X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקרים הראו, שאכילה של לפחות תפוח אחד ביום, הפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן ריאות, בסוגי סרטן שונים של מערכת העיכול ובסרטן השד
▪  ▪  ▪
שלבו את התפוחים בתפריט היומי [צילום: פלאש 90]

אכילת תפוחי-עץ עשויה להפחית את הסיכון ללקות בסוגים שונים של סרטן. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת פרוג'ה באיטליה.
תוצאות המחקר מסתמכות על מטה אנאליזה של 41 מחקרים שנערכו באירופה, המזרח הרחוק, דרום אמריקה ואפריקה, בשנים 2014-1994. המחקרים נערכו בקרב מדגם מייצג של נשים וגברים בני 18.
במסגרת המחקרים, צריכה גבוהה של תפוחים הוגדרה, למשל, כאכילה של לפחות תפוח אחד ליום או יותר או לחלופין, מספר תפוחים במהלך השבוע. בחלק מהמחקרים, רמות צריכה נקבעו בגרמים, כאשר צריכה גבוהה הוגדרה כאכילה של 25 גרם תפוחים לפחות מדי יום. צריכה נמוכה של תפוחים הוגדרה כאכילה של תפוח אחד בשבוע או פחות.
משקלול נתונים של 10 מחקרים בתחום עולה, כי צריכה גבוהה (אכילה של לפחות תפוח אחד ליום), הפחיתה את הסיכון לסרטן ריאות ב-12%, בהשוואה לצריכה נמוכה של תפוחים.
משקלול נתונים של 15 מחקרים עולה, כי צריכה גבוהה (אכילה של לפחות תפוח אחד ליום), הפחיתה את הסיכון לסוגי סרטן שונים של מערכת העיכול, כגון: סרטן הוושט, סרטן המעי הגס, סרטן הלבלב, סרטן הפה - ב-28%, בהשוואה לצריכה נמוכה של תפוחים.
משקלול נתונים של שמונה מחקרים עולה, כי צריכה גבוהה של תפוחים, הפחיתה את הסיכון לסרטן שד ב-11%, בהשוואה לצריכה נמוכה של תפוחים.
מנתוני המחקרים עולה, כי לא נמצא קשר בין אכילת תפוחים לבין ירידה בסיכון לחלות בסרטן הערמונית. כמו-כן, לא התאפשרו עיבודים סטטיסטיים לגבי סוגי סרטן אחרים לגביהם נערך רק מחקר אחד בלבד.
מנתוני מועצת הצמחים, ענף הפירות עולה, כי בתפוח עץ בינוני יש כ-81 קלוריות, כ-0.27 גרם חלבון, כ-0.49 גרם שומן, כ-21.05 גרם פחמימות וכן סיבים תזונתיים, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, נתרן, אבץ, ויטמין C, ויטמין B1, B2, B6, B12, ויטמין A ועוד.
מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, מסרה: "תוצאות המחקר מוכיחות את הקשר הישיר בין תזונה להפחתת הסיכון לחלות בסרטן ומצטרפות להמלצה שלנו לשמירה על אורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית, משקל גוף תקין, תזונה בריאה ומאוזנת, הגבלת אלכוהול והימנעות מעישון, אשר ביכולתם להפחית את הסיכון לחלות. על-פי המחקר, שילוב תפוחי עץ בתפריט היומי עשוי להפחית את הסיכון לחלות בסרטן".

המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת המדעי לבריאות הציבור ולתזונה Public Health Nutrition ותורגם על-ידי מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן
תאריך:  05/10/2016   |   עודכן:  05/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
590 מיליון שקלים הועברו בתחילת השבוע    החוב עומד על כ-2 מיליארד שקלים    יתרת החוב תועבר ב-48 תשלומים שווים
עידן יוסף
בעימות טלוויזיוני בין המתמודדים לתפקיד סגן הנשיא אמר קיין אמר כי טראמפ יהווה סיכון לביטחון ארה"ב, וכינה אותו "משפיל נשים ומיעוטים שאינו משלם את מיסיו"    פנס האשים את קלינטון בכך שחלקים גדולים במזה"ת נמצאים ב"סחרור מחוץ לשליטה"
אביתר בן-צדף
ביום רביעי שעבר דחו בית הנבחרים והסנאט ברוב גדול את הוטו, שהטיל הנשיא אובמה על החוק, שמתיר לאזרחים אמריקניים לתבוע בבתי-משפט אמריקניים את ממשלת סעודיה על חלקה באירועי ספטמבר 2001    הבית הלבן התריע, כי ביטול הווטו הנשיאותי ישפיע לרעה על יחסי ארצות-הברית-סעודיה ועל שיתוף הפעולה של ריאד בלוחמה נגד טרור ברחבי העולם
אביתר בן-צדף
החשיפה תסכן את שלום החניכים, טען הרוב    בית-הספר השנוי במחלוקת נוסד בשנת 1946, והכשיר אנשי צבא מאמריקה הלטינית ומארצות הים הקריבי    הפנטגון הפסיק לפרסם את רשימת החניכים במוסד אחרי שנת 2005 בטענה, שהפרסום חושף אותם למעשי עוינות של ארגוני טרור ושל סוחרי סמים
יצחק דנון
תאגיד המים הירושלמי דורש מהאוניברסיטה 125,000 שקל    טוענת: הדרישה מתייחסת למבנים שהוקמו לפני עשרות שנים בשלושת הקמפוסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il