X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התושבים הסכימו להצעתה של אגמון-גונן: יורשיהם של מי שהתיישבו בשכונה עד 1961 יקבלו פיצוי בשווי של דירה ממוצעת באזור תשובה, כוזהניוף, העירייה והמדינה טרם השיבו להצעה
▪  ▪  ▪
תבעו 400 מיליון שקל

תושבי שכונת גבעת עמל בתל אביב מסכימים לקבל פיצוי בשווי של דירה ממוצעת באיזור, כפי שהציעה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן. היא ביקשה (יום א', 18.9.16) מעיריית תל אביב, רשות מקרקעי ישראל והיזמים להודיע עד 1.11.16 האם הם מסכימים למתווה שהציעה.
גבעת עמל שוכנת מול שכונת צמרת, בסמוך לגשר ההלכה בצפון תל אביב. קבוצת יצחק תשובה ומשפחת כוזהניוף רכשו את רוב הקרקע ומתכננים לבנות עליה מגדלי יוקרה. התושבים סירבו להתפנות וטענו שיש להם זכויות במקום מכוח העובדה שמשפחותיהם מתגוררות בשכונה עשרות שנים ובעבר הובטחו להם דירות שם.
שניים מהתושבים ביקשו לאשר תביעה ייצוגית בסך 400 מיליון שקל נגד רשות מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב, שהיו בעלות הקרקע. בדיון שהתקיים בחודש יולי אמרה אגמון-גונן, כי לדעתה מגיע פיצוי למשפחות שהתיישבו במקום במלחמת השחרור, לאחר שפונו מהשכונות בדרום תל אביב שהיו בקו החזית מול יפו. היא הציעה שהפיצוי יינתן למי שהתיישבו בגבעת עמל עד 1961, שכן ראש הממשלה דאז, דוד בן-גוריון, הבטיח להם מגורי קבע.
בפברואר 1961 הוכרה זכותם של תושבי גבעת עמל למגורים במקום, וככל הנראה היו אז בשכונה 120-100 משפחות, רובן - מימי מלחמת השחרור. לאחר מכן הגיעו למקום משפחות רבות נוספות, ובשנת 1965 העריכה העירייה את מספרן ב-350. אגמון-גונן הסבירה, כי מאחר שאם ההסכם שנחתם עם התושבים בשנת 1961 היה מקוים, הייתה כל משפחה גרעינית מקבלת דירה שהייתה עוברת בירושה. לכן הציעה, שהפיצוי כיום יהיה בשווי של דירה ממוצעת, בניכוי פיצויים שניתנו (אם ניתנו) בעבר.
אגמון-גונן הציעה, שתשובה וכוזהינוף יממנו 79% מהפיצוי, העירייה תממן 12% והמדינה - 9%. היא ציינה, כי מדובר בהסדר מורכב, אך לדעתה ניתן יהיה להגיע למספרים המדויקים באמצעות ועדה שתכלול עורכי דין, רואי חשבון ושמאים, שיבחנו את הזכאות לפיצוי, את גודלו ואת שקלולם של סכומים שניתנו בעבר. כאמור, התושבים הסכימו, אך יתר הצדדים טרם מסרו את עמדתם.
את התובעים מייצגים עוה"ד משה קריף וגולן קאשי, את רמ"י מייצגת עו"ד לימור חלד-רון, ואת העירייה - עוה"ד אורנה אחרק-פרלוק, אורנית צילקר-בר ועמי פזטל.

תאריך:  19/09/2016   |   עודכן:  19/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עווד חוסיין, אשר שימש עד לפני חודש וחצי כמזכ"ל המפלגה, חשוד במעורבות בפרשת המרמה והזיוף בתרומות למפלגה    בסך-הכל נעצרו 25 חשודים
איתמר לוין
המדינה: ישראל רייך רכש והשכיר חמש דירות ותריסר מחסנים בירושלים, לוד, מודיעין עילית וקרית גת, ולא דיווח על הכנסותיו
גלית יצחק-אוגנוב
מסקר שערכה זימר ביומט ישראל עולה, כי כ-33% מהציבור אינו מודע לקיומם של סוגים שונים של שתלי שיניים    ד"ר רחל ענר: "זכותו וחובתו של המטופל להיות שותף פעיל בגיבוש תוכנית הטיפול האופטימלית עבורו"
איציק וולף
חמישה מטעני צינור מחוברים התגלו בפח אשפה בתחנת רכבת בעיר אליזבת' שבניו ג'רזי    בניגוד למטען שהתפוצץ בניו-יורק - לא הוצמד אל המטענים טלפון סלולרי
איציק וולף
משלוח של 160 מיליון צרעות טפיליות נשלח מישראל לדרום אפריקה    הצרעות נשלחות בשלב הגולם המאפשר להן לעבור את הדרך ולהגיע לדרום אפריקה שם ישמרו על גידולים חקלאיים מפני מזיקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il