X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשות לתחבורה ציבורית תבחן הרחבת תחבורה לילית גם לאולמות אירועים, לבתי חולים ולנתב"ג תישקל הרחבת ימי הפעילות גם לימים א'-ד' והגדלת התדירות
▪  ▪  ▪
קווי לילה. פתרון לשעות הקטנות?

כ-1,400 איש השתתפו בהתייעצות אינטרנטית שקיימה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בעניין קווי הלילה. ההתייעצות נפתחה לפני כשנה ולמרות דרישה מצד רבים לאפשר פעילות קווי לילה שבעה ימים בשבוע, החליט משרד התחבורה שלא לפתוח קווים בשבת מעבר לאלה שנפתחו.
כיום מופעלים ברחבי הארץ כ-70 קווי לילה על-ידי מפעילות התחבורה הציבורית השונות. תקציב הפעלת השירות עמד בשנים 2015-2014 על 20.8 מיליון שקלים, אולם לא רבים נוסעים בקווים אלה.
ברשות לתחבורה ציבורית הבינו כי עליהם להתאים את הקווים לביקוש ולפתח מסלולים בהתאם. כיום, קווי התחבורה הציבורית הלילית תחומים מבחינה גאוגרפית. לדעת הרשות, פיתוח מסלולי הנסיעה כך שיגיעו למוקדים נוספים, החל ביישובים ושכונות מגורים דרך אולמות אירועים ועד בתי חולים, במקביל ליצירת קווים ישירים, יעודדו שימוש בקווים אלו. הוחלט כי מערך התכנון של קווי הלילה יהיה קשוב ונגיש לפניות ציבור ולפניות מטעם רשויות מקומיות המבקשות לשפר את השירות, ויבצע שיפורים ושינויים במידת הצורך.
נוסעים משתמשים בתחבורה ציבורית לילית עבור צרכים שונים כגון עבודה, מוקדי רפואה, נתב"ג ובילוי. לרוב הם פועלים רק בסופי שבוע - ליל שישי ומוצאי שבת (ובצפון הארץ גם בלילות שבת). ברשות לתחבורה ציבורית הבינו כי הרחבת השירות גם לימים ראשון-רביעי תספק מענה לצרכים אלו, תאפשר לנוסעים נוספים להסתמך על המערך ותעודד שימוש בתחבורה ציבורית לילית. לכן הוחלט לבחון באופן מעמיק באלו קווי לילה יש ביקוש להפעלתם גם באמצע השבוע. החלטה סופית תתקבל בהתאם לשיקולי ביקוש של נוסעים בקווי היום והלילה.
עוד הבינה הרשות כי יש להרחיב את שעות הפעילות של קווי הלילה ולהקדים אותם לשעות הערב המאוחרות. לגישתה, תחבורה ציבורית לילית משלימה את תחבורת היום, ולכן השקת שעות הפעילות של מערכות אלו תמנע פערי נגישות. כמו-כן, הגדלת תדירות הקווים בתוך מסגרת שעות הפעילות הקיימת תהפוך את המערך לחלופה ראויה יותר לנוסעים.
כזכור, משרד התחבורה בחן קווים שניתן להאריך את שעות הפעילות שלהם כדי שתיווצר המשכיות תפעולית בין קווי היום והלילה. בעקבות כך, הוארכו שעות הפעילות של מספר קווים בגוש-דן במהלך חופשת הקיץ: 1 (פ"ת-ת"א), 189 (חולון-ת"א), 174 (ראשל"צ-ת"א), 56 (גני תקווה-ת"א) ו-138 (יהוד מונסון-ראשל"צ), וכן הוקדמה תחילת פעילות של קווי לילה בחיפה.
התובנה האחרונה נוגעת למיתוג קווי לילה. התחבור הלילית מותגה על היום ככזו שנועדה עבור בליינים צעירים, תוך התעלמות מיתר האוכלוסייה. הוחלט לבחון סוגיה זו באמצעות סקר דעת קהל בקרב אוכלוסיות המשתמשים הנוכחיות והפוטנציאליות, במהלך השנה הקרובה.

דוגמאות להחלטות שניתן היה לקבל

  • נוסעים בקווי הלילה נכונים יותר לגמישות ולביצוע מעברים כל עוד זה במסגרת נסיעת המשך של 90 דקות. לכן גם יש לאפשר תחנות עצירה רבות ככל האפשר, באופן שהקו יהיה מאסף, כולל בישובים קטנים.
  • יש לבטל קווים הנעים במסלולים חופפים ולהעבירם למקומות בהם הם נדרשים.
  • הפיזור והאיסוף בערים עצמן צריך להתבצע באופן שיקיף את התחנות העיקריות בעיר.
  • התדירות צריכה להיות גבוהה יותר בתחילת הלילה מאשר בסוף הלילה.
  • יש להתאים את הנסיעות לרכבות הלילה.
  • עיקר המשתמשים הם כאלה המחוברים לטכנולוגיה, וכדי לאתר את מוקדי הביקוש יש לעשות שימוש במידע המתקבל מהאפליקציות - מהיכן להיכן נוסעי הלילה מעוניינים להגיע.
  • הכריזה חייבת להיות בקול רם כדי שנוסעים לא יירדמו ויפספסו את התחנה.

תאריך:  20/09/2016   |   עודכן:  20/09/2016
+שתי תחנות רכבת בדרום ייסגרו בשבוע הבא
11:10 21/09/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סגירה זמנית של תחנות באר שבע מרכז ודימונה תהיה בסוף השבוע בשל עבודות לשיפור התשתיות

[צילום: איתמר לוין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
מירב ארד, עידן יוסף
עידכון המחירים נעשה בעקבות ירידה בעלויות תשומות הפעלת המונית ועידכון מחירי הדלק. הפחתת מחירי הנסיעה במונית עתידה להיכנס לתוקף מיד לאחר החגים
עידן יוסף
ממחר: שירות הסעיות ישיר הרצליה-נתב"ג    מנכ"ל הרכבת: באוטובוס מהיר יותר להגיע לתל אביב מאשר ברכב פרטי
עידן יוסף
מהלילה בחצות ולמשך שמונה ימים תיעצר תנועת הרכבות בין תל אביב להרצליה    החניה בהרצליה תיסגר לכלי רכב פרטיים    לנוסעים מחיפה לא מומלץ להגיע להרצליה
עידן יוסף
הקו שחוצה בין היתר את רחוב אלנבי הסואן הפך ל"קו ירוק" במסגרתו ינועו אוטובוסים חשמליים בלבד
משה מלול
מנכ"לית משרד התחבורה הודתה באומץ לב שרק בעוד 10 שנים תהיה כאן תחבורה ציבורית נורמלית. אז למה פקידיה מובילים רפורמה שלא כוללת עתיד למוניות השירות - ענף התחבורה הציבורית האהוב, המהיר והנגיש ביותר?
רשימות נוספות
קורן: להוציא את המוניות מחוק ההסדרים  /  עידן יוסף
האוטובוסים הסינים מגיעים לאגד  /  עידן יוסף
"פתרון לשבת לא יגיע מפוליטיקאים"  /  עידן יוסף
פצע ותחבורה   /  איתמר לוין
פתרון צודק למשבר הרכבת  /  עידן יוסף
רכבת הצביעות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il