X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיאת ביה"ד לעבודה בת"א, אפרת לקסר:

"לאפשר לבתיה"ד להורות לספק תרופה"

סבורה שיש להעניק לשופטים סמכות להורות למדינה לספק תרופה שאיננה בסל "שיקול הרתעתי של בתי הדין בפסיקה נגד מטרידים מיניים במקומות עבודה"
▪  ▪  ▪
לקסר. "עבודה היא לא מצרך"

נשיאת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אפרת לקסר, סבורה, כי יש לאפשר לבתי הדין להורות למדינה לממן גם תרופות שאינן בסל התרופות, "לחולים מסוימים שאין דרך אחרת לעזור להם". לקסר דיברה בראיון ל"עורך הדין", בטאון לשכת עורכי הדין.
לדברי לקסר, המשמשת כשופטת עבודה מזה 19 שנים, הנושא הקשה ביותר בו נתקלה היה תביעות לקבלת תרופה למחלה קשה. "יש מקרים שאיני יכולה לאשר אותה מאחר שהיא אינה נמצאת בסל התרופות, אז מפנים אותם לוועדה אחת ולעוד ועדת חריגים וידי פשוט כבולות. אני בהחלט מבינה את השיקולים האחרים של המדינה וקופות החולים, בעיקר שיקולי תקציב, אבל זה עדיין קשה לי מאוד".
גישתה העקרונית של לקסר באה לידי ביטוי במשפט "עבודה היא לא מצרך!", והיא מסבירה: "בחוזה עבודה יש הרבה מאוד אלמנטים אנושיים שצריך לתת עליהם את הדעת. בחוזה עבודה יש חובת תום לב מוגברת. כלומר: בחוזה העבודה לא רק שלמעסיק אסור לפגוע בזכויות העובד, אלא שהוא חייב לדאוג גם לאינטרסים של העובד. יש הדדיות בחובת תום הלב. את ההתייחסות הזאת הצליחו בתי הדין לעבודה להחדיר לציבור בשנים האחרונות. התפקיד שלנו הוא לשמור ולדאוג שהמעסיקים והעובדים יפנימו את תפיסת העולם הזאת".
גם בנושא ההטרדות המיניות סבורה לקסר, שהבסיס הוא הטעמת גישה נכונה: "כשאנחנו רוצים להפוך את מקומות העבודה לנקיים מהטרדות מיניות, אנחנו צריכים להחדיר לשם את הנורמה הזאת. רק כאשר היא תוחדר בצורה ראויה ויהיה ברור לציבור שחל איסור מוחלט על הטרדות מיניות במקומות עבודה, רק אז לא יהיה צורך בהפעלת סנקציות כבדות על מפרי החוק.
"כרגע כדי להטמיע את הנורמה שמקומות העבודה צריכים להיות נקיים מהטרדה מינית, אין מנוס מלהפעיל את הסנקציות הכבדות נגד המטרידים עד שהם יפנימו את העניין. אין ספק שהשיקול שלנו כרגע הוא הרתעתי".
כאשר נשאלה לקסר על עצות לעורכי הדין המופיעים בפניה, היא חזרה של דבריהם של רבים מן השופטים בכל הערכאות: "הכי חשוב שעורך הדין יגיע לדיון מוכן. עליו להכיר את התיק היטב. לא אחת אני חשה אי-נוחות כאשר מופיע לפני עורך דין שלא ממש הספיק להתכונן". עוד ממליצה לקסר לעורכי הדין של הצדדים להידבר ביניהם לפני הדיון בבית הדין, ובמידת הצורך - לפנות לגישור, שלדבריה לרוב עוזר לסיים את הסכסוך כבר בשלב מוקדם.

תאריך:  20/10/2016   |   עודכן:  20/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אפרת לקסר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לאפשר לבתיה"ד להורות לספק תרופה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גאונות !
ברור  |  21/10/16 16:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מפקד יחידה להב 433, ניצב רוני ריטמן, לא מילא עם כניסתו לתפקיד שאלון המיועד לחשוף ניגודי ענייינים פוטנציאליים    טען כי מילא את השאלון, אך זה מעולם לא נמצא    רק לאחר העתירה, שנתיים לאחר שנכנס לתפקיד, מילא את השאלון והמשטרה קבעה שאין צורך לעריכת הסדר ניגוד עניינים
מירב ארד
עדויות מרתקות להבקעת "החומה השלישית" של ירושלים בסוף ימי בית שני התגלו בחפירת רשות העתיקות במרכז העיר, שם ייבנה הקמפוס החדש של "בצלאל"
אביתר בן-צדף
גנרל ג'ימס קארטרייט היה יועץ קרוב לאובמה    נחקר על הדלפת מידע מסווג לעיתונאי במהלך מערכת הבחירות הקודמת לנשיאות    בעסקת הטיעון הוסכם על עונש של חצי שנת מאסר לגנרל
איתמר לוין
מציע למנוע מהסרבנים לקיים שיחות טלפון מהכלא    מבקש להרחיב את סמכויות הרבנות הראשית ולקבוע שהיא תסמיך כל אדם העוסק במקצועות הדת
אביתר בן-צדף
4,000 כרטיסים חולקו לטקס ההשקה בנמל דטרויט    אחרי השקתה תפליג דטרויט לווינדזור שבקנדה, ואז תשייט לאוקיינוס האטלנטי, וממנו דרך תעלת פנמה אל נמל-הבית שלה בסן דייגו, קליפורניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il