X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ-90% מהקטינים יוצאי אתיופיה שעברו עבירות חמורות נשלחים לכלא, לעומת 25% מהקטינים ילידי הארץ תלישות וניכור של הקטינים מהחברה הישראלית
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

88% מהקטינים ממוצא אתיופי שביצעו עבירות והגיעו לבית המשפט המחוזי לנוער - נשלחים לכלא בגינן. זאת, לעומת 25% מהקטינים ילידי ישראל שביצעו עברות, ו-45% מהקטינים הערבים אזרחי ישראל. כך עולה מנתונים חדשים של הסנגוריה הציבורית, שהוצגו בכינוס הנגב לשלום הילד באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
מבחינת כלל התיקים בהם השתתפה הסנגוריה הציבורית בבתי המשפט המחוזיים לנוער בשנת 2015, עולה כי קיימים פערים עוד בשלב המלצות שירות המבחן לטיפול, כשהמלצות טיפוליות ניתנו לבית המשפט בעניינם של 19% מהקטינים יוצאי אתיופיה, לעומת 74% לגבי קטינים ממוצא אחר ו-55% המלצות שניתנו לקטינים ממוצא ערבי. משמעות ממצא זה היא כי קיים פער נרחב במספר הקטינים יוצאי אתיופיה הנשלחים למאסר במקום לטיפול, בניגוד לקטינים ילידי הארץ.
"מקריאת פסקי הדין עולה תחושה קשה של תלישות וניכור של הקטינים מהחברה הישראלית, ועל כן זה לא מפתיע שקיים קושי בשיתוף פעולה עם מערכות הטיפול", הסבירה רחל דניאלי, ממונה ארצית על ייצוג נוער בסנגוריה הציבורית, בדיון בנושא אכיפת החוק בקרב צעירים יוצאי אתיופיה בכינוס.
מנכ"ל משרד המשפטים, אמי פלמור, שעמדה בראש הוועדה למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה, לא הופתעה מהממצאים. "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך הגענו למצב שישראל מודה בפה מלא שיש אפליה וגזענות במוסדות השונים כלפי קהילת יוצאי אתיופיה. אנחנו צריכים לשאול מדוע בני הנוער פוגשים יותר את המחלקות הממונות על האכיפה ולא את המערכות הממונות על הטיפול".
עוד הוסיפה פלמור שמשטרת ישראל חרתה על דגלה לקבל כמה שיותר יוצאי אתיופיה לתפקידי שטח ומטה ואתגר התעסוקה צריך לחול על כל החברה.
אבי ילאו, מנכ"ל הל"ה, למען החינוך בשכונות ובעיירות הפיתוח וביישובים ערבים, הוסיף בדיון כי "ישנו שיטור יתר וסטיגמות בקרב המשטרה ובקרב מערכת המשפט. כולם ניזונים מהסטיגמות שיש על נערים ממוצא אתיופי. אנו נמצאים בנקודת זמן בה יש הקצנה בשיח ומערכת המשפט חוטאת לתפקידה".
"כשיש קבוצה של בני נוער שלא חשה חלק מהחברה זו אחריות החברה, על כל חלקיה, להחזיר אותם אל חיקה" אומרת עו"ד ורד וינדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, "לא מספיק להציע פתרונות לאחר הדרדרות לעבריינות אלא יש לפעול לקידום תחושת השייכות ולמנוע אפליה בכל המערכות החברתיות הסובבות אותם בחיי היומיום".

תאריך:  20/09/2016   |   עודכן:  20/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמי  פלמור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פי 3.5 עונשי מאסר לקטינים אתיופים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מגלה: השרים כחלון וכץ הבטיחו לבטל את ההתייקרות בביטוח רכב, אך לא קיימו את ההבטחה    זו הסיבה להתייקרות ביטוח הרכב לעובדי המדינה ב-6%, כפי שפרסמנו בלעדית
עידן יוסף
כך רואה משרד המשפטים את הצעת החוק לפיה גוף שיוציא מעל 100,000 שקל במטרה להשפיע על הבחירות יוגדר כגוף פעיל בבחירות    קיש: ההצעה נעה בין הטיפות    רוזין: סתימת פיות של כל מי שמשמיע ביקורת נגד שלטון הימין
עידן יוסף, איציק וולף
אובמה: על ישראל להפסיק להתנחל באדמות הפלשתינים    שגריר ישראל באו"ם: הגיע הזמן להפסיק את האובססיה המטורפת כלפי ישראל    מהלך פלשתיני חדש לשיתוק ענף הכדורגל בישראל
אלעזר לוין
תגובות חריפות על נסיונו של שר האוצר לאסור על השמאי הממשלתי הראשי לפרסם את מחירי הדירות    "כמו במשטרים אפלים"    כחלון מיואש וחסר אונים"    "הורגים את השליח"
אלעזר לוין
מומחה לדיני ביטוח מנתח את המצב הביטוחי המורכב שנוצר עם ההתמוטטות ברמת החייל    המבטחים - מגדל ומנורה    הנזקים: בנייה מחדש, הפסד דמי שכירות וארנונה, בעיות לשוכרי חניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il