X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות טענה להפרת חובת דיווח

בבילון נקנסה במיליון שקל

החברה תשלם לרשות ני"ע קנס מינהלי בלא להודות בטענות נגדה נועם לניר ישלם 150,000 שקל, אלון כרמלי ישלם 250,000 שקל, ושנית פאר-צפוני - 75,000 שקל
▪  ▪  ▪
לניר. חתם על הדוח
עיצום כספי על מניפולציה
איתן שליסלברג, משקיע מנוסה בניירות ערך, ישלם קנס מינהלי של 180,000 שקל בשל ביצוע 352 עסקות עצמיות ב-2.8 מיליון שקל בשנת 2014. הוא הודה, כי הפעולות שביצע השפיעו על שערי המניות בהן פעל. ההסדר עם שליסלברג אושר (21.9.16) בידי מותב ועדת האכיפה המינהלית, בראשות השופט בדימוס זאב המר, ולצידו ד"ר לאה פסרמן וד"ר מאיר סוקולר.
הוועדה קיבלה את עמדת הרשות לכך שייחסה לשליסלברג רק את העסקות העצמיות שהשפיעו במישרין על שער ניירות הערך, ולא את שאר העסקות, שכן ניפוח המחזורים אינו משפיע על נגזרים שהם אופציות המצויות "מחוץ לכסף". עם זאת, עסקות אלו הובאו בחשבון לעניין העיצום הכספי, כמו גם העובדה ששליסלברג ידע מה מותר ומה אסור לו לעשות.
שליסלברג טען, כי בצע את העסקות העצמיות כדי ליצור מגן מס בחשבון מסוים כנגד רווח שנוצר בחשבון אחר, וגם כאשר נדרש להגדיל בטחונות בבנקים בחשבון מסוים. המותב קבע, כי שני אלה אינם נימוקים מקלים. המותב העיר, כי בדרך כלל יש לחשב את הרווח לצורך קביעת העיצום, אך הדבר לא היה מעשי במקרה הנוכחי. שליסלברג יוצג בידי עו"ד אסף ברם.

חברת בבילון תשלם לרשות ניירות ערך קנס מינהלי של מיליון שקל על הפרת חובות דיווח. מותב האכיפה המינהלית של הרשות אישר (22.9.16) את ההסדר עם החברה. היו"ר ובעל השליטה, נועם לניר, ישלם 150,000 שקל; המנכ"ל דאז אלון כרמלי ישלם 250,000 שקל; המנכ"ל היום וסמנכ"ל הכספים דאז, שנית פאר-צפוני, תשלם 75,000 שקל.
בבילון התחייבה לנקוט באמצעים למניעת הישנות ההפרה על-ידי ריענון נוהל דווחים מיידיים ועיצובו כנוהל חדש. החברה ובכיריה הודו במלוא העובדות, אך לא הודו שהן מהוות הפרות של אי-הגשת דוח ופרט מטעה בדוח תקופתי, כפי שטענה הרשות.
בשנת 2012 נבעו 95% מהכנסותיה של בבילון מתחום השיווק והפרסום באינטרנט. 92% מההכנסות נבעו משימוש ביישומי חיפוש של בבילון על-ידי משתמשים שהתקינו תוכנת תרגום חינמית של בבילון או תוכנה אחרת. החיפוש נעשה באמצעות מנועי חיפוש של ספקי חיפוש עימם התקשרה בבילון, וביניהם גוגל; ההכנסות מענקית החיפוש היוו 83% מהכנסותיה של בבילון.
עד לפברואר 2013, מנגנון ההתקנה של תוכנות החינם ביחד עם יישומי החיפוש של בבילון, ככל שהדבר נוגע לגוגל, היה מנגנון "Opt-out". גולש אשר התקין תוכנת חינם במחשבו ולא סירב באופן אקטיבי להגדרות ברירת המחדל של התוכנה, מנגנון המכונה "Opt-out", הותקנו במחשבו יישומים נוספים, ביניהם יישומי החיפוש של בבילון.
ב-20.11.12 קיבל כרמלי מכתב מגוגל בנוגע למספר שינויים במדיניותה, על-ידי שינוי מסמך הנחיות היישום ללקוח. על-פי המכתב, השינוי בהנחיות היישום ללקוח ייכנס לתוקף ב-16.12.2012, בעוד אכיפת השינוי על-ידי גוגל בפועל תחל ב-1.2.2013. בין היתר, שינתה גוגל את פרשנותה ומדיניותה העקרונית מול חברות התוכנה בכל הנוגע למנגנון ההתקנה של תוכנות, כך שברירת המחדל בהתקנה באמצעות שותפי הפצה שונתה. במקום שהמשתמש יצטרך לסרב אקטיבית להורדת התוכנה ולהתקנת היישומים הנוספים (מנגנון התקנה Opt-out), הוא יצטרך להסכים אקטיבית להתקנתן (מנגנון התקנה Opt-in).
בנוסף לכך, שינתה גוגל גם את ברירת המחדל בהתקנת היישומים הנוספים של בבילון (סרגל כלים, שורת חיפוש ודף הבית שהוא דף חיפוש) וכן קבעה שינויים שיקלו על המשתמש המעוניין להסיר את התוכנה ממחשבו. בנוסף קבעה גוגל, כי על בבילון לקיים בעצמה הסכם ישיר מול מפתחי האפליקציות, וזאת במקום ההסכמים שנערכו איתם על-ידי שותפי ההפצה של בבילון.
הרשות סבורה, כי מדובר היה במידע מהותי שבבילון הייתה חייבת לדווח עליו, בשל התלות הרבה שלה בהכנסות מגוגל. הרשות הסתמכה בין היתר על המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הפיתוח העסקי, אשר הביעו חשש להמשך שיתוף הפעולה עם גוגל ולפגיעה בעסקי בבילון. אינדיקציות נוספות היו הפעולות שננקטו עם קבלת מכתב שינוי המדיניות וביניהן התבקש אישור מגוגל לתצורה של מנגנון "כפתור אפור" שתקטין את השפעת שינוי המדיניות; נעשו ניסיונות להגיע להסכם עם יאהו ספק עיקרי במקום גוגל; ונעשו ניסיונות לדחיית מועד הטמעת שינוי המדיניות.
ב-16.12.2012 פורסמה באתר "כלכליסט" ידיעה העוסקת בשינוי המדיניות של גוגל במסגרת הסכם ה-AFS. נאמר בה, כי שינוי המדיניות עלול להוביל לירידה של 20%-15% בהכנסות ענף תוכנות החינם בישראל ובכך לפגוע במרבית החברות הפעילות בתחום, ובהן בבילון. באותו יום ירדה מניית בבילון ב-9.2%, וגם זו - לדעת הרשות - אינדיקציה למהותיות של המהלך והמידע עליו.
בבילון הגישה ב-18.2.13 את הדוח השנתי שלה לשנת 2012, אותו הכינה פאר-צפוני ואשר נחתם בידי לניר וכרמלי. לעמדת הרשות, שינוי המדיניות של גוגל הוצג בו באורח עמום, לא הוסבר מה טיבו, והדוח לא כלל את המידע בדבר הירידה הצפויה ברבעון העוקב בהכנסות החברה, כפי שהוצגה על-ידי כרמלי בישיבת דירקטוריון סמוכה. להפך: בדוח נכללה אמירה עמומה חיובית ביחס להשלכותיו על הכנסות החברה כתוצאה משינוי מדיניות זה, אשר ישפרו את השקיפות וחווית המשתמש. ביום פרסום הדוח ירדה מניית בבילון ב-7.2%, ולמחרת - ב-3.3% נוספים. הרשות מציינת, כי הכנסותיה של בבילון מגוגל צנחו ל-45% מכל הכנסותיה, ובשנת 2013 ירדו הכנסות החברה ב-13.6%.
חברי מותב האכיפה נחלקו בשאלה האם חובת הדיווח המיידי קמה מיד עם קבלת המכתב מגוגל בנובמבר 2011, או שהתגבשה במועד כלשהו בשבועות שלאחר קבלת המכתב כאשר התבהרה התמונה ביחס להשלכותיו. היו"ר, השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, סברה שבבילון הייתה חייבת לדווח מיידית על המכתב. חברי המותב עו"ד ורו"ח אייל נייגר ורו"ח רוני טלמור סברו, כי המידע הפך למהותי זמן מה לאחר מכן, כאשר נוכחה החברה לדעת, כי דרכי הפעולה שנקטה להתמודדות עם הבשורה רק מיתנו את התממשות הסיכון שהיה לפגיעה בהכנסותיה.
את בבילון, לניר וכרמלי ייצגו עוה"ד נבות תל-צור, ירון ליפשס וליה גוני, ואת פאר-צפוני - עו"ד שרון קלינמן.

תאריך:  25/09/2016   |   עודכן:  25/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט דחה את מתן התשובה לכתב האישום ולא קבע מועד חדש    הפרקליטות: סניגוריו של הרב הראשי לשעבר קיבלו את כל חומר החקירה
איתמר לוין
עומר אבו-סארא נשא נאום אנטישמי ארסי בהר-הבית, זמן קצר לאחר חטיפת הנערים    בית המשפט: נאומים כאלה מניעים ומעוררים רבים לבצע מעשי טרור נפשעים
אלעזר לוין
תרכוש 77% ממניות החברה תמורת השקעה של 50 מיליון שקל    אמיר נחום, כיום בעל 45%, יהפוך לבעל מניות קטן    גם אורי דורי ידולל    אופציה להשקיע עוד 45 מיליון    ידחו פירעון אג"ח
יצחק דנון
הסכום המבוקש: 5.8 מיליון שקל    הטענה: הרשות מטילה באופן אוטומטי קנסות על איחורים בדיווח למס שבח, גם אם מדובר בפרטים שוליים ובהשמטות בתום לב
יצחק דנון
אברהם ז'אן תובע מהמשטרה 500,000 שקל, בטענה שנעצר בחשד לזיוף מסמכים וקבלת שוחד - בעוד שבדיקה במשרד הרישוי הייתה מעלה שמדובר בכשל במחשב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il