X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסדר שהוגש לבית המשפט: בן-זקן ישלם קנס של 65,000 שקל ויישלח לארבעה חודשי מאסר - אך אלו יהיה בחופף לעונש המאסר שנגזר עליו בשל עבירות ניירות ערך
▪  ▪  ▪
בן-זקן. מידע פנימי [צילום: פלאש 90]

ג'קי בן-זקן ישלם קנס של 65,000 שקל על חלקו בפרשת בנימין בן-אליעזר - קובע הסדר טיעון שאושר (יום ה', 29.9.16) בידי שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא. בן-זקן גם נשלח לארבעה חודשי מאסר, אולם עונש זה יהיה בחופף ל-26 חודשי המאסר שגזר עליו בית המשפט העליון בשל עבירות ניירות ערך, ואשר אותו יחל לרצות ב-1.12.16.
בן-זקן היה בתקופה הרלוונטית מבעלי חברת שמן משאבי נפט וגז, ושותפו של אברהם ננישקווילי - המואשם במתן שוחד לבן-אליעזר המנוח. בכתב האישום נטען, כי השניים פעלו מול פואד וראש לשכתו, איילת אזולאי, כדי שיפעלו לטובת חברת שמן כאשר שימש בן-אליעזר כשר התשתיות וכשר התמ"ת.
לטענת המדינה, בן-זקן רתם את אזולאי לפעול עימו בשורה של פעולות המהוות הפרת אמונים מצידה, תוך ניצול מידע פנימי שהגיע אליה מכוח תפקידה. פעולות אלו נועדו לקדם את רצונם של נניקשווילי ובן-זקן להעביר את רשיון הקידוח "מד אשדוד" מחברת ACC, בה היו שותפים עם חיים ליבוביץ, לחברת שמן השייכת להם לבדם. המדינה טוענת, כי בן-אליעזר הפעיל את קשריו עם חברת נובל אנרג'י, כדי שזו תחבור לשמן וכך תעמוד האחרונה בתנאים לקבלת הרישיון.
בנוגע לבן-זקן נטען בכתב האישום, כי אזולאי הדליפה לו מידע מישיבת מועצת הנפט שהתקיימה במארס 2011, בסיומה דחתה המועצה את בקשתה של שמן. בעקבות זאת, החל בן-זקן "לפעול בכל ערוץ אפשרי" - באמצעות אזולאי, באמצעות באי-כוחו וב"הפעלת לחץ פסול בעצמו" - כדי לשכנע את חברי המועצה לשנות את דעתם. ביולי 2011 התכנסה המועצה בהרכב אחר וקיבלה את בקשתה של שמן. המדינה ייחסה לבן-זקן מרמה והפרת אמונים.
בהסדר הטיעון הודה בן-זקן בסיוע להפרת אמונים, כאשר הושמט יסוד המרמה והביצוע בצוותא הוחלף בסיוע. התובעת, עו"ד שרון כהנא, אמרה שהמדינה רואה חשיבות רבה בכך שמדובר בהרשעה ראשונה מסוגה של מי שאינו עובד ציבור, ובכל זאת מורשע בהפרת אמונים. לדבריה, בכך עובר מסר שמדובר בקשרים פסולים שהמעורבים בהם ייענשו. הסניגור, עו"ד ירון קוסטליץ, עמד על כך שהמדינה לא העמידה לדין את מי שהדליף לאזולאי את המידע מתוך ישיבת מועצת הנפט.

תאריך:  29/09/2016   |   עודכן:  29/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בן-אליעזר
איתמר לוין
המדינה: יש מקום למצות את הדין עם מי שלשיטתנו נתנו שוחד לשר המנוח    חלק מהנאשמים צפויים להעלות טענות נגד המשך הדיון
יואב יצחק
גם בימיו האחרונים המשיכו פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ליאת בן-ארי לנגוס בזכויותיו החוקיות    בניגוד לחוק - המחייב עיכוב הליכים במצבים רפואיים סופניים, הם ניסו לסחוט את בן-אליעזר: נפעל לעיכוב הליכים רק אם תסכים לחתום על מסמך שיפליל את נינקאשווילי, מוצפי ובן-זקן    בן-אליעזר דחה את הדרישות וטען: לא ביצעתי עבירות פליליות, למעט עבירת אי-דיווח; לא אחתום על מסמך שאיני מאמין בו
איתמר לוין
מה הקשר בין פטירתו של בנימין בן-אליעזר בתחילת השבוע לפתיחתה של שנת הלימודים בסיומו? - החובה להיות בני אדם. כמה מחשבות ולקחים, גם לקראת ימי הרחמים והסליחות הבאים עלינו לטובה
עידן יוסף
פוליטיקאים מימין ומשמאל הזכירו את פועלו למרות החשדות הפליליים באחרית ימיו    "שום דבר לא יקח ממנו את מה שנתן למדינת ישראל. נזכור לו את הדברים הטובים והחשובים שעשה"
איתמר לוין
שר הביטחון לשעבר סבל בשנים האחרונות משורה של מחלות    המדינה סירבה לעכב את ההליכים נגדו בשל מצב בריאותו    נראה שגם יתר הנאשמים בפרשה לא יישפטו כעת
רשימות נוספות
ביהמ"ש רומז: פואד לא יכול לעמוד לדין  /  איתמר לוין
שגיא: שבן-אליעזר יתייצב לפחות פעם אחת  /  איתמר לוין
פואד ייבדק בידי מומחה של המדינה  /  איתמר לוין
החמקנים  /  אריה אבנרי
המתעתעים  /  אריה אבנרי
מלכוד פואד   /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il