X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזייף המסמך הנושא את שמו, בנוגע להתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל בשנת 2010, מואשם בקבלת דבר במרמה, זיוף, שימוש במסמך מזויף ושיבוש מהלכי משפט
▪  ▪  ▪
הרפז. אחרי שש שנים [צילום: פלאש 90]
הגנה מן הצדק
האירועים המיוחסים לבועז הרפז התרחשו ב-2010. החקירה נגדו הסתיימה ב-2011. כתב האישום הוגש ב-2016. למה? כי במשך חמש שנים המדינה התברברה בבדיקות, בביקורות ובחקירות – שהסתיימו בלא כלום. אז נכון שמבחינה חוקית אין כאן התיישנות, אבל ספק רב אם אפשר לנהל משפט צדק שש שנים ומעלה אחרי האירועים. הרפז כנראה רחוק מלהיות אחד מל"ו צדיקים, אך דומה שהתנהלותה של המדינה בפרשה מצדיקה להעניק לו הגנה מן הצדק.

בועז הרפז מואשם (יום ה', 27.10.16) בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף ושיבוש מהלכי משפט - כל זאת בפרשה הקרויה על שמו ובעקבות המסמך שזייף בנוגע להתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל. כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בתל אביב.
הרפז הכיר את גבי אשכנזי במסגרת שירותם הצבאי המשותף, ובין השניים התקיימו קשרים ידידותיים ומקצועיים, הן באופן ישיר והן באמצעות מקורבי אשכנזי - רעייתו רונית ועוזר הרמטכ"ל דאז, ארז וינר. הרקע לזיוף המסמך הוא היחסים העכורים בין אשכנזי ולשכת הרמטכ"ל לבין שר הביטחון דאז, אהוד ברק, ולשכתו.
באותה עת, אומרת המדינה, סבר אשכנזי שאלוף יואב גלנט (כיום שר הבינוי) הוא המועמד המועדף על ברק למחליפו, והרפז ידע שאשכנזי מתנגד נמרצות למינויו. באפריל 2010 סיפר הרפז בכזב לאשכנזי ול-וינר, כי נחשף למסמך המגולל תוכנית שתכליתה פגיעה באשכנזי והאדרת שמו של גלנט. המסמך, טען הרפז, הוכן בידי יוני קורן, שהיה ראש מטהו של ברק, ובידי הפרסומאים אייל ארד וליאור חורב.
הרפז הבטיח להעביר את המסמך לאשכנזי ו-וינר, קבע פגישה עם האחרון כדי לעשות זאת אך לא ביצע את הדבר. כדי לבסס את דבריו, ממשיכה התביעה, החליט הרפז לזייף מסמך ולפיו גלנט או מישהו מטעמו משתמש בשירותיהם של ארד וחורב לקבלת ייעוץ תדמיתי-אסטרטגי, לצורך קידום מועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל.
ב-4.5.10 נפגש הנאשם עם ארד במשרדו, בתואנה שהוא מייצג פוליטיקאי איטלקי, וביקש ממנו להכין הצעה לקמפיין בחירות עבורו. למחרת, העביר ארד במייל הצעה הנושאת את לוגו החברה. על נייר זה כתב הרפז את המסמך הכוזב, המתיימר לייצג תוכנית אסטרטגית לקידום מינויו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ולפגיעה במעמדם של אשכנזי ומתמודדים נוספים.
הרפז מסר את המסמך המזויף ל-וינר כדי שיעביר אותו לאשכנזי. הלה הציג את המסמך המזויף בפני קצינים בכירים, שנמנו עם המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל. הוא גם שוחח עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם ברק על פגמים בהליך המינוי, כפי שלדעתו עלו ממסמך הרפז. וינר מסר את המסמך לאחרים, שהעבירו אותו לאמנון אברמוביץ' - אשר פרסם אותו כמסמך אותנטי באוגוסט 2010.
החקירה נפתחה לאחר שארד הגיש תלונה במשטרה על הזיוף. לאחר שנודע להרפז על הפרסום וכדי להכשיל חקירה פלילית, נטען בכתב האישום, הוציא טכנאי מחשבים לבקשתו את הדיסק הקשיח והזכרונות ממחשבו והתקין במקומם חדשים.
לטענת הפרקליטות, הנסיבות המחמירות של מעשיו של הרפז מבתטאות "בתחכום וביצירתיות המסמך - ביצירת תוכנית אסטרטגית כוזבת, המבוססת על איסוף וחקר פרטי מידע שונים ממגוון מקורות;
בתעתעו באשכנזי וב-וינר; במהות הפגיעה המתוכננת – התערבות בהליך מינוי הרמטכ"ל ה-20 ופגיעה בשמו הטוב של אלוף בצבא ההגנה לישראל ובסיכוייו להיבחר לרמטכ"ל; ובתוצאת מעלליו – הטעיית כלל הציבור במדינת ישראל, תוך פגיעה באמון הציבור בפיקוד הבכיר של צה"ל".
משרד המשפטים אומר, כי התשתית הראייתית נגד הרפז התגבשה כבר בשנת 2011, אך הגשת כתב האישום התעכבה בשל הרחבת החקירה בידי היועץ המשפטי דאז, יהודה וינשטיין, לאחר הבדיקה שביצע מבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס. הפרקליטות החליטה, כי למרות חלוף הזמן ולמרות שהרפז הוא היחיד מבין המעורבים שעומד לדין, כי יש עניין ציבורי בהגשת כתב האישום, באמצעות עוה"ד טוני גולדנברג ורביד שיפמן.

תאריך:  27/10/2016   |   עודכן:  27/10/2016
+מצעד בכירים בתיק נגד הרפז
21:57 27/10/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בין עדי התביעה: גדי איזנקוט, גבי אשכנזי, בני גנץ, יואב גלנט, ארז וינר, יוני קורן, רונית אשכנזי, יואב סגלוביץ, דודו מנצור ותמיר פרדו  ▪  מנדלבליט אינו בין עדי התביעה

גנץ ואייזנקוט. ברשימת העדים [צילום: דו"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוגש כתב אישום נגד בועז הרפז
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין כמה יקבל דמי שתיקה ל"ת
לכסות את אשכנזי  |  27/10/16 10:39
2
מדינת היהודים
בורק  |  27/10/16 13:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
איתמר לוין
טוען שברק קינא בפופולריות של אשכנזי ונתניהו חשש שהלה יפנה לפוליטיקה    אומר על חקירתו בידי אפרים ברכה: הוא בעצמו נחקר על שחיתויות; טול קורה מבין עיניך
ענבל בר-און
דן מרגלית מישראל היום מצטרף לשורת העיתונאים ש"זיכו" את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך    "הוא בסה"כ הציף בעיה קיימת"
עידן יוסף
יואשם בזיוף המסמך שזכה לשם ״מסמך הרפז״    התיק נגד החקלאי היורה מבית אלעזרי צפוי להיסגר
יואב יצחק
העברת הטיפול לאגף החקירות - בעקבות התלונה שהגישו הח"מ ו-News1 בדרישה לחקור את יואב סגלוביץ' ודודי כהן בחשד לשיבוש הליכי חקירה ומשפט בפרשת הרפז    על-פי החשד, סגלוביץ' ודודי כהן נפגשו והדליפו לאשכנזי על אודות הממצאים שהתגלו נגדו בחקירת המשטרה והכינו אותו לעדות הרגישה    דבר הפגישה וההדלפה הוסתר מהחוקרים
ענבל בר-און
דן מרגלית מחלק לביבי ציונים על יחסי החוץ שלו    בתחום אפריקה וטורקיה הוא מקבל טוב מאד, ובתחום ‏האמריקני הוא מקבל נכשל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il