X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרפובליקנים הפנו את כספם לעבודת שטח, לעומת עשרות מיליוני דולרים שהזרימו לפרסומות בקמפיינים הקודמים המפלגה: ההחלטה התקבלה בלי קשר לטראמפ
▪  ▪  ▪
עצרת של טראמפ בפלורידה [צילום: איוון ווצ'י]

המפלגה הרפובליקנית לא השקיעה דבר בפרסומות טלוויזיוניות עבור דונלד טראמפ - הרבה לפני פרשת הקלטת שלו. כך מעלה (יום ה', 13.9.16) ניתוח של האתר Politico.
הניתוח מעלה, כי ההימנעות של המפלגה החלה כבר מאז טראמפ נבחר רשמית למועמדה לנשיאות, לפני שלושה חודשים. Politico מציין, כי מדובר בשינוי חד מן המדיניות בבחירות הקודמות, בה השקיעה המפלגה עשרות מיליוני דולרים בתמיכה במועמדיה - ג'ון מקיין ב-2008 ומיט רומני ב-2012.
יועציו של טראמפ זועמים על יחס זה של המפלגה, הגורם לכך שטראמפ מתקשה מאוד לממן קמפיין טלוויזיוני. נכון לסוף השבוע שעבר, טראמפ הוציא 50 מיליון דולר על פרסום טלוויזיוני - לעומת 189 מיליון דולר של הילרי קלינטון. קורט אנדרסון, לשעבר עובד במטה המפלגה ומתומכיו של טראמפ, טוען שלקלינטון יש יתרון אדיר בתחום הטלוויזיוני, לו יש "השפעה רצינית ושלילית. ייתכן שטראמפ חתם את גורלו [בשל הקלטת], אבל זו טעות קשה של המפלגה שלא להוציא 50 מיליון דולר כדי לחשוף את קלינטון ולהשאיר את התמיכה בה נמוכה".
בשנת 2004 הוציאה המפלגה 18.2 מיליון דולר בסיוע לנשיא ג'ורג' בוש; בשנת 2008 הושקעו 53.5 מיליון דולר בקמפיין של מקיין; ולפני ארבע שנים - 42.4 מיליון דולר בתמיכה ברומני. השנה הוציאה המפלגה רק 321,000 דולר על פרסומות התוקפות את קלינטון.
ראש המטה של המפלגה, קייטי וולש, אישרה שהרפובליקנים אינם מממנים פרסומות עבור טראמפ, אך טענה שאין לכך קשר למועמד. לדברי וולש, מדובר בחישוב אסטרטגי שנעשה זמן קצר לאחר הבחירות הקודמות, ולפיו "פרסומות טלוויזיוניות אינן שימוש אפקטיבי בכספה של המפלגה". וולש אמרה, כי מסקנה זו נכללה בדוח שניתח את תבוסתו של רומני ב-2012.
לדברי וולש, התמיכה של המפלגה במועמדה לנשיאות באה לידי ביטוי בעבודת שטח שנעשתה במשך שלוש שנים, כולל איסוף נתונים ורישום מצביעים. "כאשר יש לנו מועמד, אנחנו יכולים להתחבר אליו ולעבוד יחד כדי להבטיח שהמועמד ייהנה מתוכנית השטח הטובה ביותר שהייתה אי-פעם למועמד רפובליקני", טענה. לדבריה, מוטב לממן את הפרסומות הטלוויזיוניות בתרומות ישירות למועמד, שאינן מוגבלות בסכום. "הרבה יותר קל לשים בטלוויזיה פרסומת של הרגע האחרון מאשר לחזור לאחור ולבצע שלוש שנים של קשר עם הבוחרים", הוסיפה וולש.
אלא שטראמפ מתקשה לגייס תרומות, משום שהקמפיין שלו בבחירות המוקדמות הרחיק מעליו את התומכים המסורתיים של מועמדי מפלגתו לנשיאות. האסטרטגים של המפלגה סברו לאורך השנים האחרונות, כי המועמד לנשיאות יהיה כזה שיוכל לגייס תרומות, ולא יכלו לצפות שיהיה זה טראמפ הנכשל במשימה זו - הסביר כריס מוטולה, אסטרטג ותיק במפלגה. לדברי מייק שילדס, שהוביל את השינוי באסטרטגיה הרפובליקנית, טראמפ ואנשיו היו צריכים להיות מודעים אליו ולהתארגן בהתאם.

תאריך:  13/10/2016   |   עודכן:  13/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפלגה לא משקיעה בפרסומות לטראמפ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איתמר לוין
נציב האו"ם לזכויות אדם, הנסיך הירדני זיאד חוסיין, טוען שבחירתו של טראמפ לנשיא תהיה מסוכנת    לעומת זאת, הוא סירב למתוח ביקורת על דברים פוגעניים של קלינטון
איתמר לוין
שלושה עיתונים - ובהם ניו-יורק טיימס - מפרסמים טענות על תקיפות שאירעו לפני שנים רבות; באף אחד מן המקרים לא הוגשה תלונה למשטרה    טראמפ מכחיש בתוקף ומאשים את ניו-יורק טיימס - התומך בקלינטון - ב"רצח אופי מתואם ומסוכן"
איציק וולף
המיליארדר הישראלי-אמריקני, מתורמיה הגדולים של קלינטון, ייעץ לה לבדל עצמה מאובמה מבלי למתוח עליו ביקורת בכל הנוגע לישראל    הצביע על היחלשות של 11% בתמיכת יהודי ארה"ב במפלגה הדמוקרטית בין 1992 ל-2012
איתמר לוין
USA Today: רבע מהסנטורים, חברי הקונגרס והמושלים המייצגים את המפלגה מסרבים לתמוך בו    טראמפ: נמאס לי מהעדר התמיכה שלהם; מעכשיו אנהל את הקמפיין כרצוני
אהוד פרלסמן
עידכון הסקרים האחרון, לתאריך 3.10.16, מצביע על יתרון של 3.1% לקלינטון על פני טראמפ, ובמקריות מפתיעה, בתאריך 3.10.12 היה יתרון של 3.1% לאובמה על פני רומני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il