X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת מתד תבעה מהמדינה 52 מיליון שקל בטענה ששינתה משיקולים זרים את המפרט לחלונות - אך ביהמ"ש קבע שאין כל יסוד לטענותיה
▪  ▪  ▪
הגנה כפולה? [צילום: פלאש 90]
למה נדרש עשור?
התביעה הוגשה בשנת 2006 ופסק הדין ניתן בשלהי 2016. לא ברור ממנו מדוע נדרש לשופט ישעיהו שנלר עשור שלם להכריע בתביעה בה היו עשרה עדים והוגשו בעיקר מסמכים, בלי חוות דעת מומחים ובלי מחלוקות עובדתיות עמוקות מדי.

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ישעיהו שנלר, דחה (19.9.16) תביעה בסך 52 מיליון שקל שהגישה יצרנית החלונות מתד נגד משרד הביטחון, בנוגע לאיפיונים שנדרשו מחלונות שאושרו לשימוש בממ"דים בסוף שנות ה-90.
מתד טענה, כי בשנת 1999 שינה פיקוד העורף את המפרט שקבע שנתיים קודם לכן, וזאת כדי להכשיר את החלונות שייצרו מתחרותיה - ארפל וקליל. לשיטתה של מתד, היה על פיקוד העורף לדרוש שחלונות הממ"דים יתנו הגנה מפני נשק כימי גם לאחר הדף חיצוני חזק שיגרום נשק קונבנציונלי, וההקלה שניתנה בשנת 1999 ביטלה דרישה זו וגרמה לה נזקים כבדים.
שנלר קבע, כי לא זו בלבד שאין לקבל את פרשנותה של מתד - לאור גלגולי האיומים והמענה להם, כפי שהוצגו בפניו - אלא שגם מדובר בפרשנות שנולדה בדיעבד. מתד לא הוכיחה כלל את טענותיה הקשות כלפי האחראים על הנושא בצה"ל ובמשרד הביטחון - טענות שמשמעותן הייתה הפקרת ביטחון הציבור משיקולים זרים.
עוד אומר שנלר, כי מתד לא הוכיחה שהיא פיתחה חלון שהיה עומד באותן דרישות המחמירות, ודי בכך כדי לדחות את תביעתה. גם בזמן אמת, ממשיך שנלר, קבעה ועדה מקצועית (ועדת גזית), כי דרישותיו של פיקוד העורף בתחום החלונות היו ראויות ומספקות, ולא עלתה כל דרישה למתן הגנה כפולה כפי שסברה מתד.
שנלר גם מצא, כי קשה לקבל את התנהלותה של מתד, אשר לטענתה השקיעה סכומים ניכרים בפיתוח החלון - מבלי לברר כלל האם יש בו צורך. לפחות עד שלב מסוים פעילותה נעשתה במסתרים ולא תועדה בכתב, למרות תלונותיה הרבות נגד האיפיונים שנקבעו לחלונות. הוא גם התקשה להבין מדוע התביעה הוגשה רק בשנת 2006, ארבע שנים לאחר שוועדת גזית אימצה את עמדת פיקוד העורף.
עדותו של בעלי החברה ומנכ"לה, אהרון טביביאן, הייתה עדות יחידה של בעל דין, בעוד המדינה הציגה שורה של עדים מקצועיים שעסקו בנושא. המסמכים וההתרשמות מן העדים הובילו גם הם את שנלר למסקנה לפיה יש לדחות את התביעה. מתד חויבה בתשלום הוצאות בסך 150,000 שקל. את מתד ייצג עו"ד אבי שרף, ואת המדינה - עוה"ד עדי בר-טל וארז שטיינברג.

תאריך:  10/10/2016   |   עודכן:  10/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישעיהו שנלר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חברת ההסעות גדי מחלב העלתה טענות קשות נגד זכייתה של חברת מיצויוסי בשני מכרזים של חברת החשמל - אך ביהמ"ש קבע שלא היה להן כל בסיס
איתמר לוין
המשטרה עצרה אדם על בסיס צו שלא היה בתוקף, לא בדקה את תוקפו והתעלמה מטענותיו המוצדקות לפיהן לא הפר את הצו    התוצאה: תשלם פיצוי של 3,400 שקל
אביתר בן-צדף
חיל-הים האמריקני אינו מסוגל לקבוע מתי תימסר לו נושאת-המטוסים החדישה, ותצא לים למבחנים    פורד אמורה להיכנס לשירות בשנת 2019 במקומה של נושאת-המטוסים הוותיקה אנטרפרייז
איציק וולף
ח"כ יהודה גליק מאשים את השופטת חגית מאק-קלמנוביץ' בהעדפת גרסאות המוסלמים בכל הנוגע להר-הבית    מספר כיצד לעגה לו והרחיקה אותו מהר-הבית למרות שהיה המותקף וטוען - נתת רוח גבית למתנקש שניסה לרצוח אותי    "דם שני ההרוגים אתמול מרוח על ידייך"
עידן יוסף
אסיר ביטחוני הצליח לחמוק לפני כחודש דרך תא אוורור באגף שבו הוחזק    קצין בודק שמינתה נציבת שב"ס המליץ להדיח גם את קצין האג"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il