X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט אורנשטיין הקפיא את ההליכים נגד קבוצת הנדל"ן לשלושה שבועות, כדי לאפשר לבחון כל פרויקט בנפרד לפני שיוחלט על גורלה
▪  ▪  ▪
אמיר נחום. הקפאת הליכים זמנית [צילום: יח"צ]

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הקפיא בצורה ארעית את ההליכים נגד שלוש החברות הנמנות על קבוצת הנדל"ן אורתם-סהר. אורנשטיין קבע (יום ד', 26.10.16) כי בשלב זה תימשך ההקפאה עד 17.11.16, מועד שבו יתקיים דיון נוסף.
אורתם-סהר ביקשה הקפאת הליכים לשלושה חודשים, אך אורנשטיין מסכים עם הנושים שציינו, כי החברה לא הגישה תוכנית הבראה מסודרת. למעשה, כל שאמרה החברה היה שהיא מעוניינת להמשיך לפעול במטרה להכניס אליה משקיע. אורנשטיין קובע, כי תחילה יש לבדוק את מצבו של כל פרויקט בנפרד ולבוא בדברים עם מזמיני העבודות, ורק לאחר מכן ניתן יהיה לקבל תמונה ברורה יותר על עתיד הקבוצה.
עוד החליט אורנשטיין שאין למנות בעלי תפקיד מטעמו של גורם כלשהו (לא החברה ולא נושיה). הוא מינה כנאמנים לתקופת ההקפאה את נשיא לשכת רואי חשבון, רו"ח יזהר קנה, ואת עו"ד שאול ברגרזון. בשלב זה לא הוסמכו הנאמנים לבקש הצעות לרכישת החברות או נכסיהן. אורנשטיין גם החליט שלא להחריג כרגע מהקפאת ההליכים נכסים כלשהם, כפי שביקש בנק לאומי.
חברות קבלניות בודקות עתה מה עתיד פרויקטים שלהן, שבהם אורתם שותפה או קבלן ראשי. מדובר בפרויקטים לבניית 950 דירות בחדרה, ראש העין והקריות ובין היתר בשתים מהחברות היזמיות הגדולות בענף - אפי קפיטל (בשליטת אפרים שקד) ועמרם אברהם (בשליטת משפחת אברהם).
הקפאת ההליכים התאפשרה לאחר שרוב מכריע של הנושים תמכו בה, אם כי בסייגים שונים. התומכים העיקריים: בעלי האג"ח שהחברה חייבת להםן כ-300 מיליון שקל, מזרחי-טפחות – חוב של 120 מיליון שקל, דיסקונט – 88 מיליון שקל. פועלים – כ-80 מיליון שקל. איגוד – 64 מיליון שקל. לאומי - 53 מיליון שקל. חלק מהחובות הם בגין ערבויות ביצוע ופיננסיות. גם 350 עובדי החברה תומכים בהקפאת ההליכים.
שלושה ספקים פרטיים, שהחברה חייבת להם 7 מיליון שקל, הודיעו על התנגדות לצו הקפאת הליכים. עמותה שחתמה עם אורתם-סהר על חוזה קבלני לבניית 705 דירות בחריש הודיעה כי נאלצה לשכור על חשבונה שירותי אבטחה, כדי למנוע שוד וביזה. הבנייה באתר עדיין לא החלה.
החברה מכרה עד היום רק 16 דירות בפרויקטים שתכננה לבנות, כך שרק מספר קטן של קונים יפגעו, אם בכלל. יש להניח שקונים אלו מוגנים על-ידי ערבויות חוק מכר, על-פי החוק, אם שילמו 7% ממחיר הדירה.

תאריך:  26/10/2016   |   עודכן:  26/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית פנה לאמריקנים החיים בישראל וטען כי חשוב שיהיה לארצות הברית נשיא שמרגיש כמוהו ביחס לישראל ולמסורת היהודית
איציק וולף
ראש הממשלה הורה לשגריר כרמל שאמה הכהן לשוב לישראל להתייעצויות לנוכח החלטת ועדת המורשת של הארגון המתכחשת לקשר היהודי לירושלים ובעקבות החלטה נוספת הבוקר הטוענת כי ישראל פוגעת במקומות הקדושים לאיסלאם
אלעזר לוין
שר השיכון הודיע בשמחה על-כניסתה של חברת בניה סינית ממשלתית לבניית דירות בישראל    אולם בדיקת News1 מגלה, שחלק ניכר מפעילותה הוא בניית מבני תעשיה וגשרים, סלילת כבישים, שיווק אלקטרוניקה    המחזור 2 מיליארד דולר, אבל כמה מזה מושקע בדירות?
אלעזר לוין
מגיב על פרסום שמות שש החברות הזרות שיבנו דירות בישראל    "הבעיה היא שחסרים עשרות אלפי עובדים מקצועיים"    "יפגעו קבלנים קטנים ובינוניים"
איציק וולף
חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ עפר שלח, טוען כי דוח מבקר המדינה מוכיח שהכסף הרב שמוזרם לתקציב הביטחון אינו מביא ביטחון, אלא הוצאות מופקרות ולא מפוקחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il