X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת שיש להעניק לשרים השפעה רבה על מינוי היועצים המשפטיים של משרדיהם "השקעתי המון זמן לשכנע את דוד רוזן שיסכים להיות נציב הביקורת על הפרקליטות"
▪  ▪  ▪
שקד. קוראת לשינוי [צילום: יוסי זליגר]

שרת המשפטים, איילת שקד, סבורה שאת היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה צריכים למנות השרים לאחר תהליך של ועדת איתור. זאת, בניגוד לוועדות המכרזים המקובלות כיום. היא דיברה (יום ד', 26.10.16) בכנס של פורום קהלת.
שקד אומרת כי על-פי הצעתה - לא יתמנה יועץ משפטי למשרד שהשר אינו מעוניין בו. היא הדגישה, שאין המדובר בהפיכת היועץ המשפטי המשרדי למשרת אמון, אך לדעתה - בשל מעורבותו הרבה בעבודת המשרד, צריכה להיות לשר ולמנכ"ל מעורבות רבה יותר בבחירתו. כיום, ציינה שקד, הליך המינוי מובל בידי נציבות שירות המדינה ולשר אין כל השפעה עליו. "שוחחתי על כך עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, וזה נושא שראוי שנקדם".
שקד שבה ואמרה כי את מינוי היועץ המשפטי לממשלה יש להחזיר לידי שר המשפטים באישור מליאת הממשלה, לאחר בחינה בוועדה למינויים בכירים (ועדת טירקל). ההליך הנוכחי, של ועדת איתור, הוא מסורבל ומיותר, ויש לבחור את היועץ המשפטי כמו את הרמטכ"ל והמפכ"ל, היא סבורה.
"עצם העלאת המועמד לוועדת טירקל מעלה אותו לדיון ציבורי ושמה אותו על השולחן. היא מאפשרת דיון ציבורי סביב המועמד ומהווה עוד מסננת. אני מקווה שראש הממשלה יביא את ההצעה להצבעה והליך המינוי יהיה יותר שפוי. בצורה הזאת מונו טובי היועצים המשפטיים: מאיר שמגר ואהרן ברק", הוסיפה שקד.
היא המשיכה: "הוכח ממינוי נציב הביקורת על הפרקליטות, שהליך ועדת האיתור הסתבך והתברבר, ואחרי שהתעקשתי שלא תהיה ועדת איתור - זה הוכיח את עצמו. השקעתי המון זמן לשכנע את השופט דוד רוזן להסכים לתפקיד, וגם היועץ המשפטי תרם בכך".
בנוגע לעמדתו של היועץ המשפטי בהליך החקיקה הדגישה שקד, כי אין לו סמכות לעצור את ההליך שכן הסמכות נתונה אך ורק בידי הכנסת. "אנחנו מקשיבים לייעוץ, הוא מאוד מקצועי, אבל יסוד בדמוקרטיה הוא שהרשות המחוקקת היא שקובעת את החוקים, ומי שרוצה - תוקף אותם בבית המשפט".
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר שנקודת המוצא של כל בחינה משפטית צריכה להיות מה רוצה הדרג המדיני להציג, וכיצד ניתן לעשות זאת במגבלות החוק. מדובר בדיאלוג, והדרג הנבחר צריך להבין שגם לו יש אינטרס בשמירת החוק וזכויות האדם. "הדרג המדיני נדרש להבין שהיועץ המשפטי רוצה לסייע, והוא יכול למנוע חסמים בהמשך הדרך", אמר, והדגיש שברצונו להנחיל הבנה זו בקרב הדרג הנבחר.

תאריך:  26/10/2016   |   עודכן:  26/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועצים המשפטיים למשרדים - בוועדות איתור
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
משרות אמון=כל עובדי מעון רה"מ!
ע_הראל  |  26/10/16 12:45
2
מינוי רוזן הוא:
כך אני מתרשם  |  26/10/16 12:52
 
- שפט לכלא את יריבי מפא"י/העבודה
ע_הראל  |  26/10/16 16:58
3
צודקת לחלוטין ל"ת
י.צ.  |  26/10/16 14:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירת יועמ''ש
איתמר לוין
סלים ג'ובראן, נעם סולברג ויצחק עמית - כל אחד בנפרד וכולם ביחד נתנו סטירות לארבעה גורמים שהיו מעורבים בבחירתו של אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה ובהליכים נגד המינוי
איתמר לוין
סבור שגם אם מנדלבליט טעה כאשר עיכב את תשובתו לאשכנזי בנושא מסמך הרפז - הוא תקן את עצמו למחרת בבוקר    עמית: לא ברור שהיה בכלל מקום לחקור את מנדלבליט בפרשה
איתמר לוין
מצביע על הבעייתיות שבשימוש בעילת הסבירות בנוגע למינויים בשירות הציבורי; מציע להעדיף את השימוש בעילות הסמכות והפרוצדורה
אברהם פכטר
המינוי של מנדלבליט לתפקיד לא עבר בשקט, למרות וועדת האיתור שצריכה להמליץ לממשלה על שלושה מועמדים - ואכן היו שלושה ראויים, הוועדה כשלה בתפקידה והמליצה על מועמד אחד, לפי הפרסומים ראש הממשלה ושרת המשפטים תמכו במנדלבליט. האם מנדלבליט יצליח יותר - אני בספק, אבל העתיד ידבר בעד עצמו - ואולי נתבדה
איתמר לוין
טוענת שביטול ועדת האיתור יגביר את המשילות    על מערכת המשפט: לא ייתכן שנבחרי הציבור לא יוכלו לפעול בדרכים המקובלות ובעבור האזרחים שבשמם הם בכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il