני תמיד אומר בטכס כנפיים, שהכנפיים נטולות כל ערך בלי המכונאי, בלי אנשי המודיעין, בלי אנשי התעופה, בלי אנשי המינהלה ועוד הרבה אחרים. בלי הקבוצה הזאת אין לנו ערך, איש לא ימריא, לא יהיה כלום. העניין הזה של תומכי הלחימה הוא קריטי.
"התרבות חלחלה גם לאנשים הטכניים שלנו. לנו יש מוסכניקים אדירים, אני מצדיע להם. הגלורי הוא לא שלהם, אבל בלעדיהם אנחנו לא חצי בן אדם, אלא בכלל לא. היה משבר עולמי בדגמים מסוימים של אף-16 שהתחילו להישבר. לוקהיד-מרטין הציגה פתרון איך למצוא את הסדקים ולתקן אותם, אבל זה היה חודשים לכל מטוס.
"אז הם המציאו שיטת בדיקה וכלי בדיקה שלא קיימים בעולם, בלי לפרק את הכנפיים, אלא באולטרה סאונד שנכנס בכל מיני מקומות, וממציאים שיטות שהיצרן פסל. ככה תיקנו את המטוסים. פתרנו את המשבר הזה בפרק זמן קצר יחסית, ובעולם אחרי שנתיים עדיין יש מטוסים מקורקעים. לוקהיד-מרטין ביקשה את הפתרונות מחיל-האוויר הישראלי ואימצה את כולם".
אשל ציין, כי מבחינת מספר המטוסים - חיל-האוויר הישראלי דומה למקביליו בבריטניה ובצרפת, בעוד מספר אנשי הקרקע נמוך ב-40% והתקציב נמוך ב-70%. הוא סיפר:
"לפני כמה שנים הגיע מפקד כנף אף-15 אמריקני, הוא הסתובב ושאל: איפה צוותי הקרקע? אמרנו: אלה הם. והוא שאל: לא, איפה כולם? ואז הבנו שבטייסת אמריקנית עם אותו מספר מטוסים, יש פי שלושה אנשי קרקע. ואצלם כמעט כולם אנשי קבע, בעוד שאצלנו 85% הם אנשי חובה, ובעוד שנתיים וחצי אתה אומר להם: ביי ביי".
אשל דיבר על הרזולוציות בהן פועל חיל-האוויר: "אם הפצצה מפספסת ביותר ממטר - אז עדיף היה שלא לשחרר אותה, כי או שלא פגעת במטרה או שהרגת 50 איש שלא היית צריך להרוג. בין הפלה לאי-הפלה יש 1/30 של שנייה. זו הרזולוציה. במטוסי האף-16 היותר ישנים שלנו, שהם עוד לא בני 30, ההבדל בין מטוס שטס למטוס שמתרסק הוא בין סדק של 2 מ"מ לסדק של 3 מ"מ. וזה סדק שלא אומר: אני כאן. הוא נמצא במקומות שאתה צריך לחפש אותם. כך שהרזולוציות מאוד גבוהות והדרישות מוחלטות. זה כמעט בינארי: או אפס או אחד. לא יעזור אם מישהו יגיד 'הייתי קרוב מאוד'".
אשל התייחס גם לדרישות מהטייסים: "ההיררכיה היא היררכיה מקצועית נטו. אל תבלבלו: באוויר הסגן יכול להוביל את הרב-סרן והוא המפקד שלו לכל דבר ועניין, כי בחרנו בו להוביל את המשימה. זה נראה לכם תיאורטי? זה מעשי ביום-יום. מה אני מחפש במובילים? תמיד חשבו שמחפשים הרבה IQ. זה לא נכון. מחפשים הרבה מאוד EQ: היכולת להתמודד עם מצבים חריגים. אנחנו מצפים שאם חטפת, שתדע להסביר לעצמך מה היה, ולפעמים בתגובה של שניות לקום מהקרשים ולנצח. אלו האנשים שבסופו של דבר מביאים את הניצחון.
"זה קשור למוסד מקודש בחיל-האוויר: התחקיר. יש לו תכלית אחת: חקר האמת ואיך לעשות מה טוב. מה היה, מדוע זה היה, מה לתקן. לפעמים טייס קרב עושה את כל התהליך הזה תוך שנייה, לפעמים זה לוקח ימים. בתחקירים הכל על הלוחות. כולם רואים הכל: מי הפיל, מי נפל, מי עבר מגבלות. אין בחדרי חדרים, בשקט, לא נעים. הכל נמדד והכל נאסף. זה הדוח הסופי שלך? אל תספרו סיפורים, כולם רואים אותו. רואים אותו מיד, רואים אותו בתחקיר היומי של הטייסת, רואים את זה בסיכום החצי-שנתי".
עוד אמר אשל: "איך אנחנו מגדלים לוחמים? גם זה ייחודי. זה הפוך לכיוון של החברה המודרנית. בחברה המודרנית אני במרכז, זו חברה של אינסטנט, כאן ועכשיו. זה לא מתאים לנו, כי לגדל טייס לוחם - זה לוקח המון זמן. היום זה לוקח חמש שנים, ואנחנו מקווים להוריד את זה לארבע וחצי. מי שרוצה כאן ועכשיו - זה ייגמר באסון אישי או מבצעי. להיות לבד במטוס עם כל המשמעויות - זה לוקח הרבה זמן. זה דורש מהם אורח חיים אחר, וזה לא פשוט בגיל הזה: מה הם אוכלים וכמה זמן הם ישנים".

תאריך:  18/09/2016   |   עודכן:  18/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמיר אשל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היה עליהום נוראי על אנשי הקבע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אי אפשר להתעלם מכשלים
יאיר4  |  18/09/16 21:40
 
- יאיר-הכתובת-40000 בורח בישיבה
כותבי  |  19/09/16 10:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משלחת של עמותה לכוח אדם המריאה לקייב - תנסה לגייס פועלי בניין כדי להקל על מצוקת כוח האדם    מדווחת: היום עובדים בענף 8,200 פועלים זרים, רובם מסין ומולדבה    "פעולתנו מתואמת עם משרד הפנים"
יצחק דנון
הסכום המבוקש: 50 מיליון שקל    הטענה: חייבה את לקוחותיה בחבילת גלישה מורחבת מבלי שהסכימו - ומשרד התקשורת אף קנס אותה על כך
איתמר לוין
עוה"ד מנחם כהן, ראובן יהושע ויוסף בן-דור ביקשו 13.5 מיליון שקל תמורת עבודתם בפירוק חברה שהחזיקה בניינים בשווי 75 מיליון שקל
איתמר לוין
בעלי מפעל פולירן פרופילים, ציון בן-חמו ויורם אלון, מואשמים בדיווחים כוזבים לפיהם החברה פטורה ממס לפי חוק עידוד השקעות הון    אישום גם נגד רו"ח נחום קודנצ'יק
מירב ארד
הפטור מאגרות ב'עובדה' ינתן עד להפעלתו של שדה 'רמון', בפסח שנה הבאה.    ב'רמון', ינתן פטור מאגרות למשך שלוש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il