X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שותפות לוויתן חתמה עם חברת החשמל הלאומית הירדנית על חוזה להסכם ייצוא גז טבעי מישראל לירדן ההסכם מותנה באישורים רגולטוריים בישראל ובירדן
▪  ▪  ▪
'יציאה' בגבול ישראל-ירדן [צילום: פלאש 90]

שותפות לוויתן הודיעה (יום ב', 26.9.16) על חתימת הסכם מפורט לאספקת גז טבעי ממאגר לוויתן לחברת החשמל הלאומית הירדנית. מדובר בהסכם לייצוא גז טבעי במשך תקופה של כ-15 שנה לאחר תחילת האספקה המסחרית או כאשר היקף האספקה כולל יהיה כ-BCM 45 (מיליארד מטר מעוקב).
האספקה על-פי הסכם הייצוא צפויה להתחיל עם תחילת האספקה ממאגר לוויתן והשלמת מערכות ההולכה הנדרשות להולכת גז טבעי בישראל ובירדן. הירדנים ישלמו על כמות שנתית מינימלית של גז. עוד נקבע בהסכם כי הגז הטבעי יסופק לירדנים באמצעות 'יציאה' ממערכת הולכת הגז הישראלית בגבול ישראל-ירדן.
מחיר הגז שנקבע בהסכם הייצוא מבוסס על מחיר המוצמד למחירי חבית נפט מסוג ברנט (Brent) וכולל "מחיר רצפה" ודמי הולכה. שותפי לוויתן מעריכים כי היקף ההכנסות המצטבר ממכירת גז טבעי ל-NEPCO עשוי להסתכם בכ-10 מיליארד דולר אמריקנים. זאת בהנחה שהירדנים יצרכו את הכמות החוזית הכוללת, ועל בסיס הערכת השותפות לגבי מחיר הגז הטבעי במהלך תקופת ההסכם. בהודעת השותפות נמסר עוד כי ההכנסות בפועל יגזרו ממכלול גורמים, לרבות כמויות הגז שתירכשנה בפועל על-ידי הירדנים ומחירי הברנט בעת המכירה.
הסכם הייצוא כולל מספר תנאים מתלים, שעיקרם קבלת החלטת השקעה סופית (FID) לפיתוח לוויתן על-ידי שותפי לוויתן, קבלת אישורים רגולטוריים וממשלתיים בישראל ובירדן, חתימה על הסכם הולכה בין חברת השיווק לבין נתג"ז וכן חתימה על הסכם הולכה בין חברת החשמל הירדנית לבין חברת ההולכה הירדנית. חברת השיווק תרכוש את הגז הטבעי משותפי לוויתן לצורך מכירתו ל-NEPCO במסגרת הסכם הייצוא, באותם תנאים.
ביני זומר, מנהל נובל אנרג'י ישראל, ברך על חתימת החוזה עם ירדן ואמר כי החברה ושותפיה ממשיכים לקדם את פרויקט לוויתן. "מדובר באירוע היסטורי בשל תרומתו האדירה לפיתוח תעשיית גז ונפט בישראל. השפעתו החיובית על הכלכלה, הסביבה והביטחון האנרגטי של ישראל וחשוב מכל על חיזוק הקשרים עם מדינות שכנות", אמר. לדבריו, נובל אנרג'י גאה להיות שותפה של מדינת ישראל ואזרחיה בפיתוח תעשיית גז ונפט ומצפה להרחיב את התועלות הללו באמצעות הגדלת השוק המקומי כמו גם ייצוא למדינות שכנות.

תאריך:  26/09/2016   |   עודכן:  26/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הודיע כי לא יישאר בכנסת כדי לשמוע נאום של מכחיש שואה ומסית לרצח יהודים    על עמונה וחוק ההסדרה: שבע רצון מזה שראש הממשלה זורם עם הכיוונים שאנחנו מעלים
אביתר בן-צדף
למרות שהמטוס קיבל כשירות כמטוס קרב רק לפני כחודשיים    הבעיה ב-57 מטוסים, ש-42 מהם עדיין בייצור ובהרכבה
אביתר בן-צדף
לא נמסר מה הטענות נגד הגנרל. גם לא פורסם מי ימלא את מקומו
אלעזר לוין
יו"ר הקואליציה דוד ביתן מחפש דרך לחלץ את שר האוצר מההתנגדות למס דירה שלישית    הצעותיו: המס יחול רק על דירות בשווי 20 מיליון, שיעור מס שבח יופחת (בהמשך להצעת ח"כ זוהר), והמס ההתחלתי על הכנסות משכר דירה יועלה ל-15%    לכל הצעה - הבעיה שלה
מירב ארד
בדרך כלל הדבש נמכר באריזות קטנות יותר מ-1 ק"ג, ועל הצרכן לבחון האם המחיר הוגן לפי מפתח של עד 34 שקלים לק"ג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il