מהפך בביטוח רכב עובדי המדינה לשנת 2017: מגדל ואיילון זכו כמעט בכל הביטוחים, וביטוח ישיר ושירביט הפסידו, ונמחקו מעסקת הביטוח הגדולה של מגדל, המשתתפת לראשונה במכרז זה של החשב הכללי באוצר תבטח 49% מ-72 אלף כלי הרכב הכלולים בעסקה. איילון תבטח 44%, הראל רק 7%. טבלאות מפרטות מיהי חברת הביטוח שתבטח כל סוג רכב.
בשנה שתסתיים ב-31 בדצמבר 2016 מבטחת איילון 65% מכלי הרכב, ביטוח ישיר 19%, שירביט 16%.. חלקה של איילון ירד לטובת מגדל, ואילו ביטוח ישיר ושירביט נמחקו מהרשימה. לא נמסר אם הפסידו מכיוון שהגישו הצעות יקרות יחסית, או שהחליטו לא להשתתף במכרז.
הבטיחו הוזלה, אבל הפרמיה מתייקרת עובדה בולטת נוספת היא ירידת מספר כלי הרכב המבוטחים מ-77 אלף ל-72 אלף. למרות זאת, הפרמיה הכוללת כמעט ללא שינוי, 321 מיליון שקל, ירידה של 0.3%. במלים אחרות, הפרמיה הממוצעת התייקרה ב-6.5%, מ-4,180 ל-4,450 שקל. זאת, למרות כל הבטחותיהם של השר
משה כחלון והמפקחת על הביטוח
דורית סלינגר, שהבטיחו שביטוח הרכב יוזלו ב-2017.
הפרמיה הכוללת - ביטוח חובה וביטוח מקיף - מוערכת ב-321 מיליון שקל לשנה. הפרמיה משתנה לפי סוג הרכב, שנת היצור, מספר הנוהגים, עבר תאונות ועוד. עובדי המדינה מקבלים, בנוסף שורת הטבות, כמו השתתפות עצמית מוקטנת, שירותי גרירה והוצאות משפטיות, חברות ממשלתיות וציבוריות הולכות בעקבות מכרז זה, ודורשות מחברות הביטוח תנאים דומים.
עובדי המדינה אינם חייבים לבטח את רכבם בחברה המוצעת. הם זכאים לבטח את רכבם בחברת ביטוח אחרת, שתציע להם תנאים דומים או מועדפים. כלי הרכב המבוטחים הם משני סוגים - כאלו שהמדינה משתתפת באחזקתם, וכאלו שאחזקתם היא על חשבון העובד.
הביטוח ייכנס לתוקף ב-31 בדצמבר בשעה 23:59 ולא בשעה 24:00 כמקובל. הסיבה: הפיקוח על הביטוח מגביל, החל משנת 2017, את ההטבות שמותר לחברות הביטוח לתת לבעלי הרכב. ה"טריק" של הקדמת תחולת הביטוח בדקה אחת מאפשר לתת לעובדי המדינה הנחות מוגדלות, כי תחילת תוקפה של הפוליסה הוא בדקה האחרונה של 2016.
המפקחת מחרימה, ולא תצטרך להצטדק המפקחת על הביטוח מחרימה את ועידת סוכני הביטוח האלמנטרי, שתיפתח מחר (יום ב', 19.9.16) באילת. היא זועמת על שנשיא הלשכה דרש ממנה להקפיד על תקופת הצינון של בכירי הפיקוח, העוברים לסקטור הפרטי. אולם ייתכן מאוד, שדווקא ההחרמה תמנע מסלינגר אי-נעימות: היא לא תצטרך לעמוד מול מאות סוכני ביטוח אלמנטרי ולהצטדק בפניהם, איך ייתכן שהפרמיה בפוליסת הביטול מספר 1 מתייקרת בכ-6% - למרות כל ההבטחות שלה ושל שר האוצר להוזיל את הפרמיות.