X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שביט. מפולת [הדס פרוש/פלאש 90]
ברין. טוענת לתקיפה מינית [צילום: מתוך יוטיוב]
בעקבות האשמותיה של העיתונאית דניאל ברין: ארי שביט הושעה מפאנל הפרשנים בערוץ 10; ארגון הלל העולמי הודיע על הפסקת סבב הרצאותיו בארה"ב; עיתון הארץ נאלץ להוציא הודעה ובה מסר כי שביט לוקח פסק זמן מכתיבה בעיתון העיתונאית ברין: שביט "רמז שהוא רוצה להכניס אותי להריון והציע שאהיה הפילגש שלו"; טוענת כי הרגישה שכבודה חולל דוחה את הסבריו של שביט כאילו הבין את מעשיו כחיזור ופלירטוט טוענת: "הייתי הקורבן" לתקיפה מינית; "פחדתי שימשיך לתקוף אותי אם לא אברח"
▪  ▪  ▪
ארי שביט: 'לא' למשפט שדה למואשמים בהטרדות
איציק וולף
העיתונאי ארי שביט, שהואשם על-ידי עיתונאית אמריקנית כי הטריד אותה מינית, התייחס בעבר - במסגרת עבודתו כפרשן בטלוויזיה - לפרשיות קודמות שבהן הואשמו בכירים וידוענים בהטרדות מיניות * לטענתו - יש להשאיר את הנושא לחקירת משטרה ואסור לחרוץ דין בזירה התקשורתית * "צירוף של צדקנות ושל פורנו נסתר"
לרשימה המלאה

ארי שביט הוא החשוד בהטרדה מינית של עיתונאית אמריקנית
יואב יצחק
העיתונאית האמריקנית דניאל ברין טענה כי עיתונאי ישראלי בכיר הטריד אותה מינית כשביקשה לראיין אותו על ספרו * ל-News1 נודע כי מדובר בארי שביט, מבכירי עיתון הארץ * בעיתון נשקלת האפשרות להשעות אותו מכתיבת מאמרי דעה עד לבירור העניין
לרשימה המלאה

העיתונאי ארי שביט לוקח 'פסק זמן' מעבודתו העיתונאית. כך הודיע עיתון הארץ, שבו עובד שביט כעיתונאי בכיר וכפובליציסט. שביט נאלץ להפסיק מידית את עבודתו בעקבות מאמר נוסף שפרסמה העיתונאית האמריקנית, דניאל ברין, באתר ג'ואיש ג'ורנל, שבו האשימה אותו בתקיפה מינית, וכן דחתה את התנצלותו ואת עמדתו כאילו ראה במעשיו משום חיזור בלבד.
בהודעה רשמית שפרסמה קבוצת 'הארץ' באתרה נאמר: "'הארץ' מתנגד בכל תוקף להטרדות מיניות ורואה בהן התנהגות פסולה שיש לעקור מהשורש. 'הארץ' מצפה מעובדיו להקפיד על התנהגות מקצועית. ארי שביט הוא עיתונאי בכיר ורב הישגים ב'הארץ' יותר מעשרים שנה. היום הוא הודיע לנו שבעקבות הפרסומים האחרונים, החליט לקחת פסק זמן מעבודתו העיתונאית".
במאמרה המקורי נמנעה ברין מחשיפת שמו של שביט כמי שביצע-בה תקיפה מינית. כלי התקשורת בישראל נמנעו גם הם מפרסום שמו. בעקבות חשיפת שמו ב-News1, נאלצו מרבית כלי התקשורת לפרסם את זהותו. שביט נקלע במקביל לסיכון משפטי: אם יצא לארה"ב, הוא עלול להיחקר בחשד לתקיפה מינית.
שביט נקלע למפולת במעמדו ולסחרור בעקבות האשמותיה של ברין: קודם להודעת עיתון הארץ מהלילה הודיע ערוץ 10 על השעייתו מפאנל הפרשנים בערוץ; ארגון הלל העולמי הודיע במקביל על ביטול סבב הרצאות שתוכנן לשביט בקמפוסים בארה"ב, לרגל הוצאת ספרו לאור: "הארץ המובטחת שלי".
שביט נאלץ בפועל להפסיק את עבודתו בעיתון הארץ, במסגרתו בנה קריירה מפואת כאחד העיתונאים החשובים בישראל, בעקבות מאמרה הנוסף, כאמור, של ברין. במאמר הנוסף שפרסמה ביום שישי, בעקבות הודעתו של שביט לפיה ראה במעשיו משום חיזור, כתבה ברין כי שביט הודה אומנם "בניסיונותיו לרדוף אותי מינית במהלך מה שהיה אמור להיות ראיון מקצועי, ולא סתר עובדה בודדת עליה דיווחתי במאמרי", אך הוא לא התנצל. היא ציינה כי היא נמנעה בתחילה מפרסום שמו, מאחר שכל מבוקשה היה "להתמקד בנושא העקרוני של תקיפה מינית. רציתי למשוך תשומת לב לעובדה שנשים לא צריכות לפחד לדבר על ההתנסויות שלהן בהתנהגות בלתי נסלחת כזו".
ברין כותבת במאמרה, כי ארי שביט פרסם התנצלות, כביכול, בשל מה שפירש בטעות כ"האינטראקציה בינינו", אך לגישתה, זו טענה אבסורדית. "הדבר היחיד שרציתי מארי שביט היה ראיון על אודות ספרו. אף אדם בעל שיקול דעת לא היה מפרש את הניסיונות שלו להתחיל איתי ככל דבר אחר ממגע מיני אגרסיבי ובלתי רצוי".
ברין חוזרת במאמרה על חלק מהאשמותיה כפי שהופיעו במקור, ואף מגלה פרטים נוספים על מה שאירע לטענתה. "הוא הפגין התנהגות פיזית אגרסיבית - תפס את אחורי ראשי, רוכן אליי לנשיקה, מושך ומלטף בכוח, ולוחץ עליי להיכנס לחדר המלון שלו - 'אנחנו לא חייבים לשכב', הוא אמר לי, 'אני רק רוצה לתת לך חיבוק'. רק שהוא גם רמז שהוא רוצה להכניס אותי להריון והציע שאהיה הפילגש שלו. במהלך האינטראקציה בינינו, הוא נגע בי בדרכים שלא רציתי וגרם לי לחשוש לביטחוני". זה לא היה פלירטוט, כתבה, אלא "תקיפה של כבודי ומקצועיותי שהפחידה והטרידה אותי".
ברין מדגישה עוד במאמרה, כי לפי הדין האמריקני, ההגדרה של תקיפה מינית היא: "כל סוג של קשר או התנהגות מינית שמתרחשת ללא הסכמתו המפורשת של הנמען". ברין מאשימה את שביט בהוספת "חטא על פשע" - הצגתה דמותה באופן לא ראוי. לגישתה, בעצם זאת ששביט מציג את מעשיו כחיזור ופלירטוט בהם שגה, הוא הופך אותה בפועל כשותפה לפלירטוט. ואת זאת היא דוחה בתוקף: "הייתי הקורבן. פחדתי שימשיך לתקוף אותי אם לא אברח".
ברין מסבירה במאמרה, כי היא חשה שכבודה חולל וכי היא נקלעה בעל כורחה למצב שבו הייתה לכודה, בשל הסיטואציה אליה נקלעה: "... אני זוכרת כמה נרגשת הייתי לקראת ראיון עם מחבר 'הארץ המובטחת שלי', ספר עם תובנות מפעימות והתבוננות פנימית. מפליא אותי כיצד מי שיכול להיות קשוב בצורה כה עמוקה לסכסוך הישראלי-פלשתיני, יכול להיות כה אטום כשהדבר נוגע ליחסי אנוש. אני שמחה שארי שביט לפחות הכיר בכך שההתרחשות אירעה. כיהודייה מחויבת, אני תמיד פתוחה לאפשרות של מחילה וגאולה".
ברין מסיימת את מאמרה בתוכחה חמורה כלפי שביט. "ארי שביט עדיין לא התנצל על מה שהוא באמת עשה. הוא לא התנצל על-כך שביצע תקיפה מינית".

תאריך:  29/10/2016   |   עודכן:  29/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שביט לוקח 'פסק זמן' מעבודתו בהארץ
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
וואוואוויוואה
שמ  |  29/10/16 09:33
2
חוצפת ארי שביט עיתונאי בכיר
תסתכל במראה שביט  |  29/10/16 09:45
3
הארץ עיתון שמטריד את ישראל ל"ת
שמעון שרליל  |  29/10/16 10:13
 
- בזה העתון מתגאה ובצדק. ל"ת
יאירי  |  29/10/16 12:39
4
שביט המטיף בשער
צורי   |  29/10/16 11:29
5
היא עומדת על שלה, היא אחלה גבר
הגוי..  |  29/10/16 12:03
 
- זה לא יחס לנשים ל"ת
יש לך בת?  |  29/10/16 13:00
6
"חכם חכם" אבל כנראה קוני למל
בר גור  |  29/10/16 12:04
7
ארי שביט צריך לשבת בכלא
אנין טעם  |  29/10/16 12:35
8
אצלו במוח ובז.. יש את אותו i.Q ל"ת
סקסולוג  |  29/10/16 12:44
9
אצל זונה היה עולה לו פחות
gemny  |  29/10/16 15:47
10
מסכנים האישה והילדים
תמרה דה למפיקה  |  29/10/16 15:51
11
מעניין עוד כמה עיתונאים
דניאל י.י.בןאבו  |  29/10/16 16:44
 
- מה קשור סקס מניאק לעיתונות?
ברלה  |  29/10/16 17:24
12
" חשה שכבודה חולל "
דש  |  29/10/16 18:07
13
ארי שביט
ישעיהו בן צבי   |  29/10/16 18:16
14
כדאי להכיר קצת את ארי שביט
igal7386@gmail.com  |  29/10/16 21:46
15
היא חלק מהארץ המובטחת שלו ל"ת
סניל  |  30/10/16 09:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
כך חושפת רשת CNBC    החקירה - בפרשת האימיילים ששוגרו באמצעות מחשבה הפרטי של הילרי קלינטון    חידוש החקירה 11 ימים לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב עלול להנחית מכה קשה לקלינטון
איתמר לוין
השנה נפתחים 800,000 תיקים ומוגשות לשופטים 3 מיליון בקשות    נוהל המזכירות הפרואקטיבית יורחב לכל המזכירויות הפליליות ותחל הפעלתו במזכירות האזרחיות
איתמר לוין
הציע איזוק אלקטרוני לצעיר הנאשם בטרור יהודי - בניגוד מוחלט להמלצתו הקודמת    מזוז: ההמלצה מתעלמת גם מעובדות המקרה ומכך שהנאשם הפר בעבר מגבלות שהטיל עליו ביהמ"ש
איתמר לוין
פרקליט המדינה מכין הנחיות לטיפול בהורה ששכח את ילדו במכוניתו וגרם למותו, במי שביצע תאונת פגע וברח אך חזר להזעיק עזרה ובבעיית הביגמיה
עידן יוסף
33 מ"מ יותר מממוצע המשקעים השנתי הביאו לשיבושים ב-24 טיסות מסחריות אל העיר וממנה, לפגיעה בתשתיות, במערכת החשמל ובתנועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il