X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ איתן כבל בישיבת נשיאות לשכת המסחר עם עוד אוריאל לין [צילום: ליאת מנדל]
ח"כ כבל על המחסור בעוף בחג:
"קנוניה של מי שמעוניינים לגזור קופון"
הבהיר: מעדיפים למכור עוף קפוא שנשאר במלאי על מצב החקלאות אמר: "פאתטי שנתניהו מתפאר בפני העולם בהישגי החקלאות הישראלית ומנגד דורס אותה יום-יום עם החלטותיו"

הנשיאות המורחבת של איגוד לשכות המסחר אירחה (יום א', 25.9.16) את ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה, לדיון בנושאים הבוערים שעל סדר יומו של המגזר העסקי ונמצאים בתחומי טיפולה של הוועדה.
כבל התייחס בדבריו לגבי המחסור במזון טרם ראש השנה ואמר: "אין מחסור בעופות, יש עודף. מדובר בקנוניה של מי שמעוניינים לגזור קופון על גבם של האזרחים, ולמכור עוף קפוא שנשאר במלאי. השוחטים יעבדו כמה משמרות שידרשו, יש מספיק עופות למאכל".
יו"ר התאחדות החקלאים החדשה באיגוד לשכות המסחר, אברהם דניאל, התריע בפני ח"כ כבל כי מחירי הירקות והפירות צפויים לעלות עקב היעדר מדיניות ממשלתית בעניין החקלאים. דניאל ביקש מוועדת הכלכלה לקיים דיון בשאלה האם מדינת ישראל בכלל מעוניינת בקיומה של חקלאות מקומית.
ח"כ כבל השיב לדברים אלה כי "פאתטי שנתניהו מתפאר בפני העולם בהישגי החקלאות הישראלית ומנגד דורס אותה יום-יום עם החלטותיו. נושא החקלאות המקומית יעלה לדיון בוועדה במושב הקרוב ואין ספק שעל המדינה להחליט בין התנגשות של אינטרסים - יצרנים מקומיים, יבואנים וצרכנים".
"בקרוב דיון לבירור הסיבות לפערים בדרישות היצרנים
ח"כ כבל ציין בעניין תחושתם של נציגי המגזר העסקי כי דיוני ועדת הכלכלה נגועים בפופוליזם, ואינם מטים אוזן קשבת גם לבעיות המגזר העסקי: "בשנים האחרונות נוצרה בציבור תחושה של חוסר הוגנות ופערים גדולים מידי במחירים בארץ לעומת המחירים בחו"ל. ייתכן שהרשתות הקמעונאיות אינן אשמות בכך, אך יש לרדת לעומק הסוגיה. לפיכך, במושב החורף הקרוב אקיים שימוע שיכלול סדרת דיונים מקיפה כדי להבין אחת ולתמיד מה הסיבות לפערים בדרישות היצרנים, היבואנים והצרכנים". לדבריו של ח"כ כבל, במקום בו אין תחרות, גם לפתיחת השוק לייבוא אין משמעות, לכן יש להבין אילו שינויים עוד נדרשים.
רמי לוי, בעלי רמי לוי שיווק השקמה, השיב לכבל בעניין זה באומרו כי ישנם מגוון מוצרים שהמדינה עודנה גובה עליהם מס גבוה מידי וכך מחירם נותר יקר, לדוגמה דגים מיובאים. עוד הוסיף לוי כי "חוק המזון החדש השיג את ההפך ממטרתו, שהייתה להוריד את מחירי המזון". לוי ביקש לדעת "האם מיושם הסעיף בחוק שדורש דיווח של שר הכלכלה לוועדת הכלכלה אודות הצלחתו של החוק ביצירת תחרות שתטיב עם העסקים הקטנים והבינוניים".
ח"כ כבל השיב כי "אין אפילו שר לבוא איתו בדברים... ולכן לא הכרתי דרישה זו. עם זאת, עבר כבר מספיק זמן ולכן הוועדה תבקש עבודה בנושא ממכון המחקר של הכנסת על-מנת לבחון האם החקיקה נתנה אותותיה ותוצאותיה".
נשיא האיגוד אוריאל לין התייחס לצמיחת המשק ולקידום המגזר העסקי, והדגיש כי "קיימת מידה מסוימת של עיוורון בכנסת, בממשלה ובבנק ישראל בכל הנוגע לתהליכים הפוגעים ושוחקים את המגזר העסקי. הליכי שחיקה אלה, שכבר הביאו להפסקת הצמיחה של המגזר העסקי, יגררו אותנו למשבר".

תאריך:  27/09/2016   |   עודכן:  27/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קנוניה של מי שמעוניינים לגזור קופון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש: שוישה נהג בחוסר תום לב, הפר חובות מקצועיות ואתיות, ניסה להוציא מלקוחו רבבות שקלים שלא הגיעו לו ולא ניתן לסמוך על אמינותה של עדותו
אלעזר לוין
עסקה יזמית משותפת ראשונה של שתי החברות    ישלמו 101 מיליון שקל, ועוד 25 מיליון שקל לשיפוץ, בעד מלון גראן אטלנטה, ליד אצטדיון ריאל מדריד    חברה בשליטת פתאל תשכור את המלון בחוזה לטווח ארוך, בדמי שכירות של 8.6 עד 9.15 מיליון שקל לשנה
איתמר לוין
יו"ר חברת ההשקעות אזימוטליין, גדעון מורן, והסמנכ"ל עופר איתן מואשמים בניצול מידע פנים על הצעת רכש של חברת זוקו
איתמר לוין
ביהמ"ש יכריע בשלושה ערעורים: ערעורו של אולמרט על הרשעתו בפרשת טלנסקי ושמונת חודשי המאסר שנגזרו אליו, וערעורי המדינה על זיכויו בפרשת ראשונטורס ועל קולת עונשו בפרשת מרכז ההשקעות
יפעת גדות
דורש עמידה בתקני פליטה מחמירים, התקנה לראשונה של מערכות לניטור מזהמים על הגדר ודיווח ישיר לציבור על תקלות    השר זאב אלקין: "יש משבר אמון לאור הסתרת המידע על-ידי מפעל כאו"ל מקבוצת בז"ן - נפקח ונאכוף, מפעלים שיסתירו מידע - ישלמו את המחיר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il